کد خبر: ۶۸۳۳۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
 

حکیم مهر: هرگونه فروش دارو بدون نسخه دامپزشک ممنوع می باشد و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، «دکتر رضا محمودی زاوه» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار نمود: با توجه به فعالیت شش واحد فروش دارو دراین شهرستان نظارت بر فعالیت مراکز فوق در چارچوب وظایف و تعهدات برابر پروانه دریافتی ضروری است که  در بازرسی های  انجام شده از شرایط بهداشتی و فیزیکی مکان، امکانات، تجهیزات، حضور کارشناس، پاسخ گویی به ارباب رجوعان و مستند سازی فعالیتهای صورت گرفته و موجود بودن داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته بازدید و نظارت صورت میگیرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، برابر ضوابط و مقررات تذکرات لازم به مسئولین بخش های خصوصی دامپزشکی داده شده و در صورت تکرار احتمالی تخلف نسبت به اخطار کتبی، ارسال پرونده به شورای نظام استان و مراجع قضایی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

محمودی بیان داشت: فروش دارو بدون نسخه در داروخانه‌ها ممنوع بوده و قابل پیگرد می باشد ولی این مهم باید برای همکاران ما در بخش خصوصی به عنوان یک اصل اخلاقی و حرفه مدنظر قرار گیرد که فروش دارو بدون نسخه و حذف کلینیسین بجز مصرف بی‌رویه دارو و مخاطرات ناشی از این اقدام قطعا امنیت شغلی خود مسئول داروخانه و کلینیسین را تحت الشعاع قرار می دهد و ادامه این روند جایگاه حرفه ای دامپزشکی را متزلزل می نماید.

وی ادامه داد: تفاوتی بین مجموعه دولتی و خصوصی دامپزشکی نمی‌بینم و باید به نحوی کار کنیم که موانع و مشکلات پیش رو را با همفکری و تعامل حل و برطرف کنیم نه اینکه با کار خارج از چهارچوب ضمینه برخورد قهری را فراهم آوریم. قطعا برخورد قهری به دلیل بروز تخلف با همکار دامپزشک بخش خصوصی برای خود ما در مجموعه دولتی به هیچ عنوان خوشایند نیست و تاکنون سعی بر این بوده در صورت وجود تخلف حتی در سطوح پایین به موقع ورود کرده و با ارشاد و همفکری از بوجود آمدن تخلفات گسترده تر و بزرگتر جلوگیری کنیم و موضوع در درون خانواده دامپزشکی حل شود.

 وی در پایان از همکاری و عملکرد تمامی همکاران  در بخش خصوصی ابراز رضایت کرد و خواستار فعالیت در چهارچوب ضوابط ابلاغی و حرفه ای شد.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
3
همه بدون نسخه میفروشند
نعمتیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
4
وقتی داروخانه انسانی با حجم فروش ده برابر دامی بدون نسخه می دهند نمی توان توقع از داروخانه دامپزشکی داشت که اصلا بدون نسخه نفروشد چون بهر حال مسئول فنی داروخانه هم دکتر دامپزشک است.قبول دارم در مورد دام بیمار باید ویزیت و معاینه و آزمایش گردیده سپس تجویز دارو انجام شود که هم بنفع دامدار و هم کلینیسین و هم داروخانه است بشرطی که کلینیسین حاذق و مجرب باشدکه در این صورت با چراغ قوه دنبالش می گردند.ولی متاسفانه دامدارها با وضع بد اقتصادی موجود بزور توان پرداخت پول داروی کامل نسخه شده را دارند و می گویند اونیکه لازم و واجبه بده!
پاسخ ها
یک عدد دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
اگر کسی به داروخانه انسانی مراجعه می کند و داروی بدون نسخه مصرف می کند فقط به خودش آسیب وارد می کند.
اما داروخانه هایی که داروی بدون نسخه به دامدار می دهند و دامدارانی که این دارو را بدون ضابطه مصرف می کند باعث می شوند مردم غذای ناسالم مصرف کنند.
در واقع اینکار یک نوع جنایت بحساب می آید و باید با متخلفین برخورد قانونی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
احسنت به "یک عدد دامپزشک"
ای کاش مسئولین دامپزشکی اهمیت این رشته را بفهمند و از زیر یوق مافیای دارو بیرون بیایند
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
جناب یک عدد دامپزشک ضمن اینکه هر دو داروخانه دامی و انسانی نباید بدون نسخه دارو بدن منطق شمارو قبول ندارم انسان ها هم با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک مقاومت ایجاد میکنن که به همه ضرر می زنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
0
4
اخیرا داروخانه های انسانی هم برای دام کوچک بدون نسخه دارو میدهند، با آنهاهم برخورد می کنید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
2
اما همکاران شما با پرونده سازی برای ۶۷ داروخانه از ۱۰۱ داروخانه ی استان و اجبار به تهیه نسخه ی صوری کلاً مشکل تجویز و مصرف غیر منطقی دارو رو در کشور حل کردند...
از دکتر صیاد غلامی و دکتر کامیار محمد زاده یاد بگیرید، کلاً چرا باید دارو در داروخانه فروخته بشه؟!
نظر شما
ادامه