کد خبر: ۶۲۵۴

حکیم مهر - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی و درمان 19 مورد ابتلا به وبلا در کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: امسال هیچ فوتی در زمینه بیماری وبا در کشور گزارش نشده است.

دکتر محمدمهدی گویا با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مراقبت از بیماری وبا در کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون 19 مورد ابتلا به وبا در کشور شناسایی شده‌ است. اغلب این مبتلایان یا اهل کشورهای همسایه بوده‌اند و یا به این کشورها مسافرت داشته‌اند. تعدادی از این افراد نیز به صورت غیر قانونی وارد کشور شده بودند.

وی تاکید کرد: این مبتلایان بلافاصله پس از ورود به کشور شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند. اما هیچ‌یک از این موارد باعث بروز همه‌گیری، حتی همه‌گیری‌های بسیار کوچک در کشور نشده‌اند.

دکتر گویا با بیان این که در سال جاری هنوز همه‌گیری از بیماری در کشور نداشته‌ایم، تاکید کرد: موارد شناسایی شده وبا در کشور از ابتدای سال کاملا درمان شده‌اند و هیچ فوتی نیز تاکنون در زمینه بیماری وبا نداشته‌ایم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هر چند امسال همه‌گیری از بیماری وبا نداشته‌ایم اما سیستم بهداشتی کشور در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برد و این وضعیت همچنان تا پایان مهرماه حفظ می‌شود چرا که وضعیت آب و هوا و شرایط خشکسالی در بروز همه‌گیری وبا تاثیرگذار است.

تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی

وی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی ادامه داد: لازم است به منظور جلوگیری از بروز بیمار‌ی‌هایی نظیر وبا، بهداشت فردی را مدنظر قرار داد. بر این اساس شست‌وشوی مرتب دست‌ها پس از اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا به ویژه در کودکان بسیار ضروری است. ضد عفونی کردن مناسب سبزیجات نیز باید مدنظر قرار گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیمار‌ی‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: همچنین لازم است از دست‌فروش‌های دوره‌ گرد موادغذایی تهیه نشود. افراد هنگام مسافرت تا حد امکان آب از خانه به همراه خود داشته باشند و یا از آب بطری استفاده کنند. در نهایت آب مصرفی را بجوشانند و سپس مصرف کنند.

 

 

نظر شما
ادامه