کد خبر: ۶۳۳۵۳
تعداد نظرات: ۶۳ نظر

برخورد با حیوانات وحشی می تواند مشکل باشد. وقتی صحبت از دفاع از خود در برابر آنها است، هیچ راه حل واحدی وجود ندارد، زیرا آنها واکنش های متفاوتی نسبت به رفتارهای مختلف نشان می دهند. آنچه بهترین نتیجه را می دهد دانستن نحوه پاسخگویی به برخوردهای ناخواسته با حیوانات خطرناک و یادگیری تکنیک های مختلف است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از طلا، به همین دلیل است که ما در این مقاله از مهارت های تحقیقاتی خود استفاده کردیم و فهمیدیم که اگر خود را رو در رو با یک حیوان وحشی دیدید چگونه می توانید زنده بمانید.

چگونه از خود در برابر گوزن محافظت کنید

بیشتر اوقات گوزن ها ترجیح می دهند فرار کند تا با انسان تعامل کنند. با این حال، یک گوزن ماده در صورت تهدید نوزادان می تواند پرخاشگر شود و یک گوزن نر می تواند در فصل جفتگیری واقعاً خطرناک باشد.

آرام باشید و به آرامی به عقب بروید. اگر حمله به شما شروع شد، مانعی بین خود و گوزن قرار دهید و فرار کنید یا از یک درخت بالا بروید.

دست ها و کت خود را بالا بیاورید تا بزرگتر و ترسناک تر به نظر برسید. کت را به اطراف بچرخانید.

اگر گوزن به شما حمله کرد، با قرار گرفتن در حالت جنینی، از سر و گردن خود محافظت کنید.

چگونه از خود در برابر خرس محافظت کنید

اگر صحبت کنید و سر و صدای زیادی ایجاد کنید، خرس های اطراف احتمالاً منطقه را ترک می کنند. اما اگر ناگهان به یکی از آن ها برخورد کرده و آن را غافلگیر کردید، آنچه باید انجام دهید این است:

فریاد نزنید، فرار نکنید، یا از درخت بالا نروید. خرس ها دونده سریعی هستند و می توانند درختان را به آسانی بشکنند.

خود را بزرگتر نشان دهید. دستان خود را به آرامی دراز کرده، کوله پشتی یا کت را بالای سر خود نگه داشته و با آرامش عقب بروید.

چگونه از خود در برابر شیر کوهی محافظت کنید

شیرهای کوهی معمولاً از پشت حمله می کنند، بنابراین هرگز به آنها پشت نکرده و فرار نکنید. در عوض، باید قوی به نظر برسید.

بایستید، تماس چشمی خود را حفظ کنید و کت خود را باز کنید تا بزرگتر به نظر برسید.

در صورت لزوم، وسایل را به سمتش پرتاب کنید و با آنها محکم صحبت کنید.

اگر شیر کوهی به شما حمله کرد، بی حرکت نمانید، مقابله کنید. سعی کنید به بینی، دهان یا چشم های آن ضربه بزنید، به احتمال زیاد شما را تنها خواهد گذاشت.

چگونه از خود در برابر گرگ محافظت کنید

گرگ ها گروهی مسافرت می کنند. و اگر یکی را دیدید، بقیه آنها احتمالاً در بوته های اطراف پنهان شده اند. بنابراین، اگر در فاصله قابل توجهی قرار دارید، به آرامی دور شوید. اما اگر این برخورد اجتناب ناپذیر باشد، آنچه باید انجام دهید این است:

به آرامی به عقب بروید و نگاه خود را به عقب برنگردانید.

اگر گرگ عقب ننشست، شروع به فریاد زدن به همان اندازه که ریه های شما اجازه می دهد، کنید. هر چیزی را که می توانید پیدا کنید به آن بیندازید و به عقب برگردید. گام های خود را تماشا کنید، هر چند اگر روی زمین بیفتید، گرگ موقعیت حمله را خوب تشخیص می دهد.

در این صورت، به سختی مقابله کنید. به گرگ نشان دهید که شما نیز خطرناک هستید و با شما سر و کله زدن تصمیم خوبی نیست.

چگونه از خود در برابر یک گاو نر محافظت کنید

تا زمانی که خیلی به آنها نزدیک نشوید، یک گاومیش کوهان دار به شما حمله نخواهد کرد. به همین دلیل است که باید فاصله خود را با آنها حفظ کنید. اجازه ندهید ظاهر آنها شما را گول بزند، حتی اگر بزرگ و سنگین باشد، اما کاملا چابک است و می تواند 3 برابر سریعتر از انسان بدود.

با دور شدن آرام آرام نشان دهید که تهدید نیستید.

سنگری را پیدا کنید. به دنبال درختان، سنگهای بزرگ یا هر شی بزرگ دیگری باشید. پشت آن پنهان شوید و با دقت به حرکت خود ادامه دهید.

از درختی بالا بروید. به این ترتیب، یک گاومیش دیگر شما را تهدید نمی کند و احتمالاً منطقه را ترک خواهد کرد.

چگونه از خود در برابر پلنگ محافظت کنید

در هر حالتی، به یک پلنگ نزدیک نشوید. به خصوص به توله های پلنگ. یک پلنگ مادر بسیار دفاعی است و به احتمال زیاد برای محافظت از توله هایش به شما حمله خواهد کرد.

اگر یکی را دیدید، بی حرکت بایستید و تماس چشمی برقرار نکنید.

اگر پلنگ در حال آماده شدن برای حمله به شما است، فریاد بزنید، دستان خود را تکان دهید، دستان خود را بهم بزنید و هر کار دیگری که به شما کمک می کند تهدید کننده باشید را انجام دهید.

چگونه از خود در برابر کفتار محافظت کنید

کفتارها به طور غریزی هر فردی را که فرار کند، تعقیب خواهند کرد. بنابراین وقتی یکی را دیدید، آرام باشید و با آن صحبت کنید.

اگر غذایی دارید، آن را جلوی کفتار بیندازید. آنها حیواناتی تنبل هستند و اگر قبلاً چیزی برای خوردن داشته باشند، به احتمال زیاد شما را تنها خواهند گذاشت.

اگر به شما نزدیک شد، با چند قدم برداشتن آن را غافلگیر کنید. شروع به ایجاد صداهای بلند کنید، دستان خود را تکان دهید و سعی کنید تا حد ممکن ترسناک به نظر برسید. کفتار فکر خواهد کرد که شما قصد حمله به آن را دارید و به احتمال زیاد فرار خواهد کرد.

چگونه از خود را در برابر گراز وحشی محافظت کنید

گرازهای وحشی تهاجمی هستند. بنابراین اگر یکی را از فاصله دور مشاهده کردید، برای گرفتن عکس متوقف نشوید و بلافاصله فرار کنید. اگر خیلی نزدیک هستید، سعی نکنید از آن پیشی بگیرید. در عوض این کار را انجام دهید.

آرام باشید و آرام آرام دور شوید.

اگر آنها به سمت شما آمدند، از یک درخت بالا بروید. گرازهای وحشی نمی توانند صعود کنند، بنابراین احتمالاً شما را تنها خواهند گذاشت.

اگر حالت هجومی گرفت و برای یافتن جایی برای پنهان شدن خیلی دیر بود، باید مقابله کنید. مبارزه با گراز وحشی معمولاً حدود یک دقیقه طول می کشد، بنابراین تا زمان پایان جنگ ادامه دهید.

آیا تا به حال به حیوان وحشی برخورد کرده اید؟ چگونه توانستید فرار کنید؟

 

انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
6
40
اگه دست و پاتون را گم نکردید و نترسید و حیوان به شما فرصت فکر و عکس العمل بدهد اینها مطالب خوبی هستند ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
دقیقا درست میگی ، وقتی غافلگیر بشی و ترس غلبه کنه ، خدا به داد ادم برسه فقط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
17
37
چی میگه این بنده خدا. توی حیات وحش واقعی هیچ کدوم از اینها کاربرد نداره. با گراز مبارزه رو در رو کنیم؟!!!

یه خاطره بگم بخندیم !!! 15 سال پیش برای شکار گراز اطراف خوزستان بودیم. یه گراز نر حدودا 90 کیلویی یه گلوله گوج 12 از من خورد یه گلوله اسلاگ از تفنگ دوستم و در عرض 4 یا 5 ثانیه 40 متر مسیر رو دوید و طوری مستقیم اومد تو شکم من که منه 80 کیلویی و 50 کیلو کوله پشتی و موتور کراس 150 کیلویی رو یکجا کوبید زمین بعدش مرد .حالا هی بگید باهاش رودر رو بشید و مقابله با گراز 1 دقیقه طول میکشه ! داداش گراز تو 10 ثانیه اول دنده و لگن و همه جاتو خورد میکنه تازه اگه دندونش بهت نگیره و اصولا چیزی به اسم ترس از جانور بزرگتر رو نمیفهمه
پاسخ ها
قائم
| Germany |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
ضمن تشکر از مطالب خوب سایت در مورد گراز جنگ معنا نداره باید اگر میشه از درخت بالا برین یا یه حتی دیوار کوتاه و..... اگر نمیشه بی حرکت بمونید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
9
25
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا اینا راه های مقابله با حیوان وحشی بود؟1
آخر همش معلومه: مغلوب و شکار شدن!!

وای خدا نیاره
پاسخ ها
خاجه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
حق میگی سید
مهیارسعادت
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
7
18
بادیدن این مقاله من میگم بهترهدبا حیوان وحشی مذاکره کنیم شابد راضی شد برگرده! این .....ها چیه ضربه یک شیر چهار مرد تنومند و میکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
8
16
یه گله گراز در کوههای طرقبه دیدیم خ سریع فرار کردیم و سعی کردیم خودمون را به ماشین برسونیم با اینکه خ از ما فاصله داشتن ولی خ سریع نزدیک شدن که خدا رحم کرد بخاطر نزدیکی به جاده و صدای ماشین ها برگشتن
پاسخ ها
خاجه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
طرقبه گراز دارررره
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
6
23
در کل من تنهایی طبیعت گردی میکنم و هر کجا برم کوله مجهز به کپسول آتشزا و کمک اولیه و غیر ک وزن کوله خیلی سنگین میشه و بهرحال اونو با خودم حمل میکنم و با یک نیزه دست ساز خودم ک متشکل از یک لوله و سر نیزه فولادی نوک تیز آبدیده هست و با یک تبر دست ساز فولادی و چاقو و لباس و کفش مناسب به کوه طبیعت میرم ک حمل کردن این وسایل شاید برای هر کسی خیلی خیلی سخت باشه
ولی خب تاحالا با هر حیوان وحشی ک خرس یکبار و گرگ چند بار و گراز هم دوبار روبرو شدم و تکنیک دور شدن از محدوده حیوان خیلی خوب جواب داده برام و در شب هم با نور ماه چندین باز کوهها رو گز کردم و برای گرگ هم با نیزه و تبر ضربه زدن به زمین و محکم راه رفتن برام بهترین نتیجه رو داشته و هیچوقت هم صدای بیخودی در نیاوردم چون بیشتر حیوانو عصبی میکنه و بهترین روش روشی پر قدرت قدم برداشتن و پرخاشگرانه راه رفتنه طوری ک در هر قدم با نیزه فولادی و تبر به زمین ضربه زدن ک نشانه قدرت باشه و حیوانو فراری بده حتی در هوای تاریک هم بخاطر صدا و جرقه هایی ک ایجاد مبکنه حیوان جراعت رویارویی و درگیریو به خودش نمیده و ریسک درگیری به صفر میرسه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
7
36
سلام. به گرگ برخوردید فرار نکنید لخت شید لباس دور دست چپ بپیچید بادست راست سنگ وپرت کنید هرگز نزدیک نشید.اگه حمله کرد دست چپ وب کنید دهنش با دست راست با سنگ بزنید چشمش.یا بالقوه.اوکی.ی فاتحه برا مادرم .بخوانید اسمش کبری بود.من چند بار حتی شب درگیر شدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
12
17
فقط یک کلمه بگم اگه بچه روستایی و بچه کوه و کمر نیستین و به قولی بچه سوسول هستین تو طبیعت هم از ماشین خود پیاده نشید کلا اینطور بگیم که خدای نکرده با هر حیوان وحشی روبرو بشید با این شرایط که گفتم قطعا طعمه و شکارش خواهید بود و اولین تجربه آخرین تجربه تون خواهد شد ولی اگر سوسول نیستی برو به امید خدا. دیگه راه خودتو پیدا می کنی
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
فک کنم بهترین متن درباره این مطالب اینه اگه بچه روستایی وکوه وکمرنیستید نرید،فک نکنین حیون وحشی باکسی شوخی نداره بمونین توخونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
21
6
کامنت دومی خ... شو
این گفته معموله نه دقیقا یک دقیقه بهتره خ... بشی.
خاجه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
13
2
تو روستامون کفتار ول کردن بعد این کفتارای بی‌شرفم آمدن تو زمینای روبروی خونه مامان بزرگم. خلاصه شبا اونجا
گرگو شغالو کفتار پرسه میزنه. حالا شغال خیلی کاری نداره
گرگم که به سختی میشه فراری داد ولی کفتار بده این کفتار بی‌شرفو نمیشه کاریش کرد...
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
20
3
این ها که کلا گفت داد بکشید دست ها تون رو تکون بدین ادم عاقل باید بدونه حیوان اگه از ما بترسه یا بخواد از پچش محافظت کنه حمله میکنه ادم کاری نکنه و مهربون باشه حیوان هم کاری نداره
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
15
6
اگر در نزدیکی محل اسکانتون موتور سیکلت هست فکر کنم اون رو روشن کنیم گاز بدیم باعث فراری دادن اون جانور ها بشه ولی خب برای شب هنگام هم اگر چادر هلال احمر داشته باشید میتونید موتور رو در چادر بزنید و در صورت احساس صدای حیوانات وحشی در اطراف چادر در شب هنگام احساس کردید سریع تو چادر اونو روشن کنید و گاز بدید
پاسخ ها
آریانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
خانم فاطمه خب اگه ما در برابر حیوون وحشی باشیم و از خودمون دفاع نکنیم و ساکت سرجامون وایسیم اون حیوون بهمون حمله میکنه و مارو میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
از ترقه استفاده کنی بهتر از موتور نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
2
23
با سلام خدمت همه طبیعت دوستان نقطه ضعف همه حیوانات از ناحیه چشم حیوان است و اگر خیال رفتن به طبیعت رو داری یه اسپری فلفلی اگه هم راحت باشه هر حیوانی که باشه فرار میکنه و اگه نتوانستی تهیه کنی یه اسپری حشره کش با کبریت همراه داشته باشی جواب میده اسپری و بگیر و کبریت بزن فیل هم باشه فرار میکنه
عمو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
13
13
وقتی تو حیات وحش هر حیونه وحشیو دیدید بهترین کار اینه دراز بکشید اماده خوردن بشید
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
هاها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
بهترین راه فقط الفرار برو که رفتیم
قائم
| Germany |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
پرچمت بالاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
4
10
زمستون گرگ خیلی خطرناگه حمله میکنه بهتر زمستو تو طبیعت تفنگ همراه داشته باشید اویل بهارم خرس خطرناک میشه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
6
12
خو بنظر من راه مقابله با هر حیوان وحشی سخته ولی نیاز به نترس بودن داره ک بتونیم کاری کنیم ک حیوان به ما حمله نکنه ولی بنظره من خدایی آدم خارش دره بره تو طبیعت با حیوانات مقابله کنه ن واقعا خارش داره؟ بچه بیا راحت تو خونت بشین گوشیتو بازی کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
نه خدایی تویکی واقعاراست میگی حق باتویه
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
5
3
امشب گراز حمله کرد بهمون با سرعت جت فرار کردیم وگرنه تا الان مرده بودیم
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
2
20
برخلاف گفته دوستمون بعد از حمله حیوان ایجاد سر و صدا خیلی راهکار مناسبی درسته قبل از حمله سر و صدا باعث تهاجمی تر شدن حیوانی مثل خرس میشه اما وقتی که درگیری شروع میشه ایجاد صدا میتونه جونتون رو نجات بده یه خاطره براتون بگم پدر من تکنسین فوریت های پزشکی بود و آن زمان در شهر ما برای مریض های ضربه مغزی و مشکلات حاد دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی نبود و مریض ها را در هر شرایط آب و هوایی مجبور بودند با آمبولانس به تهران انتقال دهند یک شب در زمستان بود و پنجشنبه بود من هم ۱۰، ۱۲ سالم بود و همراهش در اداره بودم و آن ها ساعت ۲ شب مجبور شدند در شرایطی که یخبندان بود و بسیار هوا سرد بود مریضی را به تهران انتقال دهند جاده همدان اسد آباد و گردنه اسدآباد بسته بود و فقط ما اجازه عبور داشتیم در حالی که تو گردنه کولاک بود ناگهان ماشین پنچر کرد و پدرم و دوستش پایین رفتند و در حال تعویض لاستیک بودند که ناگهان یه گله گرگ به آنها حمله کرد من که بسیار ترسیده بودم و پشت ماشین نشسته بودم تا با دیدن آنها ناگهان به ذهنم رسید که آژیر را روشن کنم و صدای آژیر که در کوه پیچید و نور قرمزش مانند آتش بود گله گرگ را فراری داد خلااصه جان پدر و همکارش را با زدن یک دکمه نجات دادم تا مدتها در اداره از آن کارمن تعریف می‌کردند خلاصه به قهرمان اداره پدرم تبدیل شده بودم
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
عالی بود یاد همه پدرها گرامی
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
14
10
شرکتهای دانش بنیان باید یک قلاده هایی رو بسازن که به گزدن حیوانات وحشی وصل بشه،و دستبندهای مخصوصی هم باشه که مردم بخرن بندازن دستشون و وقتی این حیوانات به نزدیک انسان میرسن،این قلاده ها در اثر نزدیک شدن به دستبند،منقبض بشن و حیوان حالت نیمه خفگی پیدا کنه و نتونه کاری کنه و وقتی انسان دور میشه،منبسط بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
چشم... حیوون هم راحت میذاره بهش قلاده بزنن
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
شبیه شمشیری که دست هابیت ها بود و با نزدیک شدن ارگها به رنگ ابی درمیومد
فلان
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اصلا درست نیست
یعنی حیوان نباید تو خونه خودش هم راحت باشه ؟
اون بوجود نیومده که بازیچه و وسیله سرگرمی ما باشه اونم مثل ما میخواد راحت زندگیش بگذرونه .
تو خوشت میاد تو خونه خودت هم راحت نباشی؟
......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
3
3
یوخ بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
چی
زندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
1
4
بنظر من اگر یک یا دو سگ قوی هیکل ودست آموز باخودت ببری،هم حیوانات وحشی ودرنده رو تشخیص میده وبانزدیک شدن آنها به شما دربرابر تهدیدات حیوانات درنده محافظت می‌کنه وشماهم باسروصدا آنها روفراری میدید واگرچراغ قوه قوی یا بوق خیلی گوش خراش داشته باشین هم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
آره
حصین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
1
بنظرم در مقابل حیوان وحشی اول حفظ آرامش و دوم دفاع از خودت هست،نه فرار کردن و سروصدای الکی حیوون وحشی بشه از هیچ چیز نمیترسه،ما با اسلحه جرات نداریم تنها بریم تو طبیعت
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
3
من چندین بار مورد حمله سگ وحشی قرار گرفتم اما تکان نخوردم و سگ نزدیک شد اما ترسید حمله کنه و چندین سنگ براش پرتاب کردم فرار کرد اگه در مقابل هر حیوانی فرار کنی دنبالتون میکنه مگر اینکه تشخیص دهید که با فرار سریع به جای امن تری میرسید و گرنه باید مقابله کنید سعی کنید همیشه یک چاقو به همراه داشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
6
شما درست در لحظه ای که انتظارش رو نداری در طبیعت غافلگیر میشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
0
5
بهترین وسیله حفظ خونسردی و محکم راه رفتن و آتش روشن کردنه
فاضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
1
10
من بخاطر شغلم هر روز تنهای تنها میرم در اعماق جنگل‌های دیلمان جایی که سالی حداقل هشت گاو توسط پلنگهای اونجا شکار میشه اهالی منطقه میگن تا دلت بخواد اینجا پلنگ دیدن ولی هیچ حیوانی تا اذیتش نکنی به بچه هاش نزدیک نشی احساس خط نکنه ترجيح میده ریخت انسان رو سال تا سال نبینه من از انسان ضربه خوردم ولی از حیوان نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
1
4
بهترین کاراسلحه مجازهست؛حیوان نمیخابزنی هوایی شلیک کن
کلاحیوانات وحشی اگربوی باروت رومتوجه بشن اصلانمیان نزدیک وفرارمیکنند
دوم چاقودرست حسابی نه کاردمیوه خوری
اسپری فلفل
اسپری حشره کش
بیل آبیاری
چوب که دسته محکمی داشته باشه،
تبر...مخصوصاتبر
تیشه....طبیعت بکارمیا
وسعی کنیدهمیشه از۳نفربه بالابه طبیعت برویدوازهم دورنشویدوهمدیگه روزیردیدداشته باشید
هرحیوانی نمیخاباشه
جرات حمله نخواهدداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
5
4
بهترین کاراسلحه بامجوز
تعارف هم ندره.حیوانات وحشی جاشون تویه محیط که حفاظت شده است ونگهداری بشن
نه زندگی بامردم
اصلامعنی ندره حیوان درنده بامردم زندگی کنه.رحم‌نکنیدبهشون
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
1
3
ب نظرمن بهتره باتانک جنگی بریدتوکوه وجنگل فقط ازش پیاده نشید،خخخخ ،نمیخواده سه نفرباشی ون اینهمه وسایل ببری باخودت ک بخاطروزن کوله پشتی ات نتونی ازجات بلندشی ،بعدشم مگه فرصت پیدامیکنی ازهمه اینااستفاده کنی اسپرفلفل ،بیل ،تبر،چاقو،نیزه،حشره کش،و....یعنی واقعااینهاهم شدمطالب دردبخور،،آقاهیچ انسانی توان مقابله باحیوونات رونداره وتاب حیون آسیب نرسانی وتومحدوده اش نری وتهدیدبحساب نیای کاری باهات نداره،چکاری،نریدتوکوه هاوجنگل،اونای ک دامداروکشاورزن خودشون میدونن چکارکنن نیازی نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
4
1
به نظرمن بهترین راه مقابله باگرگ وشیرواینا یه اسلحه ز۳ هس که امونشون ندی یااگه نباشه چاقوی تیز که بزنی توکلش ویا یه چوب دستی بزرگ که نزاری بهت نزدیک شن وخلاصه باتمام قواوتوانت حمله کنی ونجات پیداکنید چون پاجونت درمیون هس آدم اگه بازورگیری که توجاخلوت چاقوتوگلوت میداره میتونه مذاکره کنه ولی باحیون درنده نه نگران کشته شدن حیواناتو اینا اصلا نباید بود یه ویدیویی نگاه میکردم یه تمساه بزرگ تواب به طوروحشتناک داشت یه مردبیچاررومیبلعید بیچاره خونوادش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
1
1
خوب بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
2
2
فقط اسلحه بایدباسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
1
3
من یک بار با یک پلنگ روبه رو شدم ولی ارام از من دور شد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
1
6
در تاریکی بیابون متوجه شدم جونوری تعقیبم میکنه اما نفهمیدم چی بود ... هراز گاهی برمیگشتم و می ایستادم و اونم همین کار رو میکرد ... خلاصه تا نزدیکی چراغ های شهر با من بازی کرد و دیگه اونجاها بود که حس کردم دارم میترسم ... برگشتم و از ترس خودم ، با تمام نیرویی که داشتم بر سرش داد و فریاد کردم اما باور کنید عین خیالش نبود ...! عرق کرده بودم و واقعا به غلط کردن افتاده بودم. ... دیگه با همین حال ادامه دادم تا یه ماشین از روبرو اومدم و من در یه لحظه در نور کم اون ماشین دیدم چیزی شبیه سگ اما با هیکلی واقعا بزرگ از کنار جاده زد به بیابون و دور شد ... و من هنوز هم نفهمیده ام چی بود .
فقط خدا کنه هیییچوقت توی اون موقعیت اون شب من قرار نگیرید که خییییلی تجربه بدی بود.
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
2
1
درود
حمدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
6
2
درود من نصب شب از دست گله کفتار ها فرار کردم رفتم طرف امامزاده تنها بودم توبیابون دم امامزاده پلنگ بهم حمله کرد شب خیلی بود پلنگ همش از پشت بهم حمله میکرد چندتا سنگ محکم به پلنگ زدم موتورم پایین امامزاده بود وقتی میرفتم سمت موتور بیشتر حمله میکرد یک ساعت طول کشید هر لحظه از ی سمت حمله میکرد بین درختا دزدکی حمله میکرد خستم کرد. با فاصله سه متری ک خواست بود بپره تو صورتم سنگ محکمی به دهنش زدم بعد جوری خون ازش میامد. بسکه از اطرافکم امده بود خستم کرد. از بالای امامزاده با پلنگ جرف زدم گفتم از دست کفتارها فرار کردم یا بیا روبرو بجنگیم یا گم شو من مهمان امامزادم. همون لحظه ی ستاره ای تو اسمان حرکت کرد زمین روشن کرد دید خوبی پیدا کردم رفتم موتورما روشن کردم از اونجا دور شدم.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
آقا دمت گرم یه کتاب داستانی یه فیلمی به مستندی
ازین چیزی که برات اتفاق افتاده بساز
خیلی جالبه
هم جنبه مذهبی داره
هم جنبه شجاعت و غیره
عالیه
شوخی نمی کنم واقعا
چه شجاعتی
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
1
دوستان بهتر راه اینه که یه تفنگ با خدتون ببرین هیچی میخواد باشه از تفنگ شکاری باشه تا کلت فرقی نداره ببینم اونوقت حتی خرس هم جرات حمله کزدن داره یا نه
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
2
همه ی روش ها مثل هم بود که
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
1
ببینید دوستان بزارید یه چیزی بگم چرا حیوانات باید خطرناک و ترسناک باشند ولی ما انسان ها خطرناک و ترسناک نباشیم هرموق حیوون دیدید باش بامرام بازی در میارید اینجوری میگیرتتون حرکاری کرد شما هم همون کارو کنید ناسلامتی شما انسانی باهوشید عقل دارید ۲،۳متر قد دارید حمله کرد با هرچیزی که دم دستتون بود باهاش بجنگید نقطه ضعفش دنده هاشه با چشماش و پاهاش اگر اینجا و بزنید می‌خوابه زمین راستی یادم رفت اینم بگم موقع جنگ صداهای خیلی ترسناکی از خودتون در بیارید تا حیوون بتزسه و ول کنه بره اگر هم جنگ شد روش بپرسد با پایتون بکوبید رو صورتش اگر هم پایتون رو گرفت با چوبی که دستتونه خمشید و ببزنید تو گردن گ،دنده،چشم،یاپاش اونجوری یا ولتون می‌کنه یا میمیره درضمن تو سرش نزنید اونا جمجمشون خیلی بویه اینجوری فقط وحشی ترش میکنید امیدوارم مطلبم به دردتون بخوره
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
2
0
شما باید خوی وحشی گری اون رو آزاد کنید.همونطور که اونا آزاد میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
1
1
سلام گراز داریم تا گراز اگر نر وتنها باشد باش روبرو بشوی باید مثل پلنگ شکار چی باشی تا بتوانی جان سالم بدر ببری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
2
سلام تو منطقه ما گراز یه چوپان رو کشت و چوپان بچه گراز رو گرفته بود و میخواست تو خورجین الاغ بذاره . که مادر بچه گراز با سر به کمر چوپان ضربه میزنه . و چوپان با صورت به یه صخره میخوره و میمیره و دوست های چوپان هم با سرعت از اون مهلکه فرار میکنن . حالا اون دره که این اتفاق افتاده به اسم اون چوپان مرده گذاشتن
یه آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
2
من سرچ کردم با یه حیوون وحشی چجوری رفتار کنم ؟ منظورم یه انسان حیوون بود و اینو آورد :) با این حال این هم به ردم خورد مرسی
ثریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
1
0
پلنگ اومده تو محل گاو یه بدبخت تیکه پاره کرده اون صاحب گاوبیچاره هم رفته گاو نجات بده پلنگه تیکه پارش کرده الان افتا ده بیمارستان کی اینارو تو جنگل ول میکنه تازگی یه گاو مال مارو کشته خسارت ایننارو کی میده
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
1
من دوسال پیش هوای گرک و میش اومدم از خونه بیرون دیدم دوتا چشم براق نگام میکنن یهو حرکت کرد اومد تو نور متوجه شدم پلنگه اونم منو نگاه میکرد ولی حمله نکرد آروم رفت توی تاریکی و گمش کردم
مردم اینجا بارها پلنگ دیدن ولی ظاهرا پلنگ در حالت عادی علاقه حمله به انسان نداره
نظر شما
ادامه