کد خبر: ۶۶۳۱۵

حکیم مهر: دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: در حال حاضر سن ۴۴ درصد از گله‌های مرغ مادری موجود بیش از ۶۴ هفته بوده و از سن اقتصادی آنها عبور کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا صدیق پور» در نشست «سیدجواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی با فعالان و تشکل‌های کشاورزی و صنایع غذایی در اتاق بازرگانی تهران، افزود: همان‌طور که مطلع هستید امروز در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم به طوری که هزینه تولید گله‌های پیر ۳۰ تا ۴۰ درصد بالاتر از هزینه‌های تولید در شرایط عادی است.

وی با اشاره به سخنان وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی بنگاه خیریریه نیستند و باید کار اقتصادی انجام دهند گفت: بی توجهی به شرایط جوجه یکروزه که اخیرا مورد هجمه گروه‌های مختلف قرار گرفته می‌تواند شرایط سختی ایجاد کند. همان طور که از نوروز سال گذشته تاکنون ۷۰۰ میلیون جوجه تولید شد اما نتوانستیم هفت میلیون جوجه وارد کشور کنیم.

وی درباره بحث تغییر قیمت جوجه یکروزه تصریح کرد: از سال گذشته تغییر قیمت جوجه یکروزه روی میز معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی باقی مانده است که پیشتر اعلام می‌شد با تغییر دولت این موضوع اصلاح می‌شود اما بازهم این موضوع را به بعد موکول می‌کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: افزایش قیمت جوجه یکروزه ممکن است هزار تومان در قیمت مرغ تاثیر داشته باشد اما امروز ۴۴ درصد گله‌های پیر ما ۴۰ میلیون جوجه تولید می‌کنند که باید در حفظ آن کوشید.


نظر شما
ادامه