کد خبر: ۶۷۵۱

حکیم مهر - مسوول محیط زیست بخش آسارا کرج گفت: از زمان آغاز صدور پروانه ویژه صید ماهی قزل‌آلا خال قرمز در کرج 500 پروانه صید از دریاچه سد امیر کبیر صادر شده است.

اصغر جوادیان‌نژاد گفت: پروانه ویژه صید ماهی قزل‌آلای خال قرمز در دو بخش صید از رودخانه کرج و دریاچه سد امیر کبیر صادر می‌شود.

وی افزود: صدور پروانه صید ماهی قزل‌آلای خال قرمز از دریاچه سد امیرکبیر امسال از ابتدای تیرماه تا 15 شهریورماه در نظر گرفته شده بود.

این مسوول بیان کرد: در طول این مدت500 پروانه صید ماهی از دریاچه در روزهای شنبه تا چهارشنبه برای متقاضیان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه دریاچه سد امیرکبیر دارای ماهی کولی، عروس ماهی و انواع ماهی از خانواده کپور است، یادآور شد: مدت اعتبار پروانه ویژه صید یک روزه و متقاضیان با داشتن پروانه، مجاز به صید پنج قطعه از ماهی قزل آلای خال قرمز در روز بودند.

جوادیان‌نژاد با اشاره به کاهش صدور پروانه گفت: تاخیر در آغاز صدور پروانه صید و کاهش روزهای در نظر گرفته شده از جمله عوامل کاهش صدور پروانه صید درسال جاری است .

وی بیان کرد: برای استفاده متقاضیان و دوستداران ماهیگیری به محیط زیست شهرستان پیشنهاد داده‌ایم تا پروانه صید از دریاچه امیرکبیر به صورت عادی و فصلی که دارای مدت زمان بیشتری است انجام شود.

مسوول محیط زیست بخش آسارا کرج در پایان یادآور شد: صید ماهی قزل‌آلای خال قرمز از رودخانه کرج و صدور پروانه در روزهای در نظر گرفته شده همچون گذشته تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

 

 

نظر شما
ادامه