کد خبر: ۶۷۷۵۹

حکیم مهر: «دکتر محمد حسن‌گلپایگانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران از همه فعالان دامپزشکی در مازندران خواست تا هرگونه فعالیت ، رخداد حادثه چه در واحدهای دامی ، کشتارگاهها و صنایع وابسته را مستند سازی نمایند

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر محمد حسن گلپایگانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران برای ایجاد موزه دامپزشکی از همه فعالان دامپزشکی در مازندران خواست تا هرگونه فعالیت، رخداد حادثه چه در واحدهای دامی، کشتارگاهها و صنایع وابسته را مستند سازی نمایند.

وی اظهار داشت: اتفاقات در کشتارگاه‌ها، حوادث شغلی و بیماری‌های حرفه ای که می‌توانند باعث بروز بیماری در جامعه انسانی شوند را به صورت موزه در می آوریم تا ضمن به نمایش گذاشتن مخاطراتی که ممکنه فعالان این عرصه را تهدید کند، مستندات مربوطه را مورد استفاده عموم قرار دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد، کلیه فعالان حرفه دامپزشکی در استان‌مازندران اعم از بخش دولتی، بخش خصوصی، بازنشستگان و پیشکسوتان می توانند آنچه را که در حوزه فعالیت مرتبط با دامپزشکی می بینند و آنچه را که می شنونند، پس از صحت سنجی و بررسی در اختیار روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران قرار دهند.

گلپایگانی تصریح کرد، این موزه با محوریت جمع آوری ابزارها و لوازم قدیمی دامپزشکی، نمونه های نادر، کمیاب، کم رخداد مرضی و فیزیولوژیک در کشتارگاه‌ها (فیکس کردن آنها در فرمالین و یا سایر روشها) ایجاد خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران در پایان گفت، تلاش خواهیم نمود تا ظرف یک ماه آینده با بهره گیری از کمک و همدلی همه ارکان دامپزشکی از پیشکسوتان تا شاغلین و مدیران دامپزشکی استان در سال های گذشته، بخش دولتی و خصوصی و تشکلها این اتفاق مهم را رقم و به عمل بدل سازیم.

 
نظر شما
ادامه