کد خبر: ۶۷۵۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: هر روستایی که نیازمند کلینیک سیار دامپزشکی باشد بسیج می تواند در آن روستا حضور پیدا کرده و خدمات رایگان به دامداران ارائه دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سرهنگ مهجوری» با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیری بر دوش دارند، اظهار کرد: آنها رابط بین مردم و مسئولان هستند و در انتقال مطالبات مردم به مسئولین می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و ایسنا در زمینه مطالبه گری موفق عمل کرده است.

وی افزود: انتظاری که از رسانه می رود بیان واقعیت هاست، متاسفانه در برخی موارد در بیان عملکردهای مسئولان مبالغه انجام می شود و یکی از مسئولیت های خبرنگاران رصد اینگونه مسائل نیز هست. در واقع رسانه ها باید با مطالبه گری به حق و نقد دلسوزانه موجبات پویایی عملکردی ادارات و سازمان ها و مسئولان را فراهم کنند.

مهجوری در ادامه با اشاره به تنوع فعالیتی و بار سنگین وظایف و اقدامات که در شهرستان اراک نسبت به دیگر شهرستان ها در عرصه های مختلف وجود دارد، افزود: در حوزه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی اقدامات بسیاری انجام شده و در شهرستان اراک ۳۶۰ گروه جهادی مشغول فعالیت هستند که در سامانه بسیج سازندگی ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه بسیج یک کار داوطلبانه است و از تمامی سنین از حدود ۱۲ تا بیش از ۶۰ سال در گروه های جهادی فعال هستند و بسته به توان خود در عرصه های مختلف اعم از عمرانی و غیر عمرانی فعالیت می کنند، گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور ما بحران آب است که بسیاری از استان ها درگیر آن شده اند.

مهجوری افزود: برخی روستاهای استان درگیر کم آبی هستند و گروه های جهادی در این شرایط با لایروبی قنوات، کول گذاری و کانال کشی آب کشاورزی سعی می کنند در مدیریت منابع آب به کشاورزان کمک کنند.

وی با اشاره به بارندگی های سال های گذشته و منابع آبی بسیاری که ایجاد شد، مدیریت این منابع را نامطلوب دانست و گفت: در سیستم کشاورزی سنتی بخش زیادی از منابع آب هدر می رود و کاری که گروه های جهادی انجام می دهند کمک به بهبود زیرساخت های آبیاری در زمین های کشاورزی است. این کمک ها برای کشاورزان تهی دست و افرادی که در سطوح محدود مشغول کشاورزی هستند، بسیار مفید واقع شده است.

مهجوری با بیان اینکه در روستاهای بزرگ پایگاه بسیج فعال است، افزود: نیازهای روستاها توسط این پایگاه ها شناسایی می شود و در برخی موارد نیز روستائیان با مراجعه به پایگاه های بسیج یا بسیج سازندگی مشکلات و نیازهای خود را بیان می کنند که پیگیری های لازم برای رفع مشکلات صورت می گیرد.

وی با اشاره به برخی پروژه های عام المنفعه که بویژه در روستاها انجام می شود و از جمله آنها می توان به ایجاد راه دسترسی زمین های کشاورزی به جاده اصلی اشاره کرد اظهار کرد: برای اینگونه اقدامات از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری ها نیز کمک گرفته می شود.

مهجوری با اشاره به طرح همگام با کشاورز که در راستای علمی کردن کشاورزی انجام می شود گفت: در مواردی که کشاورزان از مشاوره های مهندسین کشاورزی بسیج استفاده می کنند حتی تا دو برابر راندمان تولید افزایش پیدا کرده و در هزینه های مصرفی و آب صرفه جویی صورت می گیرد.

وی مقاومت برخی کشاورزان در مقابل استفاده از این مشاوره ها را مانعی عنوان کرد که با تلاش مهندسین کشاورزی بسیجی به تدریج کاهش پیدا کرده و به بهبود تولید و بهبود شرایط اقتصادی کشاورزان منجر می شود.

وی به اجرای طرح صنعت یار در راستای عارضه یابی مشکلاتی که صنایع کوچک استان با آنها مواجه هستند نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از اینگونه صنایع در شهرک های صنعتی استان دچار مشکلاتی شده و راکد یا نیمه راکد شده اند که با تشخیص عارضه این صنایع و بررسی در کارگروه های مرتبط بسیج، برای رفع مشکلات اقدام می شود.

مهجوری یکی از اقدامات موثر در این راستا را بازاریابی محصولات اینگونه صنایع که به رونق دوباره آنها منجر می شود عنوان کرد و افزود: شناسایی اینگونه واحدهای صنعتی از طریق ارتباط با شرکت شهرک های صنعتی و حضور در اینگونه صنایع صورت می گیرد. در عرصه معادن نیز اینگونه اقدامات انجام و برای مثال به آنها کمک می شود که در تعامل با کشاورزان به راه دسترسی مناسب دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: تمامی اقدامات محرومتی زدایی و طرح های جهادی به صورت رایگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه هر روستایی که نیازمند کلینیک سیار دامپزشکی باشد بسیج می تواند در آن روستا حضور پیدا کرده و خدمات رایگان به دامداران ارائه دهد، گفت: معاینه دام و واکسیناسیون و ارائه دارو در حد امکان به صورت رایگان انجام می شود. البته برخی واکسن های گران قیمت باید توسط دامدار خریداری شود ولی تزریق آنها به صورت رایگان صورت می گیرد. این کلینیک های سیار دامپزشکی به صورت رایگان در هر منطقه از استان حتی روستاهای دورافتاده حضور پیدا کرده و خدمات رایگان ارائه می کنند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
vet
|
United States of America
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
2
فرمودید رسانه‌ها متخاصم نباشند و حقیقت را بگویند؟ کدام حقیقت؟ مگر رسانه می‌تواند از شما انتقاد کند؟ کافی است یک کلمه درباره سپاه یا بسیج حرف زده بشه، چی میشه؟
نکته بعد: قنات را لایه روبی کردید، خوب ۱ سال بعد چی؟ باز کم آبی شدیتر میشه زیرا آن آب طی ۴ میلیارد سال عمر زمین نفوذ کرده و الان تمام شده. یک شب و یکسال نبوده که
نکته سوم: مقصر کم آبی را بخش کشاورزی معرفی کردید، انگار عادت شده که همیشه مردم مقصر کنید. شکی نیست که آب مصرفی کشاورزی از خانگی بیشتر است ولی دلیل خشکی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها کشور مثل زاینده‌رود، دریاچه ارومیه، پریشان، گاوخونی و غیره کارخانه‌های سیمان، شن‌و‌ماسه، فولاد، پتروشیمی و بقیه واحدهای صنعتی هستند که صاحب آنها مشخص است چه ارگانی است و متعلق به مردم نیست. در ضمن اخیرا چک کردید ببینید که چرا از روسیه گرفته تا پاکستان، هند و امارات متحده عربی، افغانستان، ترکیه، اروپا، حتی همین یمن و بقیه، محصولات کشاورزی ایران را نمی‌خرند و اکثرا ممنوع اعلام کردند؟ بهت میگم نتجیه همین چیزهای بود که بالا فرمودید.
در آخر اینکه با بگیر و ببند و کارنشناسان ناکاربلد نمیشه گرسنگی مردم و وضع اقتصاد را درست کرد
ناشناس
|
France
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
1
کار دامپزشکی فقط باید توسط دکتران دامپزشک‌انجام بگیره و لا غیر
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
2
فروش گستره مدرک دامپزشکی و تعداد نجومی دامپزشکان از یک طرف ، کاهش چشمگیر جمعیت دامی به دلیل خشکسالی و عدم حمایت دولتها از تولید از طرف دیگر کمر درمانگاهها و داروخانه های دامپزشکی را شکسته ، ارائه خدمات (شو های ) رایگان همانند کلینیک سیار، تیر خلاصی خواهد بود بر پیکره بی جان بخش خصوصی التماس تفکر یا حداقل کمی ترحم.
نظر شما
ادامه