کد خبر: ۶۷۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست ممسنی در مورد فیلم منتشر شده تحت عنوان مرگ مرموز کلاغ ها در این شهرستان توضیحاتی را ارئه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ممسنی گفت: ماجرای مرگ مرموز کلاغ‌های حاشیه شهر نورآباد داستان عجیب و ترسناکی است که در روز‌های قبل به ما اطلاع داده شد.

او در خصوص تلف شدن کلاغ‌ها در پارک‌های انقلاب و کوثر نورآباد و بالاتر از محله اشکان در روز ۲۱  آذرماه امسال، بنده اتفاق رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ممسنی به پارک انقلاب مراجعه کرده و مشاهده شد تعدادی کلاغ که تلف و تعدادی نیز زنده، ولی بی‌حال بودند و قابلیت پرواز نداشتند.

این مسئول بیان کرد: از چندین قطعه کلاغ تلف شده، نمونه برداری شد که نتیجه آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

«وحید شفیعیان» درباره احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این مساله را تکذیب و با ارسال پیامی، هر گونه اظهار نظر نهایی را منوط به اعلام نتایج آزمایشات کردند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
0
0
با سلام احتمالا دلیل این مرگ و میر مسمومیت با مرگ موشهایی است که جهت مبارزه با این جونده شهرداری در پارک ها استفاده کرده است . چون این مرگ موشها با مارک برادیفاکم دارای مزه پنیر بوده یا اگر از نوع گندمی باشد دارای ماده ضد انعقادی است که باعث خونریزی داخلی در حیوانات میشود و در عرض 72 ساعت باعث تلف شدن حیوان میشود ساختار این مرگ موشها اینطور است که همان لحظه باعث مرگ حیوان نمیشود چون اگر همان لحظه باعث مرگ موش گردد این جونده بسیار باهوش بوده و دیگر موشها ان را نخواهند خورد.این حالت در کلاغ ها نیز صادق است
نظر شما
ادامه