کد خبر: ۶۶۴۷
دکتر محمدمهدی گویا با بیان اینکه ممنوعیت عرضه سبزیجات به صاحبان تمام رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: ورود غیرقانونی اتباع کشورهای همسایه و مسافرت‌های غیرقانونی ساکنان مناطق مرزی به این کشورها و ابتلای آنها به بیماری وبا، عامل بیماری وبا در کشور طی سال جاری بوده است...

حکیم مهر - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در پی برخی اخبار مبنی بر افزایش موارد بیماری «وبا» در کشور بویژه به دلیل استفاده از سبزیجات و صیفی‌جات ناسالم و آلوده، گفت: مزارع کشاورزی از جمله کانون‌های مهم انتقال بیماری وبا هستند براین اساس تا اطلاع ثانوی عرضه سبزیجات در تمامی رستوران‌ها و مراکز تهیه و طبخ غذا ممنوع است.

دکتر محمدمهدی گویا با بیان اینکه ممنوعیت عرضه سبزیجات به صاحبان تمام رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: ورود غیرقانونی اتباع کشورهای همسایه و مسافرت‌های غیرقانونی ساکنان مناطق مرزی به این کشورها و ابتلای آنها به بیماری وبا، عامل بیماری وبا در کشور طی سال جاری بوده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تاکید کرد که تمام موارد بیماری وبا در کشور به محض ابتلا و یا بروز علائم اولیه، شناسایی و تحت درمان کامل قرار گرفته‌اند.

اقدامات جدی برای شناسایی اتباع بیگانه که در مزارع کشاورزی اشتغال دارند

دکتر گویا با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، در مزارع کشاورزی و سبزی‌کاری گفت: به منظور شناسایی این افراد و ارایه مراقبت‌های بهداشتی در صورت ابتلای آنها به بیماری و با اقدامات جدی انجام شده است. اما متاسفانه به دلیل گستردگی مزارع کشاورزی، امکان دسترسی به تمام این افراد میسر نیست.

وی تماس با مدفوع فرد آلوده را از عوامل ایجاد بیماری وبا عنوان کرد و گفت: در صورتی که این مدفوع وارد فاضلاب شود و چنانچه از این فاضلاب برای آبیاری مزارع کشاورزی بویژه سبزیجات و صیفی‌جات استفاده شود، آلودگی این سبزیجات را به دنبال داشته و به این ترتیب بیماری وبا از این کانون می‌تواند به دیگران منتقل شود. در مجموع آبیاری سبزیجات با فاضلاب خلاف قانون است و متخلفان در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیروزارت بهداشت از تمام دست‌اندرکاران جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز از جمله استانداران، فرمانداران و مسئولان نیروی انتظامی خواست که در امر جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز بویژه در مزارع کشاورزی تلاش خود را به کار گیرند و گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حمایت مسوولان مربوطه دراستان‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ تا بیماری وبا به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان کنترل شود.

وی در پایان گفت: افراد در صورت مشاهده تخلف در زمینه عرضه سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها لازم است موضوع را به مرکز بهداشتی درمانی منطقه و یا شماره تلفن 09678 در میان گذارند.

 

 

نظر شما
ادامه