کد خبر: ۶۲۱۹۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
در جلسه رؤسای سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی استان تهران:
مقرر شد نظام دامپزشکی استان تهران ظرف حداکثر ۲ ماه نسبت به تدوین طرح پیشنهادی عملیاتی و کارآمد درخصوص اجرای بهینه ماده ۱۹ اقدام نموده و آن را به سازمان دامپزشکی کشور ارائه نماید ...
 

حکیم مهر: حساسیت‌های موجود در فرآیند کنترل بیماریهای اولویتدار، فرامرزی و اهمیت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در گزارشدهی بهموقع و رعایت موازین حرفهای، اهمیت نظارت مسئولین فنی بهداشتی بر فعالیت اماکن دامی و سایر واحدهای تولیدی و همچنین جلوگیری از گسترش بیماری‌های فصلی در منطقه، منجر به تشکیل جلسه فوری بین رؤسای سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی استان تهران شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، در این جلسه مشترک که با حضور «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر رامین سلامتی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان تهران برگزار شد، ضرورت نظارت بر عملکرد مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی شاغل در اماکن دامی و سایر واحدهای تولیدی مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور عملکرد شورای نظام دامپزشکی استان تهران را در حوزه پیگیری اشتغال فعال و کارآمد دامپزشکان در واحدهای تولیدی دام و طیور و انجام نظارت‌های فنی بر عملکرد مسئولین فنی بهداشتی در زمینه کنترل و گزارش بیماری‌ها، مثبت‌ و مطلوب ارزیابی نمود.

دکتر ماکنعلی، همچنین بر نقش حساس و کلیدی مسئولین فنی بهداشتی به‌عنوان بازوهای فعال سازمان دامپزشکی کشور در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، تاکید کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه اظهار داشت: گزارش‌های به موقع وقوع بیماری‌ها توسط کلینیسین‌ها و مسئولین فنی بهداشتی واحدها، نقش کلیدی در واکنش سریع و به هنگام سازمان دامپزشکی و ادارات کل در کنترل و جلوگیری از اشاعه بیماری در منطقه دارد.

دکتر ماکنعلی همچنین پیشنهاد نمود نظام دامپزشکی استان تهران با توجه به گستردگی و اهمیتی که به لحاظ تعداد مسئول فنی بهداشتی در کشور دارد، در اسرع وقت (حداکثر ۲ ماه) نسبت به تدوین طرح پیشنهادی عملیاتی و کارآمد درخصوص «اجرای بهینه ماده ۱۹ آئیننامه نظارت بهداشتی دامپزشکی» اقدام نموده و آن را به سازمان دامپزشکی کشور ارائه نماید تا در صورت تایید طرح نهایی، بصورت پایلوت در استان تهران مورد اجرا قرار گیرد.

در ادامه، «دکتر رامین سلامتی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز تاکید کرد: با توجه به فعالیت بیش از ۲۰۰ همکار دامپزشک در واحدهای پرورش دام، طیور، آبزیان و...، کلیه همکاران ملزم به رعایت دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور بوده و باید رخداد بیماریها را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی گزارش نمایند؛ در غیر اینصورت و در صورت مشاهده تخلف از وظایف محوله، برخورد قانونی با متخلفین صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در استان تهران کلیه مسئولین فنی بهداشتی واحدهای پرورش دام، طیور، آبزیان و... اقدام به عقد قرارداد با تعرفههای مصوب ماده ۱۸ آئیننامه نظارت بهداشتی دامپزشکی مینمایند.

 

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
2
16
اول امنیت شغلی ایجاد کنین بعد ...
....... برخورد با مسولین فنی بهداشتی راحته چون زیر دست شماست اگ راست میگین ماده 19 رو اجرایی کنین . اگ بازوان شما هستند
پاسخ ها
روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دوست عزیز، نظام دامپزشکی استان تهران تا کنون سه بار فراخوان جذب مسئول فنی بهداشتی داده است و کلیه مسئولین فنی بهداشتی در محل نظام و با نرخ مصوب قرارداد بسته‌اند و ماهانه ۷ میلیون دریافت می‌کنند. قطعا اگر ما به دنبال اشتغال پایدار هستیم، باید با همکاران متخلف که چهره دامپزشکی را مخدوش می‌کنند برخورد کنیم. قطعا نظام دامپزشکی استان تهران ضمن حمایت و تضمین دریافت حقوق مسئولین فنی، به دنبال حفظ جایگاه دامپزشکی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
روابط عمومی نظام تهران

اولا حقوقها 7 تومن نیست و 11 تومن است که شما الانشم 4 تومن زیر قیمت میگیرید برای صحت این حرف از بقیه استانها اطلاعات بگیرید مثل خراسان و بوشهر و خوزستان و اصفهان که موفقترین هستند . ...............................

در رابطه با برخورد با مسولان فنی هم بحث این است که مسول فنی به اجبار کارفرما و ترس از اخراج شدن ممکن مجبور به کاری بشه که خودشم راضی به انجام آن نیست و وقتی انسان از روی اختیار کاری انجام نده بازخواستی هم نداره و اجبار کننده باید بازخواست بشه . قانون اختیار رو از کتابهای دینی بخونيد . از طرفی وقتی مسول فنی تز اخراج شدن میترسه و شماها که مجری هستید نمیتوانید این اطمینان خاطر را بدهید که نمیتواند اخراج کند چگونه میتواند امنیت غذایی مردم را تامین کند و چگونه میتواند بیماری خطرناکی مثل آنفلوآنزا را گزارش دهد . آخه ایشون کارمند اون مرغداری است و اگ بگه واقعا اخراج میشه دامپزشک بچه که نیست حداقل 20 سال پشت نیمکت نشسته و همه چیزو درک میکنه و واقعا میترسه اخراج بشه
. این مسولان هستند که .............. به کسی که اختیارات نداره و میترسه از حق خودش و زن و بچش که مهمتر از همه چیز
است دفاع کنه مین بیا گزارش بده که فلان مرغداری آنفلوآنزا داره واقعا خودمونو گول میزنیم .
روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران
| Singapore |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
اولا خدا رو شکر که به قول شما در خراسان و اصفهان و بوشهر مسئول فنی واحدهای مرغداری و دامداری برای کار روزانه و نه شیفت شب ماهی ۱۱ میلیون تومان دریافت می‌کنند ولی بفرمایید مبلغ ۱۱ میلیون برای مسئول فنی بهداشتی برای مرغداری و دامداری بر اساس کدام قانون تدوین و اجرا می‌گردد؟
لطفا به تعرفه اعلامی از سوی تشکل مسئولین فنی بهداشتی برای واحدهای دامداری توجه نمائید. واقعیت این است تنها استانی که دامداری‌ها و مرغداری‌ها ملزم به بکارگیری مسئول فنی بهداشتی تمام‌وقت هستند، استان تهران است که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نفر طی دو سال گذشته مستقر گردیده‌اند و همچنان همانطور که بارها نظام دامپزشکی استان تهران اطلاعیه و فراخوان داده است، آماده معرفی دامپزشکان جویای کار به واحدهای مرغداری و دامداری می‌باشد.
مطلع
| Singapore |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
ضمنا دوست و همکار عزیز باید تقدیر کرد از کسانی که مبدع ماده ۱۸ و ۱۹ آئین‌نامه نظارت بهداشتی بودند و با پیگیری مستمر آن را مصوب نمودند و امروز جنابعالی و امثالهم بر روی اجرای آن بحث می‌کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
واقعا دست دکتر اقامیری درد نکنه واقعا این کارش فراموش نخواهد شد این تعرفه ای که برای مسولان بهداشتی گذاشتن . هرچند که الان خیلی از استانها دارن اشتباه محاسبه میکنن . اگ دکتر اقامیری میدونست که اینجوری میخان محاسبه کنن با مثال میگفت تا ابهاماتی نداشته باشه . ی مثال ساده ببخشید این مثال میرم : در نظر بگیرید میوه کیلوی 30000 تومن (بدون در نظر گرفتن نوع آن ) . من سه کیلو از میوه x و یک کیلو دوبیست از z و 1 کیلو 100 گرم از میوه m برمیدارم . کل مبلغی که باید بدم چند میشمه
1/1+1/2+3 را در 30000 تومن ضرب کرد .

حالا اگ مغازه دار 1/1×1/2×3 را 30000 تومن ضرب کنه باید دو روزه مغازشو ببنده .

این بلایی است که سر دامپزشکان اومده .
بیخیال
مسوول فنی
|
Canada
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
2
11
سلام .............. می خواهندآزمایش کنن بسم ا... بفرماییدقراردادهای سال ۱۴۰۰ چند ماه دیگه زمان انعقادشه ولی ازماگفتن تنهاراه استقلال مالی مسوولین فنی وبهداشتی پرداخت حقوق ازطرف دولته اگرماده ۱۹ اجرایی بودتا حالا اجراشده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
4
4
............... خراسان رضوی ۱ساله داره با قراداد جدید و رعایت تعرفه ماده ۱۹ رو اجرا میکنه..
نظام دامپزشکی خراسان رضوی « » نظام دامپزشکی پیشرو کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
......... نگویید. آیا در همه جای استان شما اجرا شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
اونم به خاطر انجمن صنفی و ار گان های نظارتی بوده
مسول فنی بهداشتی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
1
6
با سلام لطفا تکلیف ۲۹۹۰ نفر مسول فنی فروشگاهی که صرفا با یک ماده قانونی سال ۱۳۵۰ با حقوق توافقی بسیار پایین مشغول به کارند را بصورت کلی تعین تکلیف کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
4
خواهشا هر چه سریعتر عملیاتی کنید واقعا برای سازمان دامپزشکی کثر شان به قول خودشون نماینده سازمان در واحد که مسئول فنی بهداشتی مستقیما از کارفرما حقوق بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
کسر شان همکارمحترم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
خدایی آنهایی که می گویند ماده 19 ، تا کنون چند نفر کل بخشنامه را از صدر تا ذیل مطالعه کرده اند؟ ماده 19 به هیچ عنوان امنیت شغلی را تضمین نمی کند. پر از تناقض است. لطفا آنرا مطالعه کنید.
دکتر xy
|
France
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
4
مسولین فنی بصورت قراردادی با خود سازمان قرارداد مالی ببندند بهتر هستش. واحد تولیدی حقوق و حق بیمه رو ماهانه به حساب سازمان واریز کند و مسئول فنی حقوق بگیر سازمان باشه و فیش حقوقی و ... مشخص باشه. در این صورت مسئولین فنی در واحدها حضور فعال خواهند داشت و وظیفه شان را درست انجام خواهند داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
سیستان بلوچستان کنارک هنوز با ٦تومن قراراد میبندند از مسیول فنیاشون هم طلبکارن
نظر شما
ادامه