کد خبر: ۶۵۴۷۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
در آستانه ماه محرم:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: با برنامه‌ریزی دقیق، اقدامات مندرج در برنامه عملیاتی در این ایام به بهترین نحو ممکن به مورد اجرا گذاشته شود ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر ضرورت اعمال نظارت های بهداشتی مناسبتی در تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۴۰۰ به منظور حفظ سلامت گوشت دام های قربانی و به تبع آن سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام و به استناد تبصره ۲ ماده ۲ آیین نامه بازرسی و معاینه  بهداشتی گوشت در کشتارگاه های کشور، در نامه ای خطاب به مدیران کل دامپزشکی استان ها اعلام کرد: با امعان نظر به روند گسترش بیماری کووید-۱۹ در سطح کشور و همچنین با توجه به دستورات بهداشتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و پروتکل های مربوط به برگزاری مراسم عزاداری ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و شرایط ویژه با رنگ بندی قرمز و نارنجی در اکثریت قریب به اتفاق استان ها و به لحاظ نبود ضمانت اجرایی لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقتضی است ترتیبی اتخاذ نمایید تا به منظور حفظ سلامت گوشت دام های قربانی و به تبع آن سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های ذی مدخل (استانداری، فرمانداری، شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی استان، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی، ائمه جمعه و جماعات، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، مرکز بهداشت استان و واحدهای تابعه، کمیته امداد حضرت امام، سازمان بهزیستی، هیئت امنا و متولیان بقاع متبرکه و ...) اقدامات مندرج در برنامه عملیاتی در این ایام به بهترین نحو ممکن و فراگیرتر از سال گذشته به مورد اجرا گذاشته شود.

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
21
به جای این حرفا تسری رو وارد احکام کنید .
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
8
..................
بالغ به هشت تن مرغ مادر را به جای گرم بسته بندی کردند و هزار ویک تخلف کنار اون وایستادم جلو کارفرما از ناکارآمدی همکاران اداره و تعصب به کارفرما باعث شد خودم را از کار کنار بگذارند.
این سازمان باید زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد.
پاسخ ها
همکار دامپزشک از .............
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
ایضا در استان ............. این اتفاق افتاده ومسئول فنی بهداشتی متعهد مسئولیت پذیر منضبط کاربلد و باوجدان کاری مثال زدنی به دلایل پیگیری مسائل بهداشتی بعد از 18سال تجربه کنار گذاشتن تا کارفرما هرکاری خواست بکند و اقای مدیر کل چند صباحی بیشتر طعم ریاست رابچشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
7
جناب آقای دکتر ماکنعلی بزرگوار
خواستم یک نکته ای رو خدمتتون عرض کنم و اون اینه که فکر می کنم دیگر گذشته است اون دوره ای که عاشورا و تاسوعا گوسفند جلو دسته زمین می زدند آنهم بدون رعایت اصول اولیه بهداشتی.
شما هم یک بررسی عمیق تری اگر بفرمایید تو این دو روز احتمالا تصدیق خواهید نمود.
البته میشه پیش بینی کرد که توی این دو روز مصرف مرغ و گوشت قدری بالا بره برای هیات ها اونم به شکل اطعام بیرون بر و نذری تحویلی بردر خانه ها. اما علاوه بر تغییرات شرایط فرهنگی جامعه، ساختار شهرسازی (گسترش آپارتمان نشینی) و رشد شدید قیمت دام زنده و گوشت قرمز و سفید، یکی دو سالی است که به دلیل شیوع کووید دلتا نیز، کسی دیگه مجاز به راه اندازی برنامه اطعام دسته جمعی و سفره اندازی و اقدامات منجر به تماسهای مکرر بین تجمعات متراکم نیست.
مجتهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
15
اقای دکتر ماکنعلی
مطالبه جدی و قانونی خیل عظیمی از پرسنل خدوم و در عین حال مظلوم دامپزشکی استانها این است که با مدیران کلی که عامدانه در برابر اجرای قانون ایستادگی کردند و فوق العاده خاص تسری را تاکنون پرداخت نکردند یا ناقص پرداخت کردند وفق ضوابط و مقررات اداری برخورد جدی بعمل آید . این یک مطالبه عمومی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
8
................... الان مگه مردم چقدر وسع مالی دارند که حیوان قربانی کنند تا دامپزشکی هم نظارت بکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
6
1
انشاالله خداحافظ شما باشد.
خدا نگهدار
........
|
Korea (the Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
1
15
کارمندان سازمان دامپزشکی در اقصی نقاط کشور بویژه ادارات دامپزشکی شهرستانها طی این پیام به آقای دکتر ماکنالی رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواستار شدند:
۱ . اجرای قانون تسری فوق العاده خاص صرفا بر اساس قانون تا زمینه هرگونه تشتت و تنش در سازمان سریعا از بین برود.
۲ . پیگیری جدی تخصیص بموقع ۵۰% باقی مانده اعتبارتسری.
۳ . نظارت بر عملکرد مدیران کل و اعوان و انصار آنان تا زمینه فساد در سلامت و امنیت غذایی مردم از بین برود.
۴ . نظارت بر پرداخت های دیگر در ادارات کل و اجرای عدالت و جلوگیری از فرصت طلبی مدیران کل استان ها و ... .
۵ . پیگیری ضریب ۱/۱ رسته بهداشتی و درمانی.
۶ . پیگیری افزایش اعتبار فوق العاده اضافه کاری استانها.
۷ . پیگیری حق محرومیت از مطب دامپزشکان.
۸ . پیگیری معافیت مالیاتی دریافتی کارکنان سازمان دامپزشکی از مالیات بواسطه قوانین موجود بسان وزارت بهداشت.
۹ . پیگیری برای تقویت و بهسازی تجهیزات خودرویی ادارات
دامپزشکی شهرستانها.
۱۰ . پیگیری بر برقراری جدی نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی که امروزه وظیفه سازمان دامپزشکی کشور در تامین بهداشت و سلامت غذای مردم زیر سوال می باشد و امکان نظارتی سازمان دامپزشکی کشور در این مورد عملا از بین رفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
9
جناب ریاست محترم
احتراما خواهشمند است پیگیری صدور احکام تسری فوقالعاده خاص در اولویت سازمان دامپزشکی باشد و این فرصت تاریخی برای بهبود معیشت، پرسنل سازمان دامپزشکی کشور از دست نرود.
با تشکر
دامپزشک از ...........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
10
نظارت وارزیابی عملکرد مدیران کل وانتصابات انها ودر کل انتخاب مدیران کل بر اساس کارایی وصلاحیت انهاونظارت بهداشتی فراورده های خام دامی دو مقوله فراموش شده وطردشده این روزهای سازمان دامپزشکی است و این سازمان را به یک مجموعه با چندین هزار کارمند ولی بی تاثیر در مسئولیت ها ووظایف خود تنزل داده به طوریکه مثلا در استان ............. مدیر کل انتخابی هیچگونه کارایی وابتکاری برای سرو سامان دادن وپیگیری موضوعات مرتبط نداره وفقط بله قربان گو ومتملق دیگر ادارات شده وهیچ کارفرما وتولید کننده ای به دستورالعمل های سازمان ونامه های اداره کل از زمان روی کار امدن ایشان اهمیتی نمیده وکارها به امان خدا رها شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
9
دکتر جان یک طرفه به محکمه می روید کارمندان شما حداقل دریافتی را دارند تسری را هم که اکثر استانها یاندادند یا نصفه نیمه دادند ودیگر مزایا هم که درقانون آمده وهمه دستگاهها می گیرند به ما که می رسه اعتبار نیست شبها هم که هرکشتارگاه طیور یک نفر گمارده اند که مواظب مرغ دزدی باشد آیا کمی فکر کردین ................... شما که پول ندارین چرا کار می خواهید مگر عید قربان را پرداخت کردین مگر خودتان به وظیفه تان که تامین معیشت کارکنان است عمل کرده اید ...................... بعد را براه دستور صادرمی فرمایید وسط دسته امام حسین سرگوسفند را می برند ومی برند اشپزخانه هیت دامپزشک را کشک هم حساب نمی کنند چرا با غرور وحیثیت ما بازی می کنین من نزدیک ده سال است به سطح شهر می روم بین جمعیت کسی اجازه نگاه کردن به ریخت قربانی رانمی دهد چه رسد به بازرسی بعد امارکاذب می دهیم که بازرسی کردیم چرا ما را وادار به گناه می کنید ..................... کمی تفکر لازم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
1
9
با سلام
انشالله که بساط اینگونه کشیکها ورچیده بشه . ولی در صورت تداوم پیشنهاد می گردد از نیروهای اداری که تسری رو صد در صد گرفتن برای اینگونه ایام استفاده بشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
با سلام و آرزوی تحقق تسری بصورت صد درصد. ‌ کامل.
نظر شما
ادامه