کد خبر: ۶۶۳۸۶

حکیم مهر: استاندار سمنان گفت: فعالیت بخش‌های مختلف دامپزشکی به طور مستقیم با سلامت مردم و اقتصاد جامعه پیوند و اهمیت زیادی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سیدمحمدرضا هاشمی» روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و مسوولان دامپزشکی استان سمنان در سالن غدیر استانداری در آستانه روز ملی دامپزشکی افزود: دامپزشکی با سلامت دام و طیور مرتبط است که ارتباط مستقیم با تغذیه مردم دارد و فعالیت در این حوزه با سلامت جامعه گره خورده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمک به سلامت دام و طیور که محل سرمایه‌گذاری مهمی است نیز بر عهده دامپزشکی است که باید حافظ سرمایه و بخشی از چرخه اقتصادی جامعه باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: تضمین سلامت تغذیه مردم به ویژه در حوزه دام و طیور و تخم مرغ با تلاش فعالان حوزه دامپزشکی حاصل می شود.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده حوزه دامپزشکی مانند کنترل بهداشتی، پایش یا پیشگیری از بیماری ها، تکمیل زنجیره تغذیه، واکسیناسیون، و ریشه‌کنی بیماری ها، افزود: حوزه وسیعی از نظارت های بهداشتی تا کشتارگاه ها بر عهده دامپزشکی است که نشاندهنده حجم گسترده این حوزه است.

هاشمی با اشاره به قرارگرفتن استان سمنان در مسیر ترانزیت و همسایه بودن با استان های مهم کشور، افزود: این موقعیت جغرافیایی و همسایگی با قم به عنوان استان بزرگ تولیدکننده دام و همچنین قرارگیری در مسیر انتقال دام و طیور، حساسیت اجرای وظایف دامپزشکی را دوچندان می کند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم وظایف دامپزشکی با سفره مردم، تاکید کرد: دامپزشکی با آگاه سازی مردم با ضرورت های بهداشتی و شرح وظایف دامپزشکی مرتبط با سلامت تغذیه و در نتیجه سلامت جامعه می تواند گام های مهمی بردارد.

وی گفت: وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دام سبک، ییلاق و قشلاق کردن عشایر و تامین آب عشایر در کنار اهمیت واکسیناسیون دام، وظایف فعالان حوزه دامپزشکی در استان سمنان را چندبرابر کرده است.

استاندار سمنان با اشاره به تولید حدود ۵۰ درصد داروهای دامپزشکی کشور در استان که دسترسی سرمایه‌گذاران بخش دام و طیور را آسان کرده است، گفت: این ظرفیت استعداد استان را نشان می دهد.

وی با اشاره به رخداد ۱۶ سال خشکسالی پیاپی در استان سمنان و از بین رفتن مراتع، خاطرنشان کرد: بالاترین دغدغه در استان در بسیاری حوزه ها آسیب های خشکسالی و تلاش برای جبران آن است.

هاشمی تامین نهاده ها را مساله ای کشوری برای دامداران و مرغداران برشمرد و افزود: در کشور تلاش می شود تا جای ممکن این مسایل برطرف شود.

استاندار سمنان گفت: سمنان از استانهای برتر در تولید گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ است که باید به بهترین شکل از این فعالیتهای اقتصادی برای توسعه بهره برد.

«دکتر حمیدرضا حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در این نشست بخشی از دستاوردهای این حوزه را بازگو کرد که رتبه اول استان در شاخص تولید اقلام داروهای دامپزشکی با فعالیت ۱۲ کارخانه و تامین ۵۰ درصد نیاز کشور در این بخش، فعالیت ۱۴ کشتارگاه و صادرات ۵.۲ میلیون دلار تولیدات دام و طیور استان در نیمه نخست ۱۴۰۰ بخشی از آن بود.

 

نظر شما
ادامه