کد خبر: ۶۳۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری استرالیا (ای ای) روز شنبه گزارش داد که هجوم موجی گسترده ای از عنکبوت های سمی موجب وحشت شهروندان این کشور شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت استرالیا به شهروندان این کشور به ویژه در ایالت نیو سواث ولز هشدار داد که پایان باران های گرم اخیر موجب شد این نوع عنکبوت ۵ سانتی متری موسوم به "تار قیفی- funnel-web spider"  از گونه رتیل‌ به این ایالت هجوم بیاورند، عنکبوت هایی که از سمی ترین انواع آن در جهان نیز به حساب می آیند.

این گزارش علت هجوم این عنکبوت ها به مناطق مسکونی را سیل روزهای اخیر و بالا آمدن سطح آب در ایالت "نیو ساوث ولز" به مرکزیت شهر سیدنی در جنوب شرق استرالیا عنوان کرد.

«تیم فالکنر»، مدیر سازمان پارک خزندگان استرالیا روز گذشته در گفت وگو با خبرنگاران به شهروندان هشدار داد با افزایش دمای هوا در سطح کشور به ویژه در این ایالات و مناطق پر جمعیت سیدنی، خطر این جانوران را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد در کنار بحران های مختلف زیست محیطی و به ویژه شیوع بیماری مهلک کرونا مردم علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، مراقب پوشاک و کفش ها و رختخواب های خود باشند تا از گزند  این جانوران گزنده در امان بمانند.

طی چند روز اخیر در پی هجوم این عنکبوت های سمی به مناطق مسکونی کلیپ های تصویری زیادی در شبکه های اجتماعی این کشور منتشر شده است که نشان می دهد این عنکبوت های سمی از بیم جان ناشی از گرمای زیاد محیط زیست به مکان های خنک منازل مسکونی پناه آورده و در عین حال بر احتمال خطرات جانی شهروندان می افزایند.

این عنکبوت های تارقیفی بیشتر در مناطق مرطوب و پر درخت نزدیک به آب یافت می شوند اما افزایش دما و رطوبت بیش از حد موجب شد بسیاری از این جانوران از لانه های خود خارج شده و به مناطق خنک و خشک روی آورند.

براساس این گزارش، گزش عنکبوت تارقیفی می تواند علائم شدیدی ایجاد کند که در صورت عدم درمان به سرعت بدتر شده و تب و لرزهای شدیدی که بعد از آن ایجاد می کند زمینه های ابتلا به کرونا را در افراد گزیده شده فراهم آورد، چون گزش این حیوان موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

این خبرگزاری از آمار موارد بستری ناشی از گزش این حیوان گزارشی منتشر نکرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
0
0
این نژاد در منطقه مرکزی ایران هم هست. نوع بالغ و بزرگش بچه گنجشک رو داخل لونه میگزه و با خودش از روی درخت میندازه کف زمین .
نظر شما
ادامه