کد خبر: ۶۴۳۰۶

کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۴۰ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده غیرمجاز از یک واحد بسته بندی گوشت مرغ در مشهد کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بخشعلی بیاتی» روز یکشنبه افزود: براساس گزارش رسیده مردمی مبنی بر وجود گوشت مرغ های قطعه بندی شده بیش از حد مجاز در یکی از واحدهای بسته بندی مرغ، با دستور قضایی جانشین دادسرای عمومی وانقلاب منطقه ۹ مشهد در اقدامی مشترک با حضور نمایندگان شبکه دامپزشکی ، اداره اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف و بازرسان این سازمان به محل واحد مزبور مراجعه شد که بیش از ۳۵ نفر در حال قطعه بندی گوشت مرغ در سالنهای مجتمع مزبور مشغول فعالیت بودند.

وی ادامه داد: از واحد صنفی مزبور در مجموع بیش از ۴۰ تن گوشت مرغ کامل، قطعه کاری شده فله، آماده بسته بندی از سالن های قطعه کاری و نیز  اتاق پیش سرد، تونل های انجماد و سردخانه کشف شد که بر روی کارتن قطعات مرغ های در حال انجماد و همچنین منجمد شده تاریخ تولید دی ماه و بهمن ماه ۱۳۹۹ درج شده بود که همه گوشت مرغها در محل توقیف شد و محل توسط اماکن نیروی انتظامی و شبکه دامپزشکی مهر و موم و پرونده برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.

کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:با توجه به افزایش نسبی قیمت گوشت مرغ در طی روزهای اخیر و همچنین پایان ماه مبارک رمضان افراد سود جو به منظور کسب درآمدهای نامشروع اقدام به قطعه کاری گوشت مرغ و منجمد کردن آن می کنند.

بیاتی افزود: براساس مصوبات قرارگاه ساماندهی بازار مرغ فقط ۱۰ درصد از کشتار روزانه مرغ می تواند به صورت قطعه بندی شده برای مصارف رستورانها، هتلها، آشپزخانه ها و مراکز مشابه آنها ارایه شود در غیر این صورت هیچ واحد صنفی مجاز به فروش مرغ قطعه بندی شده نیست.

وی از معرفی یک واحد صنفی عمده فروشی مواد غذایی به علت گرانفروشی روغن خوراکی به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: در راستای بررسی عملکرد یک واحد صنفی فروش روغن نباتی، بیش از ۴۰۰ میلیون ریال گرانفروشی کرده بود که به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شد.

 
نظر شما
ادامه