کد خبر: ۶۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
بسیاری از نهادها و سازمان‌ها به عنوان مثال نظام دامپزشکی خود را در پوسته‌ای از ترس و نگرانی پنهان کرده و بی‌هدف در زمین اطلاع رسانی بازی می‌کنند / عموم روسای سازمان‌ها خود را درهمه حوزه‌ها از جمله اطلاع رسانی صاحب نظر می‌دانند و دراین فضا اجازه خلاقیت ازکارشناسان حوزه اطلاع رسانی سلب می‌شود...

حکیم مهر - تهیه کننده برنامه صرفأ جهت اطلاع گفت: آرزوی من این است که روزی اطراف هر سازمان یا نهادی دیواری شیشه‌ای باشد که مردم به راحتی درون آن را ببینند و به خدمتگزاران خود با چشم اعتماد نگاه کنند.

محمد دلاوری خبرنگار صدا و سیما و مشهور به آقای "صرفا جهت اطلاع ! " در سومین روز از کارگاه آموزش خبرنگاری سازمان نظام دامپزشکی افزود: صاحبان ومدیران دستگاه‌های رسانه‌ای اگر روزنه‌های شفافیت و واقع نگری را در سقف رسانه خود بگشایند، میوه‌های شیرین اعتماد مخاطب را خواهند چید.
وی اضافه کرد: بسیاری از نهادها و سازمان‌ها به عنوان مثال نظام دامپزشکی خود را در پوسته‌ای از ترس و نگرانی پنهان کرده و بی‌هدف در زمین اطلاع رسانی بازی می‌کنند و درنتیجه به انباری از خبر تبدیل می‌شوند که جرات بیان آن را ندارند و همین سبب می‌شود که اطراف آنان هاله‌ای از شایعه و ابهام ایجاد شود.

آقای صرفأ جهت اطلاع برای تأئید این مطلب افزود: به عنوان مثال بنده دراین کلاس آموزشی، سازمان مدعو خود را با صفت ناخوشایند پنهان شدن درپوسته‌ای از ترس ونگرانی توصیف کردم، که اگر روابط عمومی این مجموعه از خود سانسوری دست بردارد و عین عبارت من را منتشر کند، قابل تحسین خواهد بود.

دلاوری درادامه گفت :عموم روسای سازمان‌ها خود را درهمه حوزه‌ها از جمله اطلاع رسانی صاحب نظر می‌دانند و دراین فضا اجازه خلاقیت ازکارشناسان حوزه اطلاع رسانی سلب می‌شود.

خبرنگار رسانه ملی درپایان با بیان اینکه واقعیت مفهومی چند وجهی است که رسانه قادر به کشف مطلق آن نیست، تاکید کرد: پژوهش ،دقت و وسواس به ما کمک می‌کند خود را تا حد امکان به واقعیت نزدیک کنیم.

گفتنی است انتشار اینگونه اظهارات در پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام دامپزشکی کم سابقه بوده و این در حالی است که سازمان نظام دامپزشکی از انتشار بخشی از اخبار مربوط به خود نظیر تغییرات در سطح مدیران، گزارش عملکرد شورای مرکزی در دوره سوم، انتقادات چهره‎های ماندگار از وضعیت اشتغال در کنگره‎ای که نظام دامپزشکی متولی و مدعو بود و مواردی از این دست تاکنون امتناع نموده است.

این سازمان حتی در جریان برگزاری کارگاه آموزش خبرنگاری کنونی نیز ترجیح داده در سه روز برگزاری این کارگاه تنها تصویر مدرسین را منتشر کند و تاکنون هیچ تصویری از شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی منتشر نشده است!

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مزدا
|
-
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
0
اصل حرف و موضوع همین سخن دکتر دلاوریه.نظر بنده گذاشتن یه تشدید بر سخنان ایشونه.دلاوری؛ دلاوری 100%
نظر شما
ادامه