کد خبر: ۶۳۹۸۲

مصرف گوشت و محصولات دامی شهروندان آمریکا باید برای دستیابی واقعی به هدف تغییرات اقلیمی مدنظر «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور و کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، کارشناسان می گویند: آمریکائیان برای اینکه وادار به اجرای طرح های سختگیرانه آب و هوایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نشوند، باید مصرف گوشت قرمز و لبنیات خود را تا میزان قابل توجهی کاهش دهند.

«بایدن» که با وجود گذشت یک هفته از اعلان اهداف زیست محیطی خود برای نصف رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا ۲۰۳۰ به نسبت سال ۲۰۰۵، جزئیات تاثیر اجرای آن را بر زندگی شهروندان کشورش اعلان نکرده و نگفته که شهروندان چگونه باید رژیم تغذیه خود را برای دستیابی به این هدف تغییر دهند، اکنون زیر فشار فزاینده برای شفاف سازی چگونگی اجرای این طرح جاه طلبانه و بزرگ اقلیمی در حوزه کشاورزی و مصرف گوشت ایالات متحده قرار گرفته است.

چند بررسی علمی و کنشگران حوزه مهار تغیرات اقلیمی، اعلان کرده اند که عادت های تغذیه ای برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای باید تعدیل شود.

به گفته کارشناسان با وجود سکوت بایدن در باره چگونگی دستیابی واقعی به هدف کاهش ۵۰ تا ۵۲ درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سطح سال ۲۰۰۵ تا ۱۰ سال آینده (۲۰۳۰)، شهروندان آمریکا چاره ای جز کاهش مصرف گوشت نخواهند داشت. برای دستیابی به این هدف باید به میزان تولید و مصرف گوشت توجه شود، زیرا گازهای گلخانه ای به ویژه متان در روند پرورش گوشت گاو منتشر می شود.

دولت انگلیس به شهروندان گفته است که برای دستیابی به اهداف آب و هوایی باید مصرف گوشت را تا ۲۰ درصد کاهش دهند.

«برنت کیم» کارشناس مرکز آینده قابل زندگی وابسته به دانشگاه جان هاپکینز که در باره موضوعات غذایی و آب و هوایی، پژوهش می کند؛ با توجه به اعلان نشدن جزئیات اجرای برنامه بایدن برای کاهش مصرف گوشت و لبنیات، گفت: رئیس جمهوری بر کاهش انتشار تولید و انتشار کربن تاکید دارد که بر کاهش وابستگی به سوخت های آلوده کننده فسیلی متمرکز است.

این برنامه که ایالات متحده را در مسیر اقتصاد با انتشار صفر کربن تا ۲۰۵۰ قرار می دهد، دارای برنامه های گسترده و سرمایه گذاری های گزاف شامل ۱۷۴ میلیارد دلار در ساخت خودروی برقی (شارژی)، ۸۵ میلیارد دلار برای نوسازی صنعت ترابری این کشور و ۱۰ میلیارد دلار برای سپاه اقلیمی است.

تنها اشاره طرح بایدن به کشاورزی که در تارنمای کاخ سفید واشنگتن انتشار یافته، می گوید که ایالات متحده می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را از جنگل ها و کشاورزی از طریق رشته برنامه ها و اقداماتی مانند راه حل های طبیعت محور برای زیست بوم ها کاهش دهد که از جنگل ها و خاک های کشاورزی تا رودخانه ها و سواحل دریاها و اقیانوس ها را در بر می گیرد.

بایدن در آغاز دوره ریاست جمهوری اش در 20 ژانویه (اول بهمن 1399)، کشورش را به پیمان آب و هوایی 2015 پاریس بازگرداند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سلفش از آن خارج شده بود.

منبع: دیلی میل لندن

 
نظر شما
ادامه