کد خبر: ۶۵۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - قاسم محمدی نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس در بازدید از کشتارگاه صنعتی اردبیل گفت: نظارت بهداشتی بر کشتار دام و فرآورده های استحصالی در کشتارگاهها توسط متخصصین دامپزشکی انصافاً کار بسیار بزرگی است و توسعه این نظارتها و روشهای جدید نظارت بهداشتی در جهت جلوگیری از شیوع بسیاری از بیماریهای دام و طیور و مشترک بین انسان و دام یکی از شاخص های برتری دامپزشکی است که در این راستا تلاش می کنیم کار و حرفه دامپزشکی به عنوان کار زیان آور و سخت در قانون تلقی شود.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه پیشگیری از بیماریها در حوزه دامپزشکی باعث شده مخاطرات مربوط به این بیماریها زندگی مردم را تهدید نکند، تصریح کرد: دامپزشکی استان به عنوان نرم افزاری است که سلامت شهروندان را تامین می کند.
قاسم محمدی خاطر نشان کرد: امروزه مجموعه دامپزشکی یک مجموعه اجرایی و خدماتی نیست، بلکه از دامپزشکی به عنوان مجموعه ای دانش بنیان، دانائی محور و فنی و تخصصی یاد می شود.
رئیس کمیتة دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس که به همراه سرپرست اداره کل دامپزشکی استان و هئیتی از سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری فجر بهمن از کشتارگاه صنعتی دام اردبیل بازدید می کرد، هدف از این بازدید را دیدار با مدیریت و پرسنل کشتارگاه، دامپزشکان و بازرسین بهداشت گوشت در کشتارگاه، بررسی توانمندیها و کیفیت فعالیت کشتارگاه و تشویق سرمایه گذاران در بخش دام و دامپروری، تعامل بین کشتارگاه، تولید کنندگان و سرمایه گذاران، بالا بردن تعداد کشتار و افزایش ضریب امنیت شغلی دامپزشکان و پرسنل کشتارگاه و ایجاد اشتغال جدید در نهایت پویایی کشتارگاه صنعتی عنوان کرد.          
قاسم محمدی کشتارگاه صنعتی اردبیل را یک مجموعه فنی و مهارتی و یک مجموعه صنعتی و اقتصادی عنوان کرد؛
و افزود: در حال حاضر کشتارگاه صنعتی اردبیل به دلایل متعددی با ظرفیت پایین تر از هدف گذاری کار می کند، که در تلاش هستیم با رایزنی با سرمایه گذاران و تولید کنندگان بخش دام و دامپروری و افزایش دامپروریهای مدرن در سطح استان بتوانیم ظرفیت کشتار را هم در دام سبک و هم در دام سنگین در کشتارگاه افزایش دهیم.
در پایان این بازدید دکتر صالحی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان در نشستی با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به بررسی مسائل و مشکلات موجود دامپزشکی پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماریهای مختلف دام و طیور و تامین بهداشت عمومی جامعه و کنترل بیماریهای مشترک، از کمبود نیروی انسانی و اعتبارات دامپزشکی سخن گفت و بر لزوم توجه بیشتر کمیسیون کشاورزی مجلس به بخش دامپزشکی تاکید کرد.
قاسم محمدی نیز در این نشست گفت: امروزه دیدگاه کمیسیون کشاورزی مجلس به دامپزشکی، یک دیدگاه تخصصی و مثبت است، و اخیراً این کمیسیون در جهت بهبود وضع رفاهی و معشیتی و ترمیم حقوق و مزایای شاغلان حرفه دامپزشکی قدمهای مثبتی برداشته است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دد
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
1
اگه این کار را مطرح و انجام بدهی اتوبوس میگیریم دسته جمعی به ایشان رای میدهیم
دکتر محمد حسن معصوم زاده
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
1
سخنان بسیار شیرین و گهر بار است.به دل مینشیند .نشان از شناخت کافی نمایندگان از حرفه دامپزشکی دارد.اماامید وارم این فرمایشات تارخ مصرفی تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشته باشد.
?
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
1
انگار نمایندگان اردبیل حسابی هوای دامپزشکی رو دارند ، یه خبر دیگه هم از نماینده دیگه اونجا تو سایت سازمان و اداره کل اونجا هست که خبر از اتصویب افزایش حقوق دامپزشکان میده ، اما نمیدونم شما چرا انعکاس ندادید؟نمیشه که همیشه اخبار بد رو اطلاع رسانی کنید
?
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
1
نماينده مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس شوراي اسلامي؛ دامپزشكي در تامين غذا و امنيت غذايي و ارتقاء بهداشت عمومي جامعه نقش مهم و اساسي دارد
نماينده مردم شهرستانهاي اردبيل، نير و نمين در بازديد از اداره كل دامپزشكي استان گفت: دامپزشكي ارگاني مهم در حفظ و حراست از سرمايه دامي بوده و نيازمند حمايت جدي مسئولان است.
جواد صبور افزود: به طور حتم بهداشت دام، تامين غذا و امنيت غذايي و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومي جامعه و جلوگيري از شيوع بيماريهاي مشترك بين انسان و دام به دامپزشكي مرتبط بوده و دراين راستا تلاش مي كنيم استانهايي كه به نحوي اقتصاد آنها به كشاورزي و دامپروري وابسته است، از صنعت دامپروري و به تبع آن دامپزشكي بعنوان متولي پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي دامي حمايت جدي صورت گيرد.
دبير كميسيون امور اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آشنايي به سختي كار دامپزشكي و فعاليت آن در روستاها و مناطق دورافتاده، خاطر نشان كرد: آماده ايم پيشنهادات مسئولين دامپزشكي را در زمينه هاي مختلف دريافت و در كميسيون هاي مختلف مجلس نسبت به طرح آن اقدام نمائيم و در اين خصوص اخيراً طرحي در كميسيون امور اجتماعي در راستاي افزايش حقوق و مزاياي دامپزشكان به تصويب رسانده ايم.
در اين ديدار دكتر صالحي سرپرست اداره كل دامپزشكي استان؛ گزارش كاملي از عملكرد ها و فعاليتهاي دامپزشكي در حوزه هاي مختلف ارائه كرد و با انتقاد از كمبود نيروي انساني و اعتبارات در اين بخش گفت: عليرغم حجم عظيم عمليات، اعتبارات دامپزشكي نسبت به سال گذشته بيش از 20 درصد كاهش داشته است.
سرپرست اداره كل دامپزشكي استان با بيان اينكه در راستاي خصوصي سازي صد د رصد امور دارو درمان و واكسيناسيون طيور به بخش خصوصي واگذار شده است، در چند سال گذشته با تعامل و همكاري مستمر، بخش خصوصي با نظارت كامل اين اداره كل توانسته است حجم عظيمي از دامهاي منطقه را تحت پوشش واكسيناسيون بر عليه بيماريهاي مختلف دامي قرار دهد، در سالجاري از انتقال اعتبارات بخش واكسيناسيون از اعتبارات ملي به استاني انتقاد كرد.
دكتر صالحي در عين حال از آمادگي اين اداره كل براي گسترش واكسيناسيون و استفاده از توان بخش غيردولتي درصورت تامين اعتبار خبر داد.
دكتر صالحي همچنين از طرح تجميع كشتارگاهها در سطح استان خبرداد و افزود: اين طرح كه مصوبه شوراي سلامت در كشور است، در اولويت كاري دامپزشكي استان قراردارد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: هم اكنون كشتارگاههاي سنتي شهرستانهاي نير، نمين و سرعين تعطيل گرديده و در تلاشيم با رايزني و همكاري بين بخشي دستگاههاي اجرائي در آينده كشتارگاههاي سنتي ساير شهرستانهاي استان تعطيل گردد و شرايطي فراهم شود تا كشتار فقط در كشتارگاه صنعتي اردبيل انجام گيرد.
دكتر صالحي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مبارزه با بيماريهاي مشترك بين انسان و دام و نقش دامپزشكي در كنترل و جلوگيري از شيوع اين بيماريها در جمعيت دامي و انساني خواهان اختصاص درصدي از اعتبارات فصل سلامت در بحث بيماريهاي مشترك به دامپزشكي شد.
منبع: روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان اردبيل
باران
|
-
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
0
وکیل الرعایای محترم، در آستانه انتخابات تشریف دارن . . . . . . . !!!!!!!!
نظر شما
ادامه