کد خبر: ۶۳۷۴

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: آبزی‌پروری در سال جاری نسبت به سال قبل حداقل 50 درصد افزایش می‌یابد.

غلامرضا رازقی ضمن ابزار امیدواری از اینکه تولیدات آبزیان از برنامه جلوتر خواهد بود، وعده داد: امسال 50 درصد بر میزان تولیدات آبزیان افزوده می‌شود تا بتوانیم سال آینده تولید را به 100 درصد (دوبرابر) برسانیم. هم‌چنین طی برنامه‌ی پنجم توسعه آبزی‌پروری چهار برابر خواهد شد.

وی با اشاره به تولید فعلی 660 هزار تنی آبزیان در کشور گفت: برای پیشبرد بخش کشاورزی باید از تئوری به عمل شاهد پیشرفت قابل توجهی باشیم، چراکه ظرفیت و استعداد بیشتری در تولید داریم؛ با وجود آب‌های داخلی، دوهزار و 700 کیلومتر ساحل و دیگر پتانسیل‌های موجود در کشور برای آبزی‌پروری نسبت به میزان تولید جهانی باید افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با وعده افق روشن در بخش آبزی‌پروری، گفت: با توجه به این‌که در آب‌های داخلی به ویژه مزارع ظرفیت بالایی داریم، می‌توان در مزارع با ایجاد استخرهای پرورش ماهی، علاوه بر تولیدات گیاهی و باغی، آبزی‌پروری هم داشته باشیم که هم باعث افزایش درآمد و هم تولید می‌شود.

رازقی اظهار کرد: در زمینه‌ی پرورش میگو اولویت اول سازمان شیلات ایران این است که ظرفیت‌های موجود را به عملیاتی کینم و استخرهایی که ساخته شده مجدد مورد استفاده قرار ‌گیرد و پس از آن با توجه به وجود سواحل و ظرفیت‌های بالا، بیکاری در جنوب کشور بتوان ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرده تا سطح زیر کشت این محصول افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دو بار برداشت میگو در کشورمان امکانپذیر است باید سالانه دوبار در مزارع پرورشی داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ مشکلات موجود در زمینه‌ی پرورش میگو و نبود رغبت و توانایی مالی تولید، گفت: باید اعتماد و انگیزه را به تولید‌کنندگان میگو بازگردانیم چراکه این امر باعث افزایش و رشد چشم‌گیر تولید خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تصویب و اجرای بسته‌ی حمایتی را دنبال خواهیم کرد که کمک‌کننده آبزی‌پروری باشد؛ سازمان شیلات تسریع‌کننده تصویب و اجرای این بسته‌ی حمایتی در هیات وزیران خواهد بود.

رازقی با اشاره به تولید 100 هزار تن ماهیان گرمابی در استان خوزستان، گفت: به دلیل توجه بیشتر به دریا این میزان تولید را در استان‌های دیگر نداریم درصورتیکه با توجه به راندمان بالای تولید ماهیان گرمابی می‌توان در استان‌های جنوبی و شمالی تولید این گونه را توسعه داد.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه