کد خبر: ۶۵۹۷۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران:
«دکتر محمدحسن گلپایگانی» افزود: سازمان دامپزشکی کشور توانسته به عنوان قدرت اول دامپزشکی منطقه و مورد وثوق نهادهای بین‌المللی همچون OIE و اتحادیه گمرکی اوراسیا، مرجع تائید فرآورده‌های با منشاء دامی باشد ...
 

حکیم مهر:‌ مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با شرکت در اولین کنفرانس ملی فناوریهای نوین دامپزشکی، نقش دامپزشکی در حوزههای مختلف آموزش، پژوهش، نظامی و... را تشریح کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر محمدحسن گلپایگانی» در اولین کنفرانس ملی فناوریهای نوین دامپزشکی سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود به نقش دامپزشکی در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، نظامی و... اشاره کرد و افزود: سازمان دامپزشکی کشور در گذر 50 ساله از تصویب قانون سازمان دامپزشکی توانسته به عنوان قدرت اول دامپزشکی منطقه و مورد وثوق نهادهای بینالمللی همچون OIE و اتحادیه گمرکی اوراسیا، مرجع تائید فرآوردههای با منشاء دامی باشد.

وی توجه به دامپزشکی نوین و ایجاد رشته‌های بینبخشی نظیر One Health را در بین دانشگاههای کشور، زمینهساز رسیدن به هدف بزگ امنیت غذایی دانست.

مدیر کل دامپزشکی مازندران در ادامه تدریس دروسی همچون اخلاق دامپزشکی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را برای ارتقای حرفهای دامپزشکان امری لازم و ضروری دانست و از دانشگاه فناوریهای نوین آمل که محل برگزاری این کنفرانس ملی میباشد، به عنوان پیشتاز مفاهیم جدید یاد کرد.

گفتنی است این کنفرانس ملی به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
1
8
اخلاق دامپزشکی واقعا جایش خالیه.
در کشتارگاه بدون بی حسی و بدون شک الکتریکی گاو را سر میبرند، جلوی همدیگر و حیوانات بدبخت زجر و تقلا و ترس را تجربه میکنند.
همه ی این کارها حتی جلوی دامپزشک صورت میگیرد چون خود دامپزشک هم نمیداند اصلا چه اصولی و به چه دلیلی باید رعایت شود.
بحث یوتانایز در دام کوچک هم که کاملا نیاز به یاد دادن روش قضاوت دارد وگرنه با قتل فرقی ندارد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
1
3
عالی مثل همیشه.مدیرکل با کلاس و باسواد .
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
2
2
رشته دانشگاهی one health هم داریم؟
به نظرم مدیر کل محترم در ترجمه متن انگلیسی دچار اشتباه شده اند! مفهوم دیگه ای از دوره های آموزشی بر مبنای سلامت واحد در ذهنم بود.ممنون میشم توضیح بدید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
5
به نظر من دامپزشکی در کشور آینده چندان روشنی ندارد. اول کشور ما گرم و خشک است و استعداد پرورش حیوانات شیری و گوشتی بسیار محدود است بخصوص که جدیدأ در بیشتر استانها خشکسالی و کمبود آب شدید رخ داده پس ظرفیت در زمینه گاو و گوسفند و حتی مرغ محدود است. سگ، گربه و خوک هم که مشکل شرعی دارند، اسب که هم بسیار پرهزینه است و هم نماد .....است، مسئول فنی هم که در اختیار ناظران شرعی است. چند گزینه می ماند یکی کارمند اداری شدن و دیگری حیات وحش که اولی در آمد چندانی ندارد و دومی بسیار طاقت فرسا است و بی درامد.
امیدوارم حکیم مهر کامنت من را منتشر کند زیرا دوست دارم بدانم که نظر بقیه چیست شاید من افکار من در جهت درست نیست.
گلپایگانی
|
United States of America
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
1
3
https://www.uu.nl/masters/en/one-health

https://egh.phhp.ufl.edu/education/degree-programs/mhs-one-health/

با سلام ، سلامت واحد مفهومی بین رشته ای است که کورس تحصیلی در بسیاری از دانشگاههای تراز اول دنیا تقریبا از ۷ سال قبل آغاز شده.
لینک بالا نمونه هایی از آنهاست . مدرک اعطایی معمولا master میباشد. و در مطالعه شرایط در می یابیم degreeاعطا میشود که معادل مدرک دانشگاهی است و با certificateکه در دوره های آموزشی داده می‌شود متفاوت است.در صورت نیاز توضیحات بیشتر شخصا در خدمت هستم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
1
3
با سلام
دامپزشکان برای ادامه تحصیل در مقطع phd می توانند در رشته های پدافند غیرعامل و همچنین مدیریت بحران کنکور داده و وارد شوند.
در حال حاضر دانش اموخته های این رشته را از دامپزشکان شاغل سراغ داریم
نظر شما
ادامه