کد خبر: ۶۶۱۹

حکیم مهر - معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 از افتتاح باغ پرندگان تا اوایل خرداد ماه سال 91 خبر داد و گفت: طراحی منظر و محوطه‌سازی این پروژه انجام‌‌شده و 90 درصد طرح در بخش آب‌چر پروژه باغ پرندگان نیز پـایـان یافتـه‌اسـت.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران‌، بهمن محبوبی ضمن بیان این مطلب افزود: محاسبات قسمت آب‌چر و گرمسیری این پروژه بزرگ در حال اتمام است و بزودی تمامی نقشه‌های محاسباتی را آماده‌کرده و برای سفارش به خط‌تولید ارائه‌می‌کنیم.

وی یادآور شد: در حال‌حاضر کارهای مربوط به سیویل، طراحی منظر و محوطه‌سازی این پروژه انجام‌‌شده و 90 درصد طرح در بخش آب‌چر پروژه باغ پرندگان نیز پـایـان یافتـه‌اسـت. بـرای این باغ، پرندگان آب‌چر، پرندگان غیر‌پروازی، پرندگان گرمسیری، پرندگان شکاری، پرندگان لاشه‌خوار و همچنین گیاهان گرمسیری و یک هکتار باغ بتونیک نیز در‌نظر گرفته شده‌است.
معاون فن و عمرانی شهرداری منطقه 4 با‌اشاره‌ به‌اینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی در این منطقه وجـود‌دارد، خاطر‌نشان‌ کرد: مجموعه‌ای که در دست اجراست تنها به‌باغ پرندگان محدود نمی‌شود بلکه باغ پرندگان فاز اول مجموعه‌ای 80 هکتاری، حد‌فاصل بزرگراه‌های باقری و بابایی، خیابان کوهستان و شهرک امید است. برای استفاده بهینه از 60 هکتار مساحت باقی‌مانده نیز مطالعاتی در‌دست‌انجام‌ بوده و  قرار‌است گیاهان و درختان جدید در این محدوده کاشته شود.

وی درباره نحوه آبیاری‌گیاهان کاشته‌شده در باغ‌پرندگان و تمامی درختان این مجموعه 80 هکتاری گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف آب، قرار‌است برای آبیاری این باغ از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده شود. البته از آنجایی که 40 سال است گیاهان این مجموعه به‌صورت غرقابی سیراب‌شده و ریشه گیاهان به این روش عادت کرده‌اند، دوره‌ای را برای تبدیل شیوه غرقابی به‌روش آب یاری قطره‌ای در نظر گرفته‌ایم تا با استفاده از روش‌های علمی، صدمه‌ای به‌بافت گیاهی موجود وارد نشود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه