کد خبر: ۶۵۲۲۰

حکیم مهر: مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت گفت: بر اثر وزش باد شدید و بارش های تابستانه خسارت هایی به بخش کشاورزی زرین دشت وارد شده و ۷۵ راس گوسفند نیز بر اثر تخریب دیوار ناشی ازوزش بادتلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت اعلام کرد: طوفان و بارش‌های تابستانه خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف کشاورزی، دامی و برخی از واحدهای دامداری شهرستان زرین دشت در جنوب شرقی استان وارد کرده است.

«روح الله دیانت» افزود: در پی وقوع این بارش‌ها ۵ میلیارد و سیصد میلیون تومان به مزارع پنبه این شهرستان خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت تصریح کرد: در حوزه دام سبک نیز با تلف شدن ۷۵ رأس دام ۳۰۳ میلیون و پانصد هزار تومان دامداران این شهرستان خسارت دیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآورد اولیه، این میزان خسارت ناشی از بارش‌های تابستانه سه روز اخیر است، اظهار کرد: بیشترین میزان خسارات مربوط به حوزه کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: در مجموع بارش‌های تابستانه در این شهرستان بیش از ۵ میلیارد و ششصد میلیون تومان به بخش‌های دام و مزارع پنبه خسارت زده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت تصریح کرد: ۳۰ هکتار از مزارع پنبه این شهرستان خسارت ۱۰۰ درصدی و ۱۵۰ هکتار دیگر نیز خسارت ۳۰ درصدی دیده‌اند.

دیانت ادامه داد: وزش شدید باد نیز باعث تخریب ۳۲۰ متر از واحدهای دامداری و تلف شدن بیش از ۷۵ رأس دام در روستای حاجی طاهره از توابع بخش مرکزی شهرستان زرین دشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت تاکید کرد: خسارت‌های ناشی از فعالیت این سامانه جوی در شهرستان زرین دشت پراکنده و سه اکیپ در حال بررسی میزان دقیق خسارات وارده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان زرین دشت با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و ایزدخواست و سه نقطه شهری حاجی آباد، دبیران و شهر پیر می‌باشد این شهرستان به مرکزیت حاجی آباد در ۲۷۳ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع است.


نظر شما
ادامه