کد خبر: ۶۴۹۲۱

حکیم مهر: معاون فنی محیط زیست استان یزد گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش سگ‌های ولگرد در استان، نتیجه رفتار غلط برخی از شهروندان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «اعظم حبیبی پور» معاون فنی محیط زیست استان یزد گفت: متأسفانه برخی مردم به زمانی که شهرداری‌ها برای جمع آوری زباله‌ها اعلام کرده اند، توجهی نمی‌کنند و در ساعت‌هایی غیر از زمان مشخص شده زباله‌ها و پسماند‌های غذایی را بیرون از خانه قرار می‌دهند.

او افزود: این کار باعث می‌شود جمعیت‌هایی از سگ و گربه در سطح شهر شکل بگیرد و تعادل محیط زیست شهری به هم بخورد که نتیجه آن گریبان گیر شهروندان می‌شود.

حبیبی پور درباره اقدامات شهرداری‌ها برای کنترل سگ‌های ولگرد گفت: شهرداری‌ها خدمات خوبی ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها ایجاد کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد است.

او تصریح کرد: تا زمانی که بعضی از شهروندان در کنار تیر‌های برق کیسه‌هایی پر از مواد غذایی قرار می‌دهند، تعدادی سگ و گربه در آن محل جمع می‌شوند از این رو وقتی مردم حمایت نکنند و این رفتار‌های نادرست را ادامه دهند، نمی‌توان مسئله سگ‌ها و دیگر حیوانات ولگرد را به طور اساسی حل کرد.

 
نظر شما
ادامه