کد خبر: ۶۲۵۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر -  دانشجوی دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی گفت: بیماری‌های واگیردار در گله‌های دامی عامل مهم کاهش بهره‌وری در صنعت دامپزشکی است.

امین نوذری، برنده مدال طلا و دیپلم افتخار نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و تکنولوژی‌های نوین ژنو، اظهار داشت: دستگاه اختراعی وی برای تشخیص بیماری‌های عفونی در جمعیت بزرگ مانند گله‌های حیوانات اصلی کاربرد دارد.
دانشجوی دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی در مورد اهمیت و کاربرد این دستگاه افزود: بیماری‌های واگیردار در گله‌های دامی در سراسر دنیا وجود دارد که علاوه بر امکان انتقال به انسان به عنوان یکی از مهم‌‌‌‌‌‌‌ترین عوامل کاهش بهره‌وری در صنعت دامپزشکی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: تشخیص زودهنگام این بیماری‌ها بر پایه انجام تست‌های آزمایشگاهی است که علاوه بر زمان‌‌‌بر بودن، نیازمند صرف هزینه بالاست و به دلیل شکاف زمانی موجود بین زمان نمونه‌گیری و پاسخ‌دهی آزمایشگاهی سیاست کنترلی حاصل نمی‌شود.
نوذری بیان داشت: این دستگاه اختراع شده به عنوان یک آزمایشگاه سیار این امکان را فراهم می‌کند که تست‌های آزمایشگاهی در همان محل گله صورت گیرد و نتایج در زمانی کمتر از چند دقیقه حاصل شود و نیازی به انتقال نمونه نیست و این امر کاهش چشم‌گیری در هزینه‌ها و زمان برای تشخیص بیماری دارد.
وی در مورد شرایط شرکت در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه زیرنظر مستقیم سازمان جهانی مالکیت فکری و ایالت شهر ژنو در کنفدراسیون سوئیس سالانه برگزار می‌شود که معمولا شرکت در آن توسط نمایندگی‌های فدراسیون جهانی مخترعان در هر کشوری هماهنگ می‌شود.
دانشجوی دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی افزود: برای شرکت در این نمایشگاه داشتن گواهینامه ثبت اختراع از سازمان‌های معتبر کشورهای عضو الزامی است که اختراع من در سازمان مالکیت صنعت کشور به ثبت رسیده است.
نوذری در مورد هدف برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: هدف، ورود اختراعات به بازار است که اختراعات توسط سه گروه از داوران بین‌المللی ارزیابی و امتیازدهی می‌شود تا شرکت‌های تولید کننده و تجار که به دنبال ایده‌های نو برای تولید هستند با اطمینان اقدام کنند.
وی ادامه داد: از آنجایی که هر مخترعی نیز به دنبال تبدیل اختراع خود به یک محصول قابل مصرف در بازار است این نمایشگاه علاوه بر اعتبار علمی برای مخترعان مکانی برای عرضه اختراع به بازار است.
دانشجوی دکترای عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی گفت: در این نمایشگاه حدود یک‌‌‌‌‌هزار اختراع از 45 کشور دنیا شرکت کرده بوده‌اند که از کشور ایران نیز یک تیم متشکل از 67 مخترع در زمینه‌های مختلف حضور داشتند.
وی در مورد زمان صرف شده برای ساخت این اختراع گفت: مطالعات تئوریک این دستگاه حدود سه سال و ساخت نهایی آن حدود یک سال زمان برده است و با توجه به اینکه هدف نهایی از همان ابتدای کار تولید انبوه بوده است به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان از تکنولوژی‌های موجود در تولید انبوه آن بهره برد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ب
|
-
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
0
0
دمش گرم
ع ب
|
-
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
0
این همکلاسی ما نابغستا دست کم نگیرینش، امین دوست داریم
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
ای ول.خیلی خوشحال شدم
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
والا اساتید می گن دستگاه .... هست ارزش ندارد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
0
.........اونایی که میگن خوشحال شدیم .....
نظر شما
ادامه