کد خبر: ۶۵۱۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: قطعی برق باعث شد که گوشت‌های موجود در کشتارگاه صنعتی مشهد دچار سُسته شوند و برای مردم شهر نگرانی ایجاد کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارشات رسیده و پیگیری‌های مردمی مبنی بر توزیع گوشت‌های فاسد در بازارهای مشهد، باشگاه خبرنگاران جوان برای روشن شدن این موضوع اقدام کرد.

«محمود جوادی نژاد» رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: بنا به دلیل قطعی برق و خشکسالی، دامداران تمایل بیشتری به کشتار دام‌های خود دارند.

او با اشاره به تعطیلی ناگهانی ادارات در پنجشنبه‌ها افزود: این امر سبب شده تا گوشت دام‌هایی که روز پنجشنبه ۱۷ تیر در کشتارگاه صنعتی مشهد ذبح شده بودند تا روز شنبه ۱۹ تیر در سردخانه باقی بماند و در این مدت سه دفعه این مجموعه دچار قطعی برق شده و عملکرد ضعیف سیستم برق اضطراری نیز به این موضوع کمکی نکرده بود.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد ادامه داد: ۱۶۵ تُن دام شامل ۳ هزار و ۶۶۲ رأس گوسفند حدود ۶۰ تُن و ۳۷ رأس گاو به وزن ۱۰۵ تُن کشتار شده بود که ۸۰۰ رأس از گوسفند‌ها حدود ۱۹ تُن در کشتارگاه بسته بندی و انجماد شد و ۱۰۵ تُن گوشت گاو نیز توزیع شد.

جوادپور بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته که این مقدار گوشت در سردخانه نگهداری می‌شد، ۳ مورد قطعی برق رخ داد که هربار وضعیت سردخانه تا بحالت قبل برگردد بین ۶ تا ۸ ساعت طول کشید.

او تصریح کرد: با این اوصاف تعدادی از گوشت‌های وسط سردخانه (قلوه‌گاه دام) که گردش هوا به خوبی روی آنها جریان نداشته و جُمود نعشی صورت نگرفته، گوشت‌ها بصورت سُسته درآمده و لیز شدند و حدود ۵۰۰ کیلوگرم از آنها وارد بازار شدند، در همین راستا مدیریت کشتارگاه را ملزم کردیم تا گوشتها را از بازار جمع‌آوری کرده و تحویل بگیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد تاکید کرد: این امر باعث شد تا ما به کشتارگاه هشدار دهیم که ساعات کار و تعداد کشتار را کاهش دهند، ۶ نفر از اکیپهای شبکه دامپزشکی را به سطح شهر فرستادیم تا لاشه‌ها را بررسی کرده و قسمتهای سُسته را اصلاح نمایند، همچنین با استانداری نیز صحبت کردیم تا در خصوص قطعی برق کشتارگاه تجدیدنظر کنند و آنها نیز قول موافق داده‌اند.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
1
سسته چیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
3
پس کنترل مسئول بهداشتی و نظارت دامپزشکی کجا رفته است. چرا توزیع شود که بخواهد جمع کنن. چرا زنراتورو برق اضطراری مشکل داشته باشه مگر موافقت استاندار برای برق تامین اضطراری لازم است. از چه زمانی اسم فساد شده سسته.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
2
ریس محترم شبکه، اکشتارگاه که اداره نیست تعطیل شده باشه، مسیول محترم فنی کجا بوده، بعد کشتارگاه و حمل گوشتی که توسط بخش خصوصی انجام میشد چه ربطی به تعطیلی اداره داره، بعد تاریخ انقصا رو در نطر نمیگیری که گوشت سه روز تو سردخاته بمونه، اینا نتیجه بی تدبیری ادارات هست، اگه هم قرار بود تعطیل بشه که محاله باید گوشتهای موجود رو روانه بازار میکردید پنج شنبه ها هم که کشتار نیست، بعد این کشتارگاه پروانه گرفته چرا برق اضطراری نداره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
1
ینی خدایی برق قطع بشه ۵۰۰ کیلو گوشت خراب میشه گردش هوای سرد تو پیش سردی که برق نباشه برای همه جاش یکسانه ،انشالا همون ۵۰۰ کیلویه
دامپزشک 83
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
سسته!! اصطلاح محلی هست؟
نظر شما
ادامه