کد خبر: ۶۵۴۹

حکیم مهر - از ابتدای امسال تا کنون، ابتلای 47 نفر به تب کریمه کنگو قطعی اعلام شد که 38 نفر از آنان بهبود یافته و به زندگی طبیعی خود بازگشتند.

رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب گفت: از مجموع مبتلایان، 25 نفر ساکن استان سیستان و بلوچستان بوده‏اند.
دکتر شیرزادی با اشاره به این که در 5 ماه اول سال گذشته حدود 63 نفر در استان سیستان و بلوچستان به تب کنگو مبتلا شده بودند، تصریح کرد: اجرای اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در طول سالیان گذشته، موجب شد تا شاهد کاهش 61 درصدی ابتلاء به تب کریمه خونریزی دهنده کنگو در این استان در 5 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم، اما آمار ابتلاء نسبت به کل کشور هنوز هم در این استان بالا است.
وی به ورود غیر مجاز دام به کشور اشاره کرد و گفت: یکی از علل اصلی بالا بودن درصد ابتلا به این بیماری در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‏های کشور، ورود دام غیر مجاز از مرزهای این استان با افغانستان و پاکستان به کشورمان است.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه آلوده، به دام منتنقل می‏شود و از طریق تماس خون و ترشحات دام آلوده با خراش یا زخم به انسان انتقال می‏یابد و در صورت عدم مراجعه به موقع به پزشک، منجر به فوت فرد می‏شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه