کد خبر: ۶۷۵۳

حکیم مهر - بازیگوشی دو گربه درون دو خودروی پرادو دردسرساز شد.

طبق اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، بازیگوشی دو گربه که در قسمت موتور دو خودروی پرادوی گیر افتاده بودند، کار دستشان داد و موجب زخمی شدن آنها شد.

ساعت 13:14 روز جمعه یک گربه در قسمت موتور خودروی پرادوی که متعلق به یک زائر بیرجندی بود گیر افتاد که با کمک گروه نجات اعزامی، ایستگاه 2 سازمان آتش‌نشانی مشهد نجات یافت.

مالک خودرو درباره این حادثه گفت: وقتی استارت ماشین را زدم صدای گربه‌ای را شنیدم و پس از آن نیز خودروم دیگر استارت نخورد. فکر کردم که مشکل فنی برای برق خودرو پیش آمده است، به همین دلیل در کاپوت را بالا زدم که در کمال تعجب گربه‌ای را دیدم که به طرز عجیبی بین رادیاتور و فن گیر افتاده است.

وی ادامه داد: حدود 10 دقیقه تلاش کردم تا گربه را نجات دهم اما موفق نشدم و از آتش‌نشانی کمک گرفتم.

بر اساس این گزارش با اعلام موضوع از سوی مالک خودرو به سامانه 125، تیم نجات ایستگاه شماره 2 وارد عمل شدند و پس از باز کردن فن خودرو، گربه را نجات دادند و پس از پانسمان جراحت دست این حیوان، او را رها کردند.

ساعتی پس از این حادثه نیز، گزارش مشابهی به سامانه 125 اعلام شد مبنی بر اینکه گربه‌ای داخل یک خودروی پرادو در خیابان طاهری مشهد گیر افتاده است و به همین منظور گروه نجات ایستگاه 3 به محل اعزام شدند و در عملیاتی 5 دقیقه‌ای گربه بازیگوش را که در قسمت موتور جاخوش کرده بود، نجات دادند.

به گزارش ایسنا، مالک این خودرو نیز گفت: پس از پایان میهمانی در منزل یکی از اقوام به قصد ترک محل می‌خواستم سوار خودرویم شوم که صدای گربه‌ای را شنیدم اما نمی‌دانستم مرکز صدا کجاست، به همین منظور اعتنایی نکردم و پشت فرمان نشستم. به محض این که استارت زدم صدای گربه بیشتر شد، خودرو را خاموش کردم و به جستجو محل دقیق صدا پرداختم که مشخص شد صدا از قسمت موتور خودروام به گوش می‌رسد، چون نگران این بودم که مبادا گربه به من آسیبی بزند، در کاپوت را باز نکردم و با تماس باشماره تلفن 125 از آتش‌نشانی کمک گرفتم.

این گزارش حاکی است، بر اثر استارت، دم این حیوان لای پروانه خودرو گیر کرده و قطع شده بود.

به گزارش ایسنا، حسین خاکپور، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد علت ورود گربه‌ها به قسمت موتور خودرو را سرد شدن تدریجی هوا اعلام کرد و از تمامی رانندگان خواست در مواجهه با این قبیل حوادث در صورتی که خواستند اقدامی انجام دهند از دستکش‎های ضخیم مختص کارهای صنعتی استفاده کنند، چرا که ممکن است گربه‌ها به بدن افراد آسیب بزنند یا این که با تماس با سامانه 125 از آتش‌نشانی کمک بگیرند.

 

 

نظر شما
ادامه