کد خبر: ۶۵۷۴

حکیم مهر - فرمانده انتظامی شهرستان شهریار گفت: راز سرقت از دامداری در شهریار با سکوت سگ‌های‌ نگهبان فاش شد.
عبدالرضا خیرخواهان اظهار داشت: کارگران سابق یک دامداری در شهرستان شهریار که با سو استفاده از آشنا بودن چهره‌شان برای سگ‌های نگهبان با بستن دست و پای نگهبان دامداری اقدام به سرقت 22 رأس دام کرده بودند،  دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در این راستا و با اعلام این خبر موضوع در دستور کار مأموران نیروی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
این مسئول گفت: در پی دریافت پرونده سرقت از یک دامداری در رزکان شهریار کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات اولیه، نگهبان دامداری را احضار کرده و در بازجوئی‌های صورت گرفته از وی مشخص شد در شب حادثه سارقان با صورتی پوشیده و با مشخصات ظاهری قد بلند و هیکلی تنومند وارد دامداری شده و پس از درگیری و بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت 22 رأس گوسفند کرده و گوسفندان را با دو دستگاه نیسان جابه‌جا کرده و متواری شدند.
خیرخواهان ادامه داد: نگهبان دامداری در ادامه توضیحات خود اعلام کرد که هنگامی که سارقان وارد دامداری شدند سگ‌های نگهبان با دیدن آنها، عکس‌العملی از خود نشان نداده و سرو صدایی نکردند که همین موضوع باعث شد تا چند دقیقه متوجه حضور سارقان نشوم.
وی افزود: بررسی پرونده با به دست آمدن این اطلاعات از سوی نگهبان دامداری وارد مرحله تازه‌ای شد و احتمال آشنایی سارقان به محیط دامداری قوت گرفت تا اینکه با انجام تحقیقات تکمیلی از مالک دامداری با توجه به اینکه دو تن از کارگران سابق دامداری که مشخصات ظاهری آنها با سارقانی که از دامداری سرقت کرده بودند مطابقت داشت.
این مسئول ادامه داد: این دو کارگر جهت توضیحات بیشتر و شناسایی زوایای پنهان پرونده فوق به پلیس آگاهی احضار شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شهریار عنوان کرد: کارگران سابق دامداری با توجه به دلایل و مستندات موجود در پرونده و در مواجه حضوری با نگهبان دامداری هنگامی که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند در بازجویی‌های مأموران پلیس به سرقت احشام به وسیله دو دستگاه نیسان اقرار کرده و اذعان داشتند که در شب حادثه به دلیل اینکه قبلاً به سگ‌های دامداری غذا می‌دادیم، می‌دانستیم سگ‌ها نسبت به ما عکس‌العمل نشان نخواهند داد.
خیرخواهان به نقل از سارقان اذعان داشت: آنها اعتراف کردند که این مسئله فرصتی شد تا با بستن دست و پای نگهبان دامداری اقدام به سرقت احشام کنیم.
لازم به توضیح است، متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند.

 

 

نظر شما
ادامه