کد خبر: ۶۵۱۱۰

حکیم مهر: با پیگیری های شبکه دامپزشکی، بخشداری مرکزی و شهرداری مهردشت، پست دامپزشکی در بخش بهمن ابرکوه راه اندازی شد و گفت: شهرستان ابرکوه از جمله شهرستان هایی است که زمینه سرمایه گذاری در پرورش شترمرغ و بوقلمون را دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علی فاتحی نیا» عصر دیروز در آئین افتتاح پست دامپزشکی بخش بهمن شهرستان ابرکوه، محور برنامه های سازمان دامپزشکی را حفظ و صیانت از جمعیت دامی کشور و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خامی دانست و اظهار کرد: در حوزه حفظ جمعیت دامی با راه‌اندازی پست بخش بهمن مجموعه واکسن‌های دولتی در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت و این خدمات مستمر بوده و به مرور زمان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در بخش نظارت بهداشتی، فروشگاه های عرضه محصولات دامی و لبنی مورد بازرسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و امید است در سال آینده با این نظارت‌ها، بهترین و مرغوب ترین محصولات با بهترین کیفیت به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در ادامه از راه‌اندازی خط کشتار بوقلمون و شترمرغ در استان یزد خبر داد و گفت: افرادی که تمایل به سرمایه گزاری در این زمینه را دارند می توانند با خیال راحت نسبت به وضعیت کشتار و بازار در این راه قدم بگذارند.

فاتحی نیا تصریح کرد: شهرستان ابرکوه به ویژه بخش بهمن پتانسیل بالایی در حوزه سرمایه گذاری در این زمینه داشته و می‌تواند موفق عمل کنند.

«سعید امید سالاری»، رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه نیز در این باره اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از ۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در بخش بهمن و همچنین بُعد مسافت این بخش نسبت به شهر ابرکوه، ارائه کوچکترین خدمات هم به دامداران این منطقه با سختی و دشورای‌های فراوان برای دامداران همرا بود.

و افزود: در همین راستا به منظور سهولت در امور دامداران خدماتی همچون واکسیناسیون، بازرسی و نظارت بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی و ... در این پست دامپزشکی انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه همچنین از واکسیناسیون دام ها جهت جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۶ هزار بره و بز در برابر بیماری تب مالت، حدود ۶۰ هزار رأس دام سبک در برابر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) و ۶۰۰ قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

 

نظر شما
ادامه