کد خبر: ۶۴۴۸۱

با وجود پرسه زدن سگ‌های ولگرد بسیاری در خیابان‌های شهرستان شادگان و اعتراض مردم نسبت به معضلات به وجود آمده، شهرداری اعلام نموده شرایط نگهداری و عقیم سازی آن‌ها را ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر علاوه بر اینکه آرامش و آسایش مردم را سلب می‌کنند، خود به عاملی برای انتقال بیماری و تهدید سلامت شهروندان تبدیل می‌شوند.

اینجاست که اهمیت جمع‌آوری این سگ‌ها و حل ریشه‌ای این معضل دوچندان می‌شود، چون موضوع حقوق شهروندی در میان می‌آورند.

امروزه جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شادگان امری کاملاً عادی شده است و این امر باعث شده تا زندگی عادی مردم محروم شادگان به خطر بیفتد.

قطعا وجود این سگ‌ها در کوچه و خیابان‌ها باعث انتقال بیماری هاری به مردم می‌شود و علاوه بر این ترس و وحشت زیادی در دل شهروندان به ویژه کودکان ایجاد می‌کند.

یکی از شهروندان شادگانی به خبرنگار فارس گفت: به دلیل ترس از سگ‌ها باعث شده تا فرزندمان را اکثر وقت‌ها در خانه‌ نگه‌داریم که مبادا مورد حمله این حیوانات قرار گیرد

وی ادامه داد: این امر باعث منزوی و محدود شدن ذهن کودکان می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان شادگانی به خبرنگار فارس گفت: ما مردم شادگان علاوه بر بوی بد فاضلاب که ما را خفه کرده است و از نفس کشیدن محروم کرده، معضل سگ‌های ولگرد نیز باعث شده تا در کوچه و خیابان از بیماری هاری در امان نباشیم.

نگهداری و عقیم سازی سگ‌ها برای شهرداری مقدور نیست 

«مرتضی زاهدی» شهردار شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان در خصوص معضل سگ‌های ولگرد اظهار کرد: بر اساس دستور العمل صادر شده بحث اتلاف در میان نیست بلکه بحث جمع آوری و عقیم سازی و همچنین ایجاد مکان مناسب برای این سگ‌ها مطرح است.

شهردار شادگان افزود: ایجاد این مکان با این ساز و کارها در این شرایط سخت ناممکن است.

وی ادامه داد: شهرداری نیز در این خصوص از پیمانکاران واجد شرایط دعوت کرد اما تا اکنون متاسفانه موفق به ایجاد این ساز و کار مناسب نشدیم.

زاهدی گفت: شیوه جدید جمع آوری این سگ‌ها که مورد تایید سازمان دامپزشکی شهرستان است، اول شناسایی سگ‌های مریض و درمان آ‌ن‌ها و در مرحله دوم زنده‌‌ گیری و ایجاد امکانات مناسب جهت پرورش و بعد از آن عقیم سازی صورت گیرد، اما متاسفانه اجرای این کار برای شهرداری در این شرایط مقدور نیست.

 

نظر شما
ادامه