کد خبر: ۷۸۴۷۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس جدید نظام دامپزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر یونس خلفی» افزود: کی از اهداف ما اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان جدید است. این هدف می‌تواند از طریق تعریف مسئول فنی برای واحدهای بسته‌بندی و فروشگاه‌های مواد غذایی و همچنین برای کلینیک‌ها و داروخانه‌ها باشد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: از نظر رئیس جدید نظام دامپزشکی استان ایلام، مهمترین چالش حال حاضر بخش خصوصی استان این است که مسئولین فنی امنیت شغلی ندارند و حقوق خود را طبق اشل دریافت نمیکنند: «واکسیناتورها نیز تعرفه لازم را نمیگیرند و مشکلاتی دارند که باید به دنبال حل آنها باشیم. از طرفی بحث آموزشی نظام هم باید راهاندازی شود، کمااینکه در این بخش کمی ضعیف بودیم و لازم است که آن را هم تقویت کنیم.»

«دکتر یونس خلفی» در گفتوگو با حکیم مهر از راهاندازی یک کمیته به منظور ساماندهی اجرای ماده 19 در استان خبر میدهد و تصریح میکند: «این کمیته فنی باعث میشود که مشکلات مسئولین فنی بازگو شود و با هماهنگی اداره کل اجازه نخواهیم داد که کارفرما هر طور که تمایل داشت با مسئولین فنی قرارداد ببندد و به او حقوق بدهد. یا هر آن که اراده کرد، قرارداد را لغو کند و عذر مسئول فنی را بخواهد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ورودی چه سالی و کدام دانشکده هستید؟ لطفا اشارهای هم به سوابق اجرایی خود بفرمایید.

ورودی سال 88 دانشگاه آزاد سنندج هستم. از سوابق بنده میتوان به عضویت در شورای نظام در دوره گذشته اشاره کرد. همچنین به مدت دو سال دبیر و سه سال نایبرئیس نظام دامپزشکی استان بودم.

حکیم مهر: از نظر شما در حال حاضر مهمترین مشکلات و چالشهای بخش خصوصی دامپزشکی استان چیست؟

در حال حاضر مهمترین چالش بخش خصوصی استان این است که مسئولین فنی ما امنیت شغلی ندارند و حقوق خود را طبق اشل دریافت نمیکنند. واکسیناتورها نیز تعرفه لازم را نمیگیرند و مشکلاتی دارند که باید به دنبال حل آنها باشیم. از طرفی بحث آموزشی نظام هم باید راهاندازی شود، کمااینکه در این بخش کمی ضعیف بودیم و لازم است که آن را هم تقویت کنیم.

حکیم مهر: به مشکل مسئولین فنی اشاره کردید. در حال حاضر وضعیت اجرای ماده 19 در استان چگونه است و چگونه میتوان از عقد قراردادهای صوری جلوگیری کرد؟

با همکاری اداره دامپزشکی کمیتهای را در این خصوص در استان تشکیل دادیم. آقای دکتر احمدی مدیر کل محترم همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و این کمیته باعث میشود که مسئولین فنی ما به حق خود برسند.

حکیم مهر: در کمیته قرار است که چه اتفاقی بیفتد؟

این کمیته فنی باعث میشود که مشکلات مسئولین فنی بازگو شود و با هماهنگی اداره کل اجازه نخواهیم داد که کارفرما هر طور که تمایل داشت با مسئولین فنی قرارداد ببندد و به او حقوق بدهد. یا هر آن که اراده کرد، قرارداد را لغو کند و عذر مسئول فنی را بخواهد.

حکیم مهر: تعامل شما با بخش دولتی دامپزشکی در استان چگونه است؟

خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با مدیرکل دامپزشکی استان ایلام داریم. ایشان همکاری زیادی با ما میکنند و امیدواریم که این همکاری و تعامل دو طرفه باشد و هم ما بتوانیم به اداره دامپزشکی کمک کنیم و هم اداره دامپزشکی به ما.

حکیم مهر: ایلام یک استان مرزی است. آیا با معضل قاچاق دام روبرو هستید؟

در حال حاضر در بحث قاچاق دام مشکلی نداریم. استانهای مرزی زمانی با معضل قاچاق دام روبرو هستند که قیمت دام با کشور مجاور اختلاف داشته باشد. زمانی ما با کشور عراق اختلاف قیمت داشتیم و به همین دلیل قاچاق دام به میزان زیادی انجام میگرفت اما الان با مدیریتی که هم اداره دامپزشکی و هم سازمان دامپزشکی انجام داده، با اجرای بحث قرنطینه و و پیگیری ورود و خروج قرنطینهها و ارائه نهادههای لازم، خوراک و در نهایت قیمت مطلوب، میزان قاچاق دام در استان به نحو مطلوبی پایین آمده است.

حکیم مهر: یکی از مشکلاتی که برخی استانها با آن مواجه هستند، الزام کلینیکهای دامپزشکی به خروج از شهر و فعالیت در حاشیه شهر است. آیا در استان ایلام با این معضل روبرو هستید؟

خوشبختانه تا الان در استان با این مشکل مواجه نبودیم.

حکیم مهر: وضعیت استان از نظر تعداد دانشکدههای دامپزشکی چگونه است؟

در استان ایلام فقط یک دانشکده پیرادامپزشکی فعالیت میکند و دانشکده دکترای دامپزشکی نداریم، اما با این وجود میزان فارغالتحصیل دامپزشکی در استان ما زیاد است و باید بتوانیم برای آنها کاری انجام دهیم. لذا یکی از اهداف ما اشتغالزایی برای فارغالتحصیلان جدید است. این هدف میتواند از طریق تعریف مسئول فنی برای واحدهای بستهبندی و فروشگاههای مواد غذایی و همچنین برای کلینیکها و داروخانهها باشد. در واقع این واحدهایی که نیاز به مسئول فنی دارند، باید حتما از دامپزشکان تازه فارغالتحصیل استفاده کنند تا ما به این شکل بتوانیم برای آنها اشتغالزایی کنیم.

حکیم مهر: وضعیت نسبت کلینیک به داروخانه دامپزشکی در استان چگونه است؟

متاسفانه در حال حاضر همه به سمت راهاندازی داروخانه میروند و این باعث میشود که میزان داروخانه نسبت به کلینیک خیلی زیاد شده و نسبت داروخانه به کلینیک متوازن نباشد. به هر حال اینطور جا افتاده که داروخانه خوب است و همه به سمت داروخانه می‌روند و همین باعث میشود که فارغالتحصیلان جدید داروخانه بزنند، دچار مشکل شوند و یک ضرر اقتصادی ببینند. لذا در حال حاضر نسبت کلینیک به داروخانه در استان ما خیلی کم است.

حکیم مهر: چه راهکاری برای حل آن دارید؟

باید سعی کنیم که فارغالتحصیلان جدید را به سمت ایجاد کلینیک سوق دهیم.

حکیم مهر: آیا با معضل درمان غیرمجاز روبرو هستید؟

متاسفانه در استان در برخی بخشها مداخلهگر درمان داریم که انشاءالله با همکاری اداره کل دامپزشکی و مدیر کل محترم دامپزشکی این مشکل حل خواهد شد، چون تعامل بسیار خوبی با اداره کل دامپزشکی داریم و حتما این مساله را با هم پیگیر میشویم و حل میکنیم.

حکیم مهر: به عنوان ریاست شورای نظام دامپزشکی استان، مهمترین اولویت و برنامه شما چیست؟

اولویت اول ما این است که بخش حقوقی نظام دامپزشکی استان را راه‌اندازی کنیم. صحبتهایی در این خصوص صورت گرفته و حتما استارت کار زده میشود. اولویت بعدی کار ما این است که از حق مسئولین فنی و واکسیناتورها دفاع کنیم و یک تعامل بسیار خوب با اداره دامپزشکی برای پیشبرد اهداف داشته باشیم تا بتوانیم خیلی راحت به نظام دامپزشکی کمک کنیم.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

از تمام کسانی که در روز 29 دیماه به پای صندوقها آمدند، رای دادند و اعضای نظام را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند، تشکر میکنم و امیدوارم بتوانیم جواب اعتمادی را که به ما کردند، بدهیم. همچنین از مدیرکل محترم دامپزشکی استان که لطف بسیار زیادی به نظام دامپزشکی استان داشتند، تشکر میکنم. انشاءالله نظام دامپزشکی ایلام بازوی توانمندی برای اداره دامپزشکی باشد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
0
3
هر ۲ اشباع شده
بخش خصوصی
|
Sweden
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
0
6
بنده با دوازده سال سابقه درمانگاه و مایه کوبی میتونم بگم تا وقتی در این رشته هرکس هر کاری دلش خواست انجام میده و هیچکس پاسخگو نیست نتیجه بدتر از این هم خواهد شد دوست عزیز لطفا واقعیت رو بگین که چرا داروخانه؟؟؟ اجازه بدین من بگم چون مثل سوپر مارکت دارو مثل نقل و نبات میفروشه چون دامدار رو متقاعد کرده پول اضافی به کلینیسین نده و مستقیم بره پیش اون . چون واکسن به قیمت پایین به صورت پنهانی میفروشه .....
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
0
0
روساي نظام دامپزشكي وحتي سازمان نظام دامپزشكي و سازمان دامپزشكي، نمي تونند به كساني كه امتياز دريافت پروانه داروخانه رو دارند بگن پروانه نميديم چون كلينك نيست. اينم كه كساني كه امتياز دارند و نمي تونن پروانه داروخانه بگيرند، مشكلشون اينكه كه شكايتشون رو مي برند براي سازمان هاي دامپزشكي و نظام دامپزشكي. اينا بايد به سازمان هاي بازرسي، امور اقتصاد دارائي، ديوان محاسبات، ديوان عدابلت اداري و ... شكايت كنن
دامپزشکی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
2
1
دوست عزیز برو قوانین رو مطالعه کن در صورت نبودن کلنیک در منطقه مجاز به صادر کردن دارو خانه کسی نیست درضمن الان آنقدر دامپزشکی اشتباه شده که نمیشه حتی بش فک کرد
پاسخ ها
دكتر دامپزشك
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
چيزي شما بهش اشاره داريد دستورالعمل صدور پروانه است كه توسط سازمان دامپزشكي كشور تدوين شده ، وليكن بر اساس تبصره 4 ماده 7 مكرر ماده 1 قانون تسهيل صدور مجوزهاي كسب و كار ، وضع هرگونه محدوديت و مانع در مسير صدور مجوزكه خارج از چارچوب اين قانون ( تسهيل صدور مجوز كسب و كار) باشد،به دلايلي از قبيل اشباع بازار، محدوديت ظرفيت و حدود صنفي يا بر اساس تعداد و يا فاصله جغرافيائي دارندگان و يا متقاضيان آن مجوز ممنوع است.
ناشناس
|
Ireland
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
0
0
سلام حکیم مهر عزیز لطفا در انتخاب سوالات دقت کن مجاز نبودن فعالیت دامپزشکان درداخل شهر را چرا داری جار میزنی و چه هدفی را دنبال میکنی اگه میخوای شهرداری هارا توی استانهای کوچیک در اینخصوص فعال کنی بهتره رسما بهشون نامه بزنی و ممنوعیت فعالیت دامپزشکان را در شهر ها بهشون گوشزد کنی وگر نه چه لزومی داره این سوال را از همه روسای جدید میپرسی
دکتربرزگر
|
Germany
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
1
1
عرض سلام و ادب و احترام
بنظرم اگه قراره روزی برای انتقال کلینیک ها ب خارج شهرالزام بشه باید تمامی داروخانه های سطح شهر هم به خارج شهرمنتقل شوند.چرا که توازن بین بازار به ضرر کلینیک ها و بیمارستان ها به هم میخورد و کل بازار در اختیار داروخانه داران سطح شهرقرارخواهدگرفت درنتیجه کلینسین ها تمایلی به ادامه کلینیک ندارد و تقاضای مجوزهای جدید فقط برای داروخانه خواهد بود نه کلینیک و بیمارستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
1
1
دوست عزیز
وقتی سازمان دامپزشکی تمام قد در جهت حمایت از داروخانه های دامپزشکی و شرکت های دارویی سیاست های خودش را تنظیم می کند و از هر ابزاری جهت نابودی بخش پیشگیری استفاده می کند چه دلیلی دارد که همکاران به دنبال تاسیس داروخانه نباشند؟
سازمان دامپزشکی در کدام شهر ایران به داروخانه ای ایراد گرفته که داروی بدون نسخه نفروشد؟
به کدام داروخانه ایراد گرفته که چرا در غیاب مسئول فنی دارو می فروشد؟
به کدام داروخانه ایراد گرفته که چرا دارو را به نقاط مختلف کشور می فروشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
0
0
به کدام کلینیک ایراد گرفته که چرا همراه خودت دارو داری و به دامدار میدی؟به کدام کلینیسین گفته چرا بیشتر از تعرفه پول میگیری و درمان و معاینه اضافی انجام میدی؟
نظر شما
ادامه