کد خبر: ۶۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اختصاص برنامه‌های ویژه نجات به سگ‌های نگهبان خبر داد.

محمود مظفر ضمن اعلام طراحی برنامه‌ای برای آموزش سگ‌های نگهبان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سازمان امداد و نجات درصدد است به سگ‌های نگهبان آموزش امداد و نجات بدهد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران توانایی آموزش مسایل نجات به این سگ‌ها را دارد، افزود: افرادی که دارای سگ‌های نگهبان هستند، می‌توانند در این طرح ویژه شرکت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 40 سگ زنده‌یاب در اختیار تیم‌های جستجو و نجات پایگاه‌های هلال‌احمر سراسر کشور قرار دارد، گفت: سگ‌های امداد و نجات یکی از نیازهای ضروری تیم‌های جستجو است و در این راستا این سازمان قصد دارد هر استان را حداقل به یک تیم از سگ‌های زنده‌یاب تجهیز کند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر به 160 سگ زنده‌یاب نیاز دارد تا تمام استان‌ها به تیم آنست مجهز شوند در مورد برخی اخبار مبنی بر هزینه چند میلیونی تهیه غذا و نگهداری سگ‌های آنست به ایسنا گفت: امروز می‌توان غذای سگ‌ها را به صورت کنسروی تهیه کرد و هزینه صد میلیونی صحت ندارد.

مظفر در ادامه با رد کارآیی بهتر دستگاه‌های زنده‌یاب نسبت به سگ‌های زنده‌یاب خاطرنشان کرد: کارآیی سگ‌های زنده‌یاب 90 درصد بیشتر از دستگاه‌های زنده‌یاب است در حالی که قیمت یک دستگاه زنده‌یاب 70 میلیون تومان و یک سگ زنده‌یاب دو میلیون تومان است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر سام خانبابایی
|
-
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
لازم به ذکر دیدم در اینجا یادی هم بکنم از یکی دیگر ارگانهای کشور که دارای سگ های زنده یاب می باشند.
نیروی زمینی ارتش هم دارای مرکزی جهت پرورش و آموزش سگها با نام مرکز آموزش سگهای جستجوگر می باشد.
در این مرکز سگ ها بیشتر با اهداف نظامی تعلیم میبینند که یکی از آموزش ها زنده یابی می باشد.
در حادثه زلزله بم، این مرکز یکی از واحدهای کمک رسان بوده است.
با تشکر - دامپزشک پلی کلینیک مرکز آموزش سگهای جستجوگر ارتش (1386 الی 1388)
نظر شما
ادامه