کد خبر: ۶۴۴۶
مرغ بسته‎بندی شده در غرفه‎های این سازمان بدون تفاوت قیمت با مرغ فله عرضه می‎شود / ششمین مرحله طرح نظارت کیفی و بهداشتی بر عرضه محصولات غذایی در قالب تیم‎هایی متشکل از یک نفر دامپزشک (با درجه دکترا)، یک نفر مهندس بهداشت محیط ، یک نفر مهندس بهداشت حرفه‎ای و یک نفر نماینده معاونت بهداشت به اجرا درآمده است...

حکیم مهر -  پس از فراز و نشیب‎های فراوان سرانجام طلسم عرضه مرغ بسته‎بندی شده در تهران شکست و مرغ فله به ایستگاه آخر رسید.

معاون بهداشت و تضمین کیفیت سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران با اعلام این مطلب در گفتگو با حکیم مهر گفت : مرغ بسته‎بندی شده در غرفه‎های این سازمان بدون تفاوت قیمت با مرغ فله عرضه می‎شود و هزینه بسته‎بندی از محل یارانه شهرداری تهران و واگذاری غرفه‎ به تولیدکنندگان و حذف واسطه‎ها تأمین شده است.

دکتر حسین جعفری همچنین درباره نظارت بهداشتی بر عرضه مواد غذایی در غرفه‎های سازمان متبوعش گفت : همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ششمین مرحله طرح نظارت کیفی و بهداشتی بر عرضه محصولات غذایی در قالب تیم‎هایی متشکل از یک نفر دامپزشک (با درجه دکترا)، یک نفر مهندس بهداشت محیط ، یک نفر مهندس بهداشت حرفه‎ای و یک نفر نماینده معاونت بهداشت به اجرا درآمده است.

این دامپزشک و مقام مسئول با اعلام همکاری 8 دامپزشک (با درجه دکترا) از بخش خصوصی با این طرح افزود : این تیم‎ها با حضور در غرفه‎های عرضه انواع مواد غذایی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری بر اجرای صحیح دستورالعمل‎های وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی، مؤسسه استاندارد و سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران نظارت می‎کنند.

معاون بهداشت و تضمین کیفیت سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران در ادامه گفت : هدف از اجرای این طرح نظارت بهداشتی در وهله اول آموزش همکاران برای رعایت انواع دستورالعمل‎های بهداشتی و تهیه آخرین وضعیت اجرای این دستورالعمل‎ها با تهیه یک بانک اطلاعاتی بوده است.

 

دکتر جعفری افزود : جامعیت تخصص‎ها و افراد عضو تیم بهداشتی به گونه‎ای است که از وضعیت اطفاء حریق و بهداشت حرفه‎ای تا بهداشت محیط و در نهایت کیفیت و بهداشت عرضه مواد غذایی و رعایت استانداردهای اجباری بازرسی و نظارت صورت می‎گیرد.

وی همچنین از افتتاح پایانه سوم سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران در شرق تهران (خیابان پیروزی) طی 45 روز تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت : این سامانه بطور عمده وظیفه توزیع و عرضه انواع محصولات غذایی اعم از مرغ، گوشت قرمز، ماهی و لبنیات را بعهده خواهد داشت.

معاون سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران با اشاره به برنامه این سازمان برای راه‎اندازی سامانه مشابه در غرب تهران گفت : با راه‎اندازی چنین سامانه‎هایی ، علاوه بر افزایش نظارت بر کیفیت و بهداشت مواد غذایی، بین تولیدکنندگان رقابت ایجاد می‎شود و محصولات مختلف نیز با هویت عرضه می‎شوند و خریدار هنگام خرید اختیار و امکان انتخاب خواهد داشت.

دکتر جعفری در پایان با اشاره به همکاری مناسب اداره کل دامپزشکی استان تهران با سازمان میادین میوه و تره‎بار کشاورزی گفت : کلیه تصمیمات و اقدامات حین و پس از نظارت از قبیل نحوه ضبط و معدوم سازی محصولات غیرمجاز و فاقد کیفیت بهداشتی برابر دستورالعمل‎های اداره کل دامپزشکی استان تهران اتخاذ و انجام می‎شود.

گفتنی است به رغم درج مشخصات معاونت‎های مختلف سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران در سایت این سازمان و اهمیت نظارت بهداشتی بر مواد غذایی و لزوم دسترسی آسان شهروندان تهرانی به معاونت بهداشت و تضمین کیفیت آن سازمان، در این پایگاه اطلاع رسانی، نشانی و نحوه تماس با معاونت بهداشت درج نشده است!

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه