کد خبر: ۶۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک دامپزشک و کارشناس صنعت شیر گفت: انتظار می‌رود دامپزشکان همان نظارتی که روی فرآورده‌های گوشتی دارند روی فرآورده‌های شیری هم داشته باشند.

دکتر ثریا نواب پوربا بیان این که دامپزشکان روی فرآورده‌های گوشتی نظارت دارند در حالی که روی فرآورده‌های خام دامی نظارتی ندارند، عنوان کرد: محصولات فرآوری شده شیر را وزارت بهداشت و موسسه استاندارد کشور کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از مسائل در مورد شیر خام یعنی سیاست‌گذاری و کنترل این محصول برعهده سازمان نظام دامپزشکی است. در رابطه با برسی آنتی‌بیوتیک موجود در شیر خود کارخانه‌ها می‌توانند این مسئله را کنترل کنند و حتما نیاز به حضور دامپزشک نیست.

کارشناس صنعت شیر با اشاره به این‌که مسئله‌ای که سازمان نظام دامپزشکی باید انجام دهد، برنامه‌ریزی روی شیر خام و نظارت برآن است، تصریح کرد: به نظر من وجود دامپزشک در صنعت شیر به عنوان گروه‌های متخصصی که هم به دام اشراف دارند و هم به مسائل مربوط به کنترل آشنا هستند در هر کارخانه، می‌تواند راهگشا باشد.

نواب‌پور در پایان افزود: سازمان نظام دامپزشکی باید برنامه‌ریزی کند شاید ضرورت داشته باشد که دامپزشکان در اختیار سازمان به کار کارخانه‌ها نظارت کنند و در مراکز جمع‌آوری و دامداری‌ها حضور داشته باشند. در برنامه‌ریزی‌هایی که راجع به شیر انجام می‌شود حتما باید یک عضو اصلی سازمان نظام دامپزشکی حضور داشته باشد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
0
0
سازمان دامپزشکی در امر نظارت بر شیر که زمینه اشتغال بزرگی برای همکاران دامپزشک است، غفلت می کند. این موضوع هم سلامت مردم را به خطر انداخته است و هم دست سایر گروهها و رشته ها را برای ورود به صنعت شیر باز گذاشته است. امیدوارم جناب دکتر دستور هر چه سریعتر فکری برای این موضوع بکنند.
نظر شما
ادامه