کد خبر: ۶۴۳۷۸
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
معاون آموزشی وزیر بهداشت:
«دکتر علی‌اکبر حق‌دوست» افزود: باید تلاش کنیم اتصال عملکردی وزارت بهداشت و وزارت علوم را تقویت کنیم؛ پزشک امروز باید به این مهم توجه داشته باشد که سلامت انسان در گرو سلامت محیط زیست است ...

حکیم مهر: معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به شدت دنبال راهکارهایی هستیم که علوم انسانی را با علوم پزشکی پیوند دهیم که در این راستا اتاقهای فکر با هدف جلوگیری از موازی‌کاری و ارائه راهکارهای اثربخش تشکیل شده است که تحقق این مهم آثار خوبی به همراه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی‌اکبر حق‌دوست» روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دومین سمپوزیوم مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم پزشکی در زنجان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به ضروت و خلاء این موضوع در کشور افزود: باید تلاش کنیم اتصال عملکردی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم را تقویت کنیم که در طی یکساله گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام گرفته بطوری چندین تفاهم نامه بصورت واقعی عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا جلساتی بین ۲ وزارتخانه در سطوح عالی برگزار شده است و همین روند ادامه دارد، تا عملکرد همدیگر را بهتر مشاهده کنند و در سطح معاونان نیز تماسها متعدد شده است که می تواند زمینه ساز حرکت های روبه جلو در کشور باشد.

این مسوول با بیان اینکه در خود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش های زیادی در راستای پیاده سازی عرصه عمل مفهوم همگرایی در حال انجام است، گفت: این مهم از تغییر فرمولهای پایان نامه های دانشجویی و تغییراتی در آیین نامه ها و مقرراتی که مفاهیم بین رشته ای را بیش از گذشته تسهیل کرده و مساله محور بودن را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه از نگاه مدیریتی وقت محدود بوده و باید بسیار سریع، حرکت و فرصت کافی را برای استقرار داشته باشیم اضافه کرد: از طرفی یک آسیب وجود دارد که آن شتابزدگی است که احتمال دارد بدون توجه به مفاهیم پایه و اصول اصلی، کاری انجام شود که در این راستا مجموعه هایی در کشور باید مسائل را واکاوی کنند تا پیام هایی را به عنوان سیاست نامه ها استفاده کنیم.

حق دوست با بیان اینکه به شدت دنبال راهکارهایی هستیم که علوم انسانی را با علوم پزشکی پیوند دهیم، افزود: جلساتی در این زمینه با پژوهشگران برگزار و سفارش طرح در این راستا داده شده است و از طرفی باید راهکارهایی از متفکران شنید و آن را پیاده سازی کرد و از طرفی گروه‌ها و کمیته ها نیز با ایجاد اتاق فکرهایی تلاش کنند با جلوگیری از موازی کاری ها به این مهم شتاب دهند تا هم افزایی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: آنچه از اتاق ها انتظار می رود این است که به مفاهم زیربنایی توجه کنند، در این میان موضوع مدیریتی امری مهم است و تئوری ها و فلسفه هایی در لایه های زیرین رشته ها وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه اشکالات جدی و اساسی در نگاه به انسان از دیدگاه پزشکی وجود دارد تصریح کرد: بر این اساس باید از مفاهیم بین رشته ای کمک گرفت که در رشته های مختلف هر کدام  آورده ای دارند تا بتوانیم اشکالات زیر بنایی را حل و فصل کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پزشک امروز باید با تکنولوژی ها و مفاهیم مهندسی آشنایی و به این مهم توجه داشته باشد که سلامت انسان در گرو سلامت محیط زیست بوده و بین پزشکی و دامپزشکی خط قرمز پررنگ نیست.

حق دوست، ابراز امیداواری کرد که با برگزاری اتاقهای فکر در سطح کشورها بتوانیم گفت و گوهای منطقی علمی و گسترده داشته باشیم که وقتی این پیام های مهم حاصل شد مدیران اجرایی کشور بتوانند در امر مدیریت و اصلاح، اقدامات اساسی و زیر بنایی را انجام دهند.

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
1
4
جناب استاد، سلامت محیط زیست وظیفه ی سازمان محیط زیست است و سلامت انسان وظیفه ی دامپزشکی (طبق تعریف oie و who)
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
5
0
پس چرا نمی گذارید دامپزشکان رشته آموزش پزشکی را بخوانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
این همه رشته بهتر و پولساز هست که دامپزشکان می توانند شرکت کنند و شما فقط گیر دادید به رشته اموزش پزشکی که بی ارزش است! و فقط برای هیات علمی ها خوب است!
البته دامپزشکان در صورتی ک رشته دیگری در وزارت بهداشت دکتری بگیرند و هیات علمی شوند و یا مشغول طرح گردند از طریق دانشگاه مجازی علوم پزشکی به رایگان و مجازی این مدرک را هم می توانند اخذ کنند!
این رشته برای هیات علمی است ! کسانی که از بیس می روند تهش می شوند کارمند اداری!!! هیات علمی با تخصص می رود و اینجوری یه مدرک دیگر هم بهش می دن! که کیفیت اموزش بالا بیاید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
1
2
حق‌دوست فوق العاده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
2
7
باید یه تعریف از خط قرمز هم بدن
اینکه دامپزشکان واکسن نگرفتن و دانشجویان مرتبط با علوم پزشکی گرفتن کاملا گویا هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
1
5
جهان سوم یعنی همین، مگه میشه بین علوم وابسته خط کشید که بخواد قرمز یا آبی و سبز باشه، ........ و کوتاه بینی موج میزنه
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
1
2
vaccine baraye dampezeshka chi shod /
chera nezam hich kari baraye maha anjam nemidan
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
1
8
خط قرمز پر رنگ نیست .یعنی خط قرمز هست ولی کم رنگه .حواستون باشه خلاصه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
موقع استفاده از دامپزشکان خط کمرنگ و حتی محو میشه، موقع تخصیص واکسن پررنگ میشه!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
4
3
مشخصه عزیز ............................ اگه اینهمه اصرار دارین وزارت بهداشتی بشین باید کاملا وزارت بهداشتی بشین مثل اونجا
اگه دلتون میخاد وزارت بهداشتی بشین پس باید مثل اونجا باشه همه قوانین مثلا در وزارت بهداشت 4 نفر ارشد رشته های مختلف علوم ازمایشگاهی بعد گرفتن دکترا مشارکتی و 4 نفر ازمایشگاه تاسیس میکنن هیات مدیره ای ...پس باید همین هم در دامپزشکی بخاهین و اجرایی بشه شما که اصرار دارین وزارت بهداشتی بشیم پس مجوز ازمایشگاه باید به 4 نفر پی اچ دی علوم ازمایشگاهی دامپزشکی در گرایش های مختلف یا به یه نفر دامپزشک کلینیکال پاتولوژیست بدین و ازمایشگاه رو مجوزش رو به دوره عمومی ندین..باید ما بهداشتیار رو کاردان دامپزشکیمون مثل بهیارپزشکی از لحاظ حقوق و مزایا باشه کارشناس علوم ازمایشگاه دامپزشکی مثل کارشناس علوم ازمایشگاهی بشه از لحاظ درامد و حقوق و مزایا ...باید رشته ای جدید بنام داروسازی دامپزشکی ایجاد کنین یا داروخانه دامپزشکی رو بدین به یه فارماکولوژیست دامپزشکی ... چون هیچ پزشک عمومی در وزارت بهداشت با دوره عمومی داروخانه و ازمایشگاه نداره....اگه این ها رعایت میشه خیلی هم عالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
کسی تو رو مجبور نکرده بود با رتبه نجومی یک رشته ایی که وظایف و حیطه کاریش مشخصه بخونی
که الان خودت به آب و آتش بزنی و ارزوهای دست نیافتنیت پای هر بحثی کامنت میکنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
ناشناس جان فعلا که برای بیکار نموندن امثال تو دارن میرن شغل علوم دامی و تکنسین تلقیح رو بدن امثال تو که دانشگاه ازاد رفتی و صرفا مدرک گرفتی چقدر بیکاری که کارت تحلیل کامنت های سایت هست دوست عزیز...خیلی وقت ازاد داری میشینی کامنت های مردمو میخونی ..بعدش شما مگه مسولی ؟ چکار مملکتی؟ نماینده نظام هستی؟من نظر ترو نمیپرسیدم اینهمه نبوغ پیشنهاد میکنم ارشد سال اینده شرکت کن رشته پیشگیری بیماری های دام شرکت کن ارشد رو مخصوص دی وی گذاشتن..خوب نبوغت رو میتونی نشون بدی اقای رتبه تک رقمی...استعداد درخشان ..
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خیلی بیکاری پای هربحثی میشینی کامنت منو میخونی نخبه عزیز..باارزوی ادامه تحصیل مجدد برایت در رشته کارشناسی ارشد پیشگیری بیماری های دامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
در وزارت بهداشت کاشرناسان علوم ازمایشگاهیی بی ارزش هستند! باور نداری به کمپین هایشان نگاه کن! تازه اونجا دوستان پزشک با تخصص پاتولوژی کاری می کنند که هیچ کارشناسی جرات نفس کشیدن نداشته باشد! ان قانون 4 نفر هم برا مضحکه کردن ان افراد گذاشتن!! باور نداری یه نمونه اجراییشو نشون بده!
ناشناس
| France |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
وضعیت کار و بار و معیشتت از روی کامنت هایی که میزاری جناب ، کاملا مشهوده
Dvmبد بود که تو، در ارزوی موقعیت و جایگاه Dvmها با این حجم از ناکامی و تنگ نظری نبودی....
منم یک عضو از جامعه دامپزشکانم و اجازه اظهار نظر های بی ربط که به رشته ام توهین بکنه رو نمیدم
اینجا محلی برای تجمع دامپزشک هاست
کارشناسان دامپروری نه جزئی از مجموعه دامپزشکی هستن و نه تو و امثال تو با دخالت غیر قانونی در امورات دامپزشکی میتونن رنگ و بوی Dvmبه خودشون بگیرن
یکبار دیگه از این حرفهای بی ربط بزنی و بر خلاف قانون به رشته امون توهین بکنی سر و کارت با ی جای دیگه اس....
ضمنا اون دانشگاهیم که من ازش فارغ التحصیل شدم اجازه ورود افرادی شبیه تو رو نمیده
رتبه امم شک نکن آرزوی تو و امثال تو بوده
ذره ای سواد اکادمیک داشتی میدونستی Dvmیعنی چی و خودت با ما اصلا مقایسه نمیکردی
برو از الفبا شروع کن
و آداب معاشرت یاد بگیر
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
اینجا بحث در مورد وزارت بهداشتی شدنه وقتی اصرار میکنن وزارت بهداشتی بشن کامل بشن نه نصفه نیمه در ضمن منم علوم دامی نیستم دانشجوی پی اچ دی باکتری شناسی هستم از کاردانی و کارشناسی و ارشدمم همه دامپزشکی بود کشاورزی علوم دامی نیستم دخالتی هم در درمان نکردم و ..بحث من اینه در وزارت بهداشت پی اچ دی ها مجوز ازمایشگاه میگیرن مشارکتی ...و اینکه رشته ها شناور نیستن کسی با مهندسی صنایع هوس کنه ارشد انگل شناسی دامپزشکی شرکت کنه و بعد بیاد خواسته ما صنفی هست و کوچکترین ارتباطی به شما و امثال شما نداره خواسته صنفیه شما سرت ب کار خودت باشه کسی از شما در مورد رتبه و رشته سوال نکرد یادبگیر جایی که ازت سوال نکردن صحبت نکنی ..این مساله خواسته ی صنفی و برای مسولین نوشته شده در کامنت.. اگه اصرار دارن وزارت بهداشتی بشن باید درقوانین مجوز ازمایشگاه و پذیرش دانشجو بازنگری کنن مثل وزارت بهداشت .. دلیل سوختگی شما نمیدونم چیه کسی به شما و شغلت توهین نکرده . من درست تربیت شدم از بچگی یادم دادن همه مشاغل محترمن ... شمایی که به علوم پایه دامپزشکی میگی دامدار!!! عزیزم دامدار شغل شریفی هست کارش تولید هست یادبگیر همه مشاغل محترمن افرین..بعدشم کاش دامدار بودم از ترافیک و الودگی هوا واقعا خسته شده ام بعدشم سامانه همانند جو نیستی که دست از خوندن کامنت دیگران و ابراز نظر بی مورد و همانند جویی کامنت ها بردار ..سرت به کار خودت باشه .. هروقت مسولیتی داشتی بیا جواب بده افرین فعلا که اوغات فراغت شما انگار خیلی زیاده تمام کامنت های سایت رو میخونی تحلیل میکنی من درسم تموم بشه دوبرابر تو درس خوندم ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
4
2
جناب آقای دکتر صفری کاری بکنید !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
0
تفاوت دستمزد رو نگاه کنید متوجه خط قرمز میشید
نظر شما
ادامه