کد خبر: ۶۷۵۴۹

حکیم مهر: روش جدید در تغذیه مرغان مادر گوشتی برای افزایش تعداد جوجه های یک‌روزه از سوی محققان گروه علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان ایجاد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این گروه تحقیقاتی به سرپرستی «دکتر محمد حسین شهیر» دانشیار دانشگاه زنجان با همکاری شرکت سبزدشت، در قالب یک پایان نامه کارشناسی ارشد موفق شدند در شرایط عملی مزارع پرورش مرغ مادر گوشتی با استفاده از تغذیه مواد ارگانیک گیاهی در خروس های مادر گوشتی درصد جوجه درآوری (هچ) را که کلیدی ترین شاخص در پرورش مرغ مادر و جوجه کشی است به صورت میانگین ۴ درصد افزایش دهند.

بر اساس اظهار دکتر شهیر، این روش، یک روش کاملا ارگانیک و بومی و قابل اجرا در تمام مزارع مرغ مادر است و می تواند سبب افزایش تولید جوجه یکروزه گوشتی در  کشور و ارتقای بهره وری صنعت مرغ گوشتی شود.

وی با اشاره به کمبود تولید جوجه در کشور و افزایش سن گله های مادر گوشتی در کشور، خاطرنشان کرد:  اجرای این طرح  برای بهبود تولید گوشت مرغ در کشور ضروری و از لحاظ اقتصادی کاملا توجیه پذیر است.

این عضو هیات عملی گروه علوم دامی دانشگاه زنجان گفت: با توجه به اینکه هیچ گزارش چاپ شده ای از انجام این نوع تحقیق در مجلات معتبر خارجی وجود ندارد، نتایج این تحقیق نیز می تواند به نام ایران ثبت شود.

 

نظر شما
ادامه