کد خبر: ۶۶۶۵۳

حکیم مهر: با مشارکت بسیج سازندگی، جایگاه های دام خسارت دیده از زلزله در شهرستان اندیکا بازسازی می شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، مدیر کل امور عشایر خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در پی زمین لرزه در شهرستان اندیکا ۶۰۰ جایگاه دام دچار خسارت، ۱۵۰ راس دام و ۳۰۰ تن نهاده دامی تلف و از بین رفته اند.

«سید هدایت موسوی» افزود: براساس تفاهم نامه‌ای میان بسیج سازندگی و مدیریت بحران استانداری، تا قبل از فصل سرما در تلاش هستیم با مشارکت بسیج سازندگی وضعیت جایگاه‌های دام که دچار خسارت شده اند به یک سرو سامانی رسیده و قابل استفاده باشند.

وی ادامه داد: همچنین بین  دامداران خسارت دیده ۲۳۰۰ تن نهاده دامی توزیع که ۳۰۰ تن آن‌ها بلاعوض می‌باشد و به عشایر در مناطق زلزله زده ۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر خوزستان بیان کرد: بر اثر زمین لرزه بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری دچار خسارت شده اند و هم اکنون تمامی  راه‌های عشایری باز می‌باشند و گروه‌های فنی مشغول مرمت مسیر‌های آسیب دیده هستند.

موسوی همچنین از توزیع سهمیه سه ماهه آرد میان عشایر مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدارس و منازل عشایری بازسازی و مرمت می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه