کد خبر: ۶۲۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
اجرای طرح توسط سازمان های غیر دولتی بار مالی بالایی دارد که بدون کمک دولت و تخصیص بودجه با روند کاهشی در طی یک بازه زمانی معین ، از توان این دو سازمان خارج به نظر می رسید کما اینکه در سال گذشته بودجه تخصیص یافته به نظام مهندسی (از محل کمک های دولت) افزایش یافته و بودجه مشابه نظام دامپزشکی ثابت مانده و نهایت اینکه احتمالا این دلایل در اجرایی نشدن این قانون بی تاثیر نبوده است...

حکیم مهر - مشاور عالی رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم با ارسال تکذیبیه، گفتگوی خود با نشریه دنیای سبز را تکذیب و توضیحاتی درباره مواضع خود در قبال قانون نظام جامع دامپروری ارائه کرد.

این تکذیبیه در حالی ارسال شده که مطالب منتشره در حکیم مهر (اینجا) دقیقاً برابر آنچه در شماره اخیر دنیای سبز (شماره 85 / 18 تیر 90) چاپ شده منتشر گردیده است.

ابتدا متن تکذیبیه دکتر جمشید رزم یار جهت اطلاع عموم بینندگان محترم حکیم مهر منتشر می‌گردد :

" بسمه تعالی
نشریه الکترونیک حکیم مهر
با سلام

احتراما بدینوسیله  به اطلاع می رساند  اینجانب هیچ مصاحبه ای  با نشریه دنیای سبز در مورد  قانون نظام جامع دامپروری انجام نداده ام و این موضوع تکذیب می گردد. همچنین نکات ذیل قابل تامل است:
1- بنده منتقد این قانون  نیستم و قوانین مصوب کشور برای شهروندان محترم و لازم الاجراست مگر قانونا منسوخ گردد.
2- در روند تصویب این قانون چندین دوره مجلس(ششم هفتم و هشتم) کار کارشناسی  کرده و بر اساس قانون و با حق طبیعی نمایندگان مجلس این قانون تصویب و  ابلاغ گردیده است و نقش سازمان هایی چون نظام دامپزشکی  مشورتی و جهت ارائه نقطه نظرات شورای مرکزی سازمان  بوده است و مستندات  مواضع کادر اجرایی موجود می باشد
3- خبرگزاری موج با اینجانب در رابطه با موانع اجرایی شدن این قانون تماس گرفته  که عنوان شد بدلیل دور بودن از مسئولیت اجرایی  از روند پیگیری  بی اطلاع هستم  و متن درج شده در وبلاگ دامپزشک عاشق طبابت و سایت موسوم به حکیم مهر  فرمت مثله  شده آن می باشد  که از آنجاییکه  توسط خبر گزاری موج (مصاحبه کننده حقیقی) ضبط و ثبت شده است  قابل مقایسه می باشد
4- جهت تنویر افکار به اطلاع می رسانم مواضع اینجانب در آن مصاحبه بدین شرح بوده است :

1 -  از نتیجه روند اجرایی مطلع نیستم
2-  در آن زمان تفسیر یک مرحله ای بودن یا سه مرحله ای بودن صدور پروانه بهداشتی محل اشکال به لحاظ اجرایی بود که قرار بود  از مجلس کسب تکلیف گردد
3- فرصت یک ماهه صدور پروانه بهداشتی مورد اعتراض نمایندگان سازمان های مرتبط بهداشتی بود 
4-  اجرای طرح توسط  سازمان های غیر دولتی بار مالی بالایی دارد که  بدون کمک دولت و تخصیص بودجه با روند کاهشی  در طی یک بازه زمانی معین ، از توان این دو سازمان خارج به نظر می رسید  کما اینکه در سال گذشته بودجه تخصیص یافته به نظام مهندسی  (از محل کمک های دولت) افزایش یافته و بودجه مشابه نظام دامپزشکی ثابت مانده و نهایت اینکه احتمالا این دلایل در اجرایی نشدن این قانون بی تاثیر نبوده است.

همانطور که ملاحظه می گردد  در این سخنان  نه انتقاد به قانون  نه تغییر مواضع ( باتوجه به عدم اطلاع جنابعالی از مواضع قبلی اینجانب ) و نه صحه گذاشتن بر هشدار های متعدد در زمینه های گوناگون شما ، دیده نمی شود.
امیدوارم حسب مسئولیت اطلاع رسانی صحیح ، به درج این تکذیبیه در اسرع وقت و در شرایط مساوی اقدام گردد و از خداوند بزرگ توفیق خلوص نیت در اعمال برای همگان  مسئلت دارم.
 جمشید رزم یار "

 

حکیم مهر به نقل از دنیای سبز و از آنجایی که این نشریه با قید عبارت "جمشید رزم یار می‎گوید..." به نقل قول از ایشان پرداخته، مصاحبه را منتسب به آن نشریه نموده بود که با این توضیحات ضمن پوزش، تأکید می‎گردد که مطالب مربوط به خبر منتشره در حکیم مهر عیناً مطابق با آنچه در نشریه دنیای سبز منتشر شده بوده و عکس آن هم در ذیل می‎آید :

و اما توضیحات حکیم مهر :

1 -  نشریه الکترونیک حکیم مهر مدت زمان قابل توجهی است که به وب سایت خبری - تحلیلی مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) تغییر نام داده است که ظاهراً عضو محترم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در تکذیبیه خود بدان توجه ننموده‎اند!

2 -  مطلبی از ایشان در وبلاگ موسوم به "دامپزشک عاشق طبابت" منتشر نشده و صرفاً لینک خبر مربوط به ایشان جهت دسترسی عموم در آن وبلاگ درج شده است. ضمناً این وبلاگ که متعلق به مدیرمسئول حکیم مهر است مدتی است به نام "دکتر محمد لطفی‌زاده - دامپزشک" تغییر نام داده است.

3 -  همانطور که در عکس فوق به وضوح مشخص است ، دکتر جمشید رزم یار به صراحت خواستار افزایش بودجه سازمان نظام دامپزشکی و کمک مالی دولت به این سازمان برای اجرای قانون نظام جامع دامپروری شده‎اند. امری که مورد انتقاد حکیم مهر بوده و هست و مدیرمسئول حکیم مهر نیز بارها به آن اشاره نموده و تأکید کرده بود که اگر قرار است اموری به سازمان نظام دامپزشکی بعنوان بخش غیردولتی واگذار شود نباید از دولت هزینه کرد و گرنه چه نیازی به واگذاری امور به بخش غیردولتی است؟!

4 -  همانطور که در عکس فوق مشخص است ایشان چه به نشریه دنیای سبز و چه بنابه تصحیح و تذکرشان، به خبرگزاری موج توضیح داده باشند که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قادر است پس از یک ماه از عدم صدور مجوز بهداشتی توسط سازمان نظام دامپزشکی ، این مجوز را صادر کند همان نکته‎ای است که مدیرمسئول حکیم مهر نسبت به آن هشدار داده بود و یقیناً هیچ دامپزشک متعهدی نمی‎پذیرد که یک مرجع غیرتخصصی در کار تخصصی وی دخالت نماید و لذا بکاربردن عبارت "سقوط دامپزشکی و بهداشت" برای این قانون در یک مصاحبه توسط مدیرمسئول حکیم مهر به همین دلیل بوده است.

5 -  در تیتر منتشره توسط حکیم مهر از عبارت "مواضع قابل تأمل" و نه "انتقادی" دکتر جمشید رزم یار سخن به میان آمده بود و عبارات انتقادی در متن عیناً به نقل از نشریه دنیای سبز منتشر شده است. این در حالی است که ایشان در تکذیبیه خود به اشتباه انتشار مواضع انتقادی را به حکیم مهر نسبت داده‎اند.

6 -  نکته آخر آنکه در خبر حکیم مهر هیچگاه سخنی از "تغییر مواضع" که دکتر جمشید رزم یار در تکذیبیه خود به آن اشاره نموده به میان نیامده بود و بهتر بود وی خبر را به درستی و با دقت مطالعه می‎نمود.

حکیم مهر امیدوار است اعضاء محترم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی بویژه دکتر سید محمد آقامیری و دکتر جمشید رزم‎یار درباره این قانون، مواضع شفاف خود را ابراز نمایند و از همه توان و انرژی خود برای دفاع از حریم حرفه ارزشمند دامپزشکی و ارتقاء سطح بهداشت، فراتر از جنبه‎های مسئولیت فعلی استفاده نمایند.

امید است همه مسئولین محترم در بخش دامپزشکی چه در سازمان نظام دامپزشکی و چه در سایر ارگانها و نهادها همواره دلسوز این صنف باشند و بمانند.

 

گفتنی است نسخه‏ای از این تکذیبیه توسط دکتر رزم‎یار برای دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم شورای مرکزی هم ارسال شده است!

 

خبر مرتبط :

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
omid
|
-
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
كمي دقت در نظرات دكتر رزميار نشان مي دهد كه قانون نظام جامع دامپروري با مشورت سازمان نظام دامپزشكي ( و البته شخص ايشان) تهيه شده است و بي اعتنايي به اهداف بهداشتي رشته دامپزشكي و ........ تدوين و علي رغم مخالفت دامپزشكان به تصويب رسيد
حقگو
|
-
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
دكتر لطفي عزيز تو را بخدا با انتشار مصاحبه ها و داستانهايي از مسئولين سازمان نظام همكاران را مجبور به واكنش نكنيد. اولا عناويني كه براي اين اقايان بكار مي بريد فقط يك عنوان است والا سازمان نظام در ساختمان مركزيش......دارد كه هيچ وقت نيست و يك سر دارد و دو هزار سودا- كلا 4-5 نفر هم دور و برش هستند كه گاهي ......... مي شوند مثل ....... .................فقط با پرو بال سياسي ........ بزرگشان نكنيد. ..... بخاطر نسبت با ....دكتر............
نظر شما
ادامه