کد خبر: ۶۴۰۳

حکیم مهر - گارد ساحلی در نوار ساحلی ایتالیا برای نجات جان گردشگران در فصل گرم سال که جمعیت زیادی از توریست‌ها را به خود جلب می کند، از سگ‌های تعلیم دیده ویژه استفاده می کند.


هرسگ که در تیم های ویژه امداد و کمک به کار گرفته می‌شود با همکاران انسان خود که آنان نیز برای نجات جان گردشگران آموزش‌های ویژه دیده‌اند، افرادی را که در معرض خطر غرق شدن هستند را نجات می‌دهند.
این سگ ها درمراکز ویژه به نحوی تعلیم داده شده اند  که بتوانند مستقیما از قایق های پرسرعت درحال حرکت و یا از روی جت اسکی ها به سرعت به درون آب پریده و جان فردی را که درخطر غرق شدن قرار گرفته نجات دهند.
این امکانات که اخیرا به گارد ساحلی امداد و نجات توریست ها افزوده شده با توجه به حضور سالانه میلیون ها توریست اتخاد شده که طی ماه های گرم تابستان به نواحی ساحلی ایتالیا سفر می‌کنند و به دلایل متعددی درمعرض خطر قرار می گیرند.
میزان وقوع سانحه در سواحل به حدی است که گارد ساحلی ایتالیا سالانه ناگزیر است بیش از سه هزار نفر از توریست ها را که به دلیل انجام برخی حرکات ورزشی نظیر شنا، پرش و یا موج سواری دچار سانحه می شوند، نجات دهند.
سگ های تعلیم دیده که در گارد ساحلی ایتالیا به کار گرفته شده اند اغلب از سگ های بسیار باهوش از نژاد لابرادور، ترانووا و گولدن رتریور انتخاب شده اند که سگ هایی عمدتا با کیفیت وقوی بوده و قادر به شرکت فعال و موثر در عملیات نجات بخشی افراد درخطر هستند.
این سگ ها عمدتا دارای غریزه طبیعی برای فعالیت و شنا در آب هستند و پیش از این نیز به طور معمول توسط ماهیگیران برای آوردن و جمع کردن تورهای ماهی گیری مورد استفاده بوده و کمک موثری محسوب می شوند.
این سگ ها درعین حال مجهز به وسایلی هستند که شخص سانحه دیده می تواند با توسل به آن به سگ آویخته و عملیات نجات را آسان تر کند.
تمامی گارد نجات وامداد در ایتالیا افراد داوطلب هستند و سگ ها نیز عمدتا در مدرسه ویژه آموزش سگ ها پرورش یافته اند. این مدرسه 21 سال پیش در شهر برگامو در شمال ایتالیا تشکیل شده و سگ های آموزش دیده را طی یک دوره یک ساله اختصاصا برای نجات جان توریست ها و شنا گران در نواحی ساحلی به نحوی تعلیم می دهد که آنان را قادر می سازد با مخاطرات ویژه شنا در فصل تابستان رویاروی شوند.
این سگ ها هم اکنون به عنوان سگ هایی که تاکنون جان تعداد زیادی از افراد را حین شنا در دریا نجات داده اند شهرت و اعتبار بسیار دارند. درکشور ایتالیا مجموعا 12 مدرسه ویژه برای تعلیم سگ ها در تیم های تجات بخش وجود دارد.

 

 

نظر شما
ادامه