کد خبر: ۶۷۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: کارشناسان اداره تشخیص و درمان دامپزشکی مازندران با کشف انبار زیرزمینی مقدار قابل توجهی از واکسن و داروهای انسانی و دامی قاچاق را شناسایی و ضبط کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، در پی ردیابی از توزیع برخی از اقلام داروئی دامپزشکی خارج از شبکه توزیع، کارشناسان اداره تشخیص و درمان دامپزشکی مازندران یک انبار زیرزمینی حاوی مقادیر قابل توجهی واکسن و داروهای انسانی و دامی را کشف نمودند.

«دکتر محمد حسن گلپایگانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران در این خصوص طی مصاحبه ای با واحد اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز مازندران اظهار داشت، به محض اطلاع از محل نگهداری این اقلام طی تماسی با دستگاه های ذیربط همچون پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات حکومتی این اقلام داروئی لیست برداری و با دستور دادستان برای تشکیل پرونده و پیگیری قضائی اقلام واکسن و داروهای انسانی تحویل دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اقلام واکسن و داروهای دامی به اداره کل دامپزشکی مازندران منتقل شد.

وی ارزش ریالی محموله کشف شده را در بخش واکسن و داروهای دامی بیش از 20 میلیارد ریال برآورد کرد و تصریح کرد: 14 قلم واکسن طیور صنعتی و 68 قلم داروهای دامی به طور اختصاصی در بخش طیور صنعتی مورد مصرف داشته و به صورت قاچاق نگهداری و خارج از شبکه توزیع در حال پخش بود که در این عملیات کشف و ضبط شد.

گلپایگانی در ادامه از دامداران مازنی درخواست کرد در صورت بیماریهای دامی ضمن مراجعه به کلینیک های دامپزشکی و دریافت نسخه از دامپزشک مسئول، به داروخانه های دامپزشکی مراجعه و از درمان خودسرانه دامها با داروها جداً اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران در پایان تاکید کرد، پیگیری های لازم در حال انجام و بررسی می باشد تا سرشاخه های این عوامل جمع آوری و توزیع، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شوند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
2
دست مریزاد. ایکاش مدیران قوی عمل کنند. در بسیاری از استانها .................
نظر شما
ادامه