کد خبر: ۶۷۹۴۹
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
نماینده کارکنان وزارت جهاد کشاورزی:
«یحیی عزیزی» افزود: کارکنان جهاد کشاورزی در ۲۰ سال اخیر طرف بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. در این شرایط هم منابع ترمیم و جبران عقب ماندگی حقوق‌ها از تورم به صورت نابرابر در وزارتخانه‌ها جذب شد ...

حکیم مهر: نماینده کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، گفت: «کارکنان جهاد کشاورزی در ۲۰ سال اخیر طرف بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. در این شرایط منابع ترمیم و جبران عقب‌ماندگی حقوق‌ها از تورم به صورت نابرابر در وزارتخانه‌ها جذب شد.»

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، با اعلام میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در بودجه سال ۱۴۰۱، خیلی‌ها از اینکه میانگین ۱۰ درصد افزایش حقوق و حداکثر ۲۹ درصد، با تورم رونده در اقتصاد تناسبی ندارد، گلایه کردند؛ تورمی که بر ضریب تکاثر پولی سوار شده و قدرت خرید درآمدهای ثابت را دچار ریزش می‌کند. از این جهت، کارکنان دولت، هم خواهان کنترل فزایندگی تورم و مدیریت سطح نقدینگی هستند. با این حال روندگی پایه پولی، موجب شده که نتوان نسبت به مدیریتِ نقدینگی در سطح جامعه اطمینان داشت. به همین دلیل کارکنان وزارتخانه‌ها خواهان جبران معیشت با راهکارهای ترمیمی هستند. یکی از این وزارتخانه‌ها، «جهاد کشاورزی» است. در گفتگو با «یحیی عزیزی» (از نمایندگان کارکنان این وزارتخانه) به بررسی خواسته‌های معیشتی کارکنان این وزارتخانه پرداختیم.

مدتی است که بحث طرح تسری فوق العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است. مجلس در حالی باید به این طرح رسیدگی کند که بحث بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ هم مطرح شده است. اهمیت این طرح در چیست؟

بیش از ۷۰ درصد از کارکنان جهاد کشاورزی در دوایر عملیاتی تولیدات دامی، زراعی، باغی، طیور، کرم ابریشم، زنبورعسل، شیلات و آبزیان، منابع طبیعی، و دامپزشکی و … با دریافت کمترین حقوق مشغول انجام وظیفه هستند. اینها شرایط معیشتی خوبی ندارند و در محروم‌ترین استان‌های کشور با کمترین حقوق کار می‌کنند. به همین دلیل کارکنان جهاد کشاورزی به دنبال طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان زندان‌ها به خود هستند تا وضعیتشان تکانی بخورد. از طرفی باید در نظر داشت که کارکنان این وزارتخانه مسئولِ تولید محصولات سالم، تامین امنیت غذایی، تولید پایدار و تضمین سلامت مردم، ماندگاری حفظ مردم در روستاها، جلوگیری از تبعات اجتماعی از دست رفتن امنیت غذایی و توسعه اقتصادی و حفظ پایداری کشور هستند. به همین جهت، باید جایگاه آن‌ها فهم شود. طرح تسری فوق‌العاده خاص که بر همین اساس تهیه شده چند ماهی است که در مجلس تعیین تکلیف نشده است؛ البته برخلاف گذشته، در دولت جدید همدلی خوبی میان کارکنان با وزارتخانه ایجاد شده است. در این زمینه آقای متکان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی همکاری مناسبی با کارکنان دارد؛ حتی ارتباطات خوبی بین وزارتخانه با نمایندگان مجلس در استان‌ها برقرار شده است اما پیشنهاد من این است که روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی، آستین بالا بزنند و با مجمع نمایندگان هر استان وارد مذاکره شوند. مهم‌تر از همه اینها این است که کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس، هم طرف توجه باشد و تعامل خوبی با آن شکل گیرد.

در سال‌های اخیر کارکنان دولت بارها به مسئله اصلاح و ترمیم حقوق خود پرداخته‌اند اما اقشار حداقل بگیر  آن‌ها همچنان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و ترمیم معیشتی خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. در مورد جهاد کشاورزی هم به نظر می‌رسد که بین سایر وزارتخانه‌ها کمتر به کارکنان آن پرداخته شده است. چرا این مشکل تاکنون رفع نشده است؟

۲۰ سال از ادغام وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد؛ بالاخره یکبار باید این مشکل برطرف شود. سال‌ها است که می‌گوییم وزارت جهاد کشاورزی در بحث مزایای پرسنل ضعیف واقع شده‌اند و حمایتی از آن‌ها صورت نگرفته است. این در حالی است که در سایر وزارتخانه‌ها، برخی اشخاص n میلیون تومان حقوق و n×3 مزایا دریافت می‌کنند. قاعدتا وضعیتِ کارکنان جهاد کشاورزی که در دورترین نقاط کشور بر سر مزارع و باغ‌ها در سرما و گرما حاضر می‌شوند، بدتر است و اینها را باید دریابند. با همین وضعیت تحریم هم کارکنان جهاد کشاورزی به تولید ادامه می‌دهند و اجازه قطع زنجیره امنیت غذایی را نداده‌اند. اینها حاصل زحمات کارکنان جهاد کشاوزی به اضافه کشاورزان است. به هر ترتیب وضعیت طوری است که کارکنان خسته شده‌اند. از آقای قالیباف، رئیس مجلس می‌خواهم که مجلس پیش از تعیین وضعیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، طرح تسری فوق‌العاده خاص را تصویب کند؛ چراکه این طرح بار مالی برای دولت در بودجه ۱۴۰۱ ندارد.

بنابر تبصره ۱، بار مالی این طرح از محل اعتبارات صرفه جویی در هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه با رعایت قوانین و مقررات تأمین خواهد شد.

در طرح‌های تسری فوق‌العاده خاص، برخی موارد مانند سوابق و مدرک تحصیلی را درنظر می‌گیرند. در مورد طرحی که برای کارکنان جهاد کشاورزی تعریف شده، چه وضعیتی را شاهد هستیم؟

اساس این طرح محاسبه یک ضریب برای مدرک تحصیلی کارکنان است. در این راستا مدرک دکترا، فوق لیسانس و لیسانس بر مبنای (امتیاز شغل×۳) محاسبه می‌شوند اما برای مدارک پایین‌تر (فوق دیپلم، دیپلم و زیر دیپلم)، (امتیاز شغل و شاغل×۲.۵) محاسبه می‌شوند. قاعدتا مجلس بر مبنای واقعیت‌های موجود و تبعیض میان کارکنان جهاد با سایر وزارتخانه‌ها، این طرح را تهیه کرده است. در این زمینه، رئیس جمهور هم خواهان رفع تبعیض میان کارکنان وزارتخانه‌ها شده است. با توجه به اینکه این طرح طوری نوشته شد که بار مالی نداشته باشد، انتظار داریم که اعتبارات صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد در اینجا هزینه شوند و اولویت دیگری را نداشته باشند.

برخی وزارتخانه مزایای بالایی را به کارکنان خود پرداخت می‌کنند که در نتیجه حقوق ناخالص کارکنان آن‌ها حداقل به ۲ تا ۳ برابر حداقل حقوق می‌رسد؛ موضوعی که البته به نابرابری در منابع توزیع حقوق و دستمزد انجامیده است. چه چیز باعث شده که این شکاف بین وزارتخانه‌های دولت تشدید شود؟

من هم همین پرسش را دارم! کارکنان جهاد کشاورزی در ۲۰ سال اخیر طرف بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. در این شرایط هم منابع ترمیم و جبران عقب ماندگی حقوق‌ها از تورم به صورت نابرابر در وزارتخانه‌ها جذب شد؛ تا یکسری از وزارتخانه به کل با سایرین متفاوت باشند و بین این سایرین هم تفاوت وجود داشته باشد! خشنودیم که رئیس‌جمهور نسبت به اهمیت رفع این تبعیض پی برده است؛ منتها دولت باید بکوشد که عقب ماندگی جهاد کشاورزی هم برطرف شود؛ بویژه امروز که اراده‌اش به وجود آمده و دولت و مجلس همگرایی را با یکدیگر دارند. در گذشته هم زمانی که قوانینی تعریف شدند تا وضعیت پرداخت‌ها متناسب با تورم اصلاح شود، امکان آن حداقل برای کارکنان جهاد کشاورزی به وجود نیامد. برای مثال تفاوت ناشی از تورم واقعی و ملموس با سطح حقوق‌ها با وجود قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، برطرف نشد. با مشکلات اقتصادی یک دهه اخیر، تورم با قدرت بیشتری بر حقوق‌ها سوارشده است.

قاعدتا کارکنان جهاد کشاورزی که از گذشته حقوق‌های پایین‌تری را دریافت می‌کردند، از این تورم زیان بیشتری را دیدند. از آن طرف کشور با یک تورم فزاینده ملموس دست و پنجه نرم می‌کند که با آمارهای رسمی تفاوت زیادی دارد اما میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ متوسط ۱۰ درصد و حداکثر تنها ۲۹ درصد (سطوح پایین) در نظر گرفته شده است.

زمانی که از ترمیم حقوق متناسب با تورم سخن گفته می‌شود، دولت‌ها به دفاع از عملکرد خود می‌پردازند و حتی افزایش حقوق را بیشتر از «تورم رسمی» در نظر می‌گیرند. در مورد کارکنان دولت چه الزام قانونی برای افزایش حقوق متناسب با تورم رسمی را داریم و چرا تورم واقعی یا «تورم ملموس در سطح جامعه» طرف توجه دولت‌ها قرار نگرفته است؟

بله، قانون داریم. طبق ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، ضرایب حقوق مذکور در فصول دهم و سیزدهم به تفکیک هر فصل، متناسب با احکام این قانون متناسب با اولین سال اجرا پانصد ریال و در سال‌های بعد «حداقل به اندازه نرخ تورم» که هرساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود. مشکل اینجا است که تورمی که مردم احساس می‌کنند از جنس نرخ رسمی آن نیست. تنها در ۳ سال اخیر بیش از ۱۰۰ درصد تورم داشته‌ایم و این تورم قاعدتا با قدرت بیشتری جلو می‌رود اما در ۴ سال اخیر، دولت با وجود پایین نگه داشتن سطح حقوق‌ها نتوانست قدرت پیشروی تورم را محدود کند و افسار آن را در اختیار بگیرد. امروز هم در مورد جهاد کشاورزی معتقدیم که فوق‌العاده خاص باید طبق همین طرح اجرایی شود که بار مالی هم ندارد و بهتر از این است که دولت به چاپ پول اقدام کند. متاسفانه نقش محوری جهادکشاورزی فراموش شده است؛ در حالی که کارکنان این وزارتخانه اساس تولید غذا محسوب می‌شوند. با همین وضعیت خشکسالی و تحریم، میانگین ۱۳۳ میلیون تن محصول تولید کردیم. در این شرایط ترمیم حقوق کارکنان جهاد کشاورزی یک نوع سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود.

زمانی که از اهمیت جایگاه کارکنان جهاد کشاورزی در مناسبات امنیت غذایی سخن می‌گویید شاید در درجه اول این اهمیت برای مردم عادی چندان ملموس نباشد. چرا احساس می‌کنید که در این مقطع که میزان افزایش حقوق سال آینده هم در قیاس با تورم رضایت‌بخش نیست، دولت می‌تواند به آن پی ببرد؟

مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه خود ضمن تشریح چالش‌های موجود نقشه راه را هم تبین فرموده که همان تولید و خودکفایی است. مهمترین و استراژیک‌ترین بعُد این امر، خودکفایی در محصولات کشاورزی است. می‌خواهم بگویم که مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ادامه دهنده راه «سنگر سازان بی‌سنگر» است که در جنگ تحمیلی خالصانه در مقابل دشمن ایستاند؛ البته که امروز شکل جنگ تغییر کرده است. در آن ایام جنگ نظامی بود اما امروز کارکنان جهاد کشاورزی باید وضعیتِ مبتنی بر جنگ اقتصادی را تحمل کنند.

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
16
یک عمره که داریم این حرفارو میشنویم. کو عمل؟ هی حرف پشت حرف که آی دامپزشکا حقوقشون اینجور دامپزشکا حقوقشون اونجور ولی نوبت به عمل که میرسه ای آقا ما در مسائل مالی نمیتونیم ورود کنیم و به ما مربوط نیست. فوری هم قرارداد رو میزارن جلوی آدم و میگن سریع زیرش بنویس و امضا کن که مبلغ فوق مورد قبول اینجانب میباشد. تازگیا هم که مد شده هی تسری فوق العاده خاص تسری فوق العاده خاص. متوجه شدیم که تسری فوق العاده خاصه. خیلی خاصه ها. یک وقت فکر نکنید که خاص نیست. نه. فوق العاده خاصه.
ناآشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
4
14
خدا پدرت رو بیامرزه که حداقل به زبون آوردی....اما کو گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
5
20
خدایی دامپزشکی رو با خودتون قاطی نکنید ما نمازمون رو تو خونه دامدار میخونیم ،از چای داغ هم خبری نیست هر روزم باید لباسمون رو عوض کنیم چون بوی تعفن میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
3
17
وزارت جهاد اگر نسبت به اعمال تسری کارکنان دامپزشکی و ثبت آن در حکمشان اقدام میکرد، قطعا زمینه ی بهتری برای توسعه ی آن به سایر سازمان ها و ارگان هایش داشت. ولی این آینده نگری ها را نمیبینیم و حتی شاهد برخی تنگ نظری ها از سوی وزارت خانه هستیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
2
11
نه عزیزم مشغول انجام وظیفه نیستند بلکه به بردگی گرفته شدند
ناشناس
|
Singapore
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
2
5
این آقا ....... میگه، دقیقا گفته هاش برعکسه
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
3
10
" جهاد کشاورزی" اسمش روش است،
انسان جهاد را بخاطر پول انجام نمیدهد،
اگر جهاد را بخاطر پول انجام دهیم، جهاد نکردیم،
اگر پول می‌خواهیم هم فلسفه جهادکشاورزی زیر سوال است،
بهتر اسم وزرات جهاد کشاورزی، تغییر نام بدهد،
بشود، وزرات کشاورزی...
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
9
21
کارمندان جهاد اصلا کار میکنن که تسری فوق العاده هم بخان؟
نمیدونم چرا جهاد رو با دامپزشکی قاطی میکنن
هر چی زمین هست به جهاد دادن و دامپزشکی هیچ نفعی نبرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
شما از دید خودتون دارید قضاوت میکنید کارمندان جدید جهاد که زیاد هم جدید نیستند و الان در مراکز خدمات مشغول کارند همگی دارای تحصیلات عالیه فوق لیسانس و دکتری هستند و میخام فقط یک روز توی محل کار در مراکز حضور داشته باشید تا بفهمید سر شِلوغی و کار چیه ، در حال حاضر چهار تا سامانه وجود داره که کلیه اطلاعات بروز زارعین و باغداران و دامداران و مساحی تک تک قطعات زراعی و باغی در اون سامانه ها ثبت میشه و بر اساس اونها کشاورز و باغدار و قطعات تحت تصرف اونها با مختصات جی پی اس شناسایی شده و براشون نهاده های کشاورزی و سایر تسهیلات دولتی تعریف میشه، شما صبح ساعت ۸ برای خودتون یه چای بریز بعد یهو میبینی ساعت ۱۲ یا یک بعد از ظهر شده و نتونستید چای رو بخورید، واقعا نباید یک طرفه قضاوت کرد البته این قضاوت شما ناشی از ناآگاهیست و مشکلی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
همكاري كه ارباب رجوع و حجم كار و تعداد سامانه ها تو دليلي ميدوني لازمه به عرضتون برسونم دامپزشكي در حال حاضر 15 تا سامانه دارم كار ميكنيم بيش از 70 درصد كارمون صحرايي هستش ارباب رجوع هم خود ما هستيم چون ماييم كه ميرسيم خدمت ارباي رجوعمون و ارائه خدمات مي ديم اگه افتخار بدين يه هفته خدمتتون باشيم بريم سركار تو رو ستا ها و دامداريا و مرغداريا و كشتارگاه ها و كلي مراكز و واحد هاي ديگه اگه نظرت عوض نشد ما قيد همين تسري رو هم مي زنيم.
دکتر همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
3
13
مشکل از خود ما هست
هنوز خود سازمان دامپزشکی بعد از اینهمه سال چارت سازمانی درست و حسابی نداره
استانی وجود داره ۱۴ ساله کادر مدیریتیش ثابت مونده
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
7
19
با سلام
اکثر کارکنان خدوم وزارت جهاد کشاورزی در بهترین نقاط مرکز استان ها صاحب زمین شده اند. آیا چنین مورد فراگیر را در همکاران زحمت دامپزشکی سراغ دارید؟
فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
1
11
باسلام.مهندس یحیی عزیزی همه عالم و ادم میدونن ک وزارت جهاد کشاورری اب بردس.و تنها وزارتی هست ک اصلا به فکر حقوق نیروهاش نیس و متاسفانه همیشه دیر اقدام میکند و نیروهاش چوب مدیران منظورم وزراس که هیچوقت دفاع نکردند.حتی نیروهای مسلح هم الان حقوقشون از نیروهای وزارت جهاد بهتره.و بدتر از همه اینه که دامپزشکی زیرمجموعه جهاد است جهادی که نمیتونه از حق خودش دفاع کنه.به حال دامپزشکی باید خون گریست.
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
1
12
یادش به خیر یه زمانی کارکنان دامپزشکی تو ادارات بعد از شرکت نفت بیشترین دریاقتی رو داشتند
ناشناس
|
France
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
1
7
من دامپزشکم و در سازمان دامپزشکی کار میکنم تلاش مدیران هر وزارتخانه و سازمتم برای افزایش حقوق کارمندانش کاری قابل ستایش هست، ولی عدالت با کم‌کردن حقوقها ی پرسنل یک اداره و بهپقول شما نزدیک کردن انها بدست نمیاد ،عدالت وقتی درست هست که دکتر در اداره دامپزشکی. از مستخدم شرکت نفت کمتر نگیره ،وگرمه به بهانه عدالت همه کارمندان یک وزارتخانه نزدیک هم دریافت کنن و وزارتخانه هایی که دریافتهایی خیلی بالایی هم دارن مستنثنی کنیم از قوانین خدمات کشور بعید بدونم با عدالت علی همخوانی داشته باشه ،یه کارکند غرق در نعمت و یکی تو نون شبش مونده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
1
7
همکاران عزیز با این حقوق پایین واقعا ادم دیگه چه حرفی داره بزنه .فشار زندگی خیلی بالاس. مدیران وزارت واقعا تا دیر نشده فکری به حال نیروهاش بکنند دیگه صبر همه سر امده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
1
2
بهترین کار در کوتاه مدت فریز کردن حقوق های بالا و روندن حقوق های پایبن به همون خط هست.....
مشکل اصلی دولت در تعیین حقوق کارکنان در تعیین خط فقر هست....
آمار رسمی و مملوس در جامعه خط فقر رو حدود 11 میلون مشخص کرده ولی دولتمردان خط فقر دیگه ای برا خودشون لحاظ کردن و خط فقر را حوالی 5 میلیون بستن...
بخاط همینه که دولت تمایلی به افزایش حقوق منطقی و عدالت محور ندارد... با این روش افزایش حقوق اگر هزار سال بگذره بازم فاصله حقوقی همچنان بقوت خود باقی می ماند....
ناشناس
|
Singapore
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
2
3
ایشون در حال کتمان حقایق هستند.و خبرنامه دامپزشکی این را سانسور میکنه
س
|
United States of America
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
1
11
ما کارکنان دامپزشکی از سال ۹۲ تا حالا که مجلس پرداخت تسری را قانون و تصویب کرد ولی حق ما را خوردند و یکساله که دارند ۵۰ درصد تسری میدن واقعا الان بعد ۱۰ سال حق ضایع شدن یک نفر نباید به داد ما برسد . بخدا حق‌الناس به گردن مدیران هست اگر صد در صد در حکم قرار گرفتن و پرداخت طبق قانون تسری برای کارکنان سازمان انجام نگردد. وضعیت کارکنان سازمان فلاکت بار هست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
1
سلام چراازپرسنل منابع طبیعی کسی حرف نمیزنه نه تنها حقوقش کمه جانشم درخطره هرروز باید باقاقچیان جوب وجنگل درگیرشه کی حمایت میکنه چرا حقوق پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی که هنوز چارت سازمانی هم ندارند اینقدرپایینه اقای وزیر جهاد لطفا کمی به این عزیزان توجه داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
نيست كه اصلا چوب قاچاق نميشه برادر شما كه الحمدلله كم ملك و املاك در اختيار ندارين شما ديگه چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
3
باسلام و عرض ادب،. متاسفانه تا به امروز هر مسئولی برای این سازمان انتخاب شده ...................... تنها چیزی که هیچ موقع برای این آقایان اهمیت نداشته،معیشت کارکنان مجموعه بوده،به دلیل ریخت وپاشهای خودشون در طول چند سال اخیر شروع به قطع کردن یا کم کردن مزایای غیر مستمر ورفاهیات از جمله اضافه کار،حق مسکن ،تسهیلات رفاهی کردند واین اواخر حتی پول ماموریت کارمندان که به ماموریت اعزام می‌شوند هم پرداخت نمی شه،همه کار مندان جهاد در بعد از ظهرها رو به شغل های کاذب و حتی کار در این ومسافر کشی آوردن که شاید بتونن کمی از خلا های موجود در زنگی و معیشت خودشان را جبران کنند.انصافا حق ما نیست که شرمنده معیشت خانواده خود باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
4
قبل از اینکه تو جهاد استخدام بشم میدیدم که به صورت عجیبی وضعیت معیشتی کارمندان بد و افتضاحه و خیلی تعجب میکردم که حتی چند نفر از کارمندان قدرت خرید فقط موتور سیکلت رو داشتند و خیلی هاشون حتی بعد از چندین سال خونه هم نداشتند الان که استخدام شدم تازه میفهمم و درکشون میکنم ،علی رغم اینکه با مدرک فوق لیسانس استخدام شدم و جز افراد زرنگ دانشگاه و دبیرستان بودم بسیار برام سخته که با همکلاسی های دیگه م که تو ادارات و بانکها استخدام شدند خودمو مقایسه کنم، که من تو مرکز خدمات کشاورزی فلان آبادی از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر با ارباب رجوع و سامانه پهنه بندی و سیاک و دیمزار و کود و .... و مشکلات قطعی نت و موبایل و ... دست و پنجه نرم کنم و همکلاسی هام تو شهر و امکانات داخل شهر در ادارات دیگه مشغول کارند و دو تا سه برابر بنده حقوق بگیرند، کاشکی مسئولی ما رو درک میکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
3
دوستان عزیز حرص نخورید
برای وزارت جهاد و تمامی زیرمجموعه از دامپزشکی و منابع طبیعی و ... یه فاتحه بخونید.
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
2
1
چرا حقوق یک ارگان با خودش یا با ارگان همتراز خودش باید برابر بشه اگه عدالته باید حقوق نفت و گاز و پتروشیمی و برق و مخابرات و... رو هم با همه ارگانها برابر کنید نه اونها پنجاه شصت تومن حقوق داشته باشند بقیه پنج تومن عدالت کجاست توی این کشور انقلاب کردیم که همه یکسان باشند تبعیض نباشه چهل ساله همه رو با هم دشمن کردید عدل شما کجا و عدل علی کجا
رحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
0
سلام. از مسئولین (وزرا و.....) خواهش میکنیم تشریف بیارند وزارت جهاد کشاورزی از حقوق های عالی که دوستان کم لطفی می کنند، بهره مند شوند. کوزه گر همیشه توی کوزه شکسته آب می خوره،قابل توجه دوستانی که می فرمایند بهترین مکان‌های شهر کارمندان وزارت جهاد کشاورزی خونه دارن. ما که 20 ساله سازمان جنگل ها هستیم حرکتی ندیدیم.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
بجاش هر چی وام و اعتباره مال خودشون و خانوادشونه برگشت خوردن محصولات کشاورزی شاهکار جهاده دزدی از نهاده دامی و واگذاری زمین با یک واسطه به خودشون و..... اگر منحل هم‌بشه جهاد هیچ اتفاقی نمی افته دزدی کمتر میشه و اعتبارات به کشاورز زحمتکش و مستحق میرسه.
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
کارمندان دامپزشکی که صبح میرن تا دو الی سه روز که برای واکسیناسیون میرن با کود و لگد دام توی هوای بسیار گرم دارن کار میکنن برای حمام کردن باید آب از آب انبار بکشن دوش بگیرن بعد یا تو پارک بخوابن یا تو مسجد صبحانه و ناهار و شام هم که خبری نیست .دعا به جون مرغ های که تخم می‌زارن وگرنه تا آلان هفتاد درصد کارمندان دامپزشکی از بی غذایی فوت کرده بودند وای به حال نیروهای شرکتی که ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
سلام
همکاران محترم اینهمه نقل وقول کردند ولی
کسی ازامور عشایر وکارهای سخت آنان چیزی
نگفتند بله در نقطه صفر که کارهای تمامی ادارات تمام می‌شود تازه کار امور عشایر شروع می‌شود ر کوه‌های سرسخت ومسیرهای سعب العبور که واقعا جان بر کف در تابستان و زمستان برای عشایر خدمات رسانی می‌کنند.
بله سربازان گمنام همین نیروهای عشایر می‌باشند که با حقوق های بسیار پایین مشغول خدمت می‌باشند.
بله آقایان از اینها نام ببرید نه از اداره دامپزشکی
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
هر کی بیکاره هر از گاهی دم از دریافت کمی حقوق بعضی از ادارات میزنه تا شورش کنند بعد بی توجه میشه
ناآشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
1
0
آخه وقتی تو کشور کشاورزی از بین رفته، اداره کشاورزی دقیقا چیکار میکنه!!!!! البته کارمندهاش که نه ولی مسولینش واقعا جیبشون خالی شده، چون با درایت و مدیریت کامل و جامع کشاورزها رو به شهرنشینی سوق دادن. حالا چه کار مثبتی این اداره داره انجام میده ما که نمیدونیم...
جلیل
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
0
از بازنشتگان دامپزشکی هم بنویسید که با مشکل مالی و شرمتده دختر وپسر دم بخت هستند
نظر شما
ادامه