کد خبر: ۶۸۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: جلسه کمیته ارتقاء کیفیت شیر خام در مازندران با هدف تامین سلامت این ماده پروتئینی در دامپزشکی مازندران تشکیل شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، جلسه کمیته ارتقاء کیفیت شیر خام روز چهار شنبه 13 بهمن ماه سال 1400 با حضور «دکتر محمدحسن گلپایگانی»، نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی، صمت، دانشگاه علوم پزشکی و برخی واحدهای تولیدی لبنی به منظور بحث و تبادل نظر جهت ارتقاء کیفیت شیر دریافتی در کارخانجات تولید محصولات لبنی در سطح استان در سالن جلسات دامپزشکی استان تشکیل شد.

دکتر گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران اظهار داشت، مازندران رتبه برتر را در تولید محصولات لبنی در کشور دارا است و هدف از برگزاری این کمیته تخصصی ، بهبودی در کیفیت شیر خام به عنوان ماده اولیه محصولات لبنی می باشد و تاکید نمود اصول GMP در واحدهای پرورش دامی باید رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی باورهای غلط و یا شایعه های بی اساسی که ممکنه در بعضی اوقات در زمینه مصرف لبنیات پاستوریزه در جامعه منتشر می شود اظهار داشت، رسالت جهانی در پی تحقق کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش مقاومت آنتی بیوتیکی با هدف کاهش بار میکروبی در شیر برای تامین سلامت این ماده پروتئینی می باشد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران کاهش مصرف سموم و آنتی بیوتیک که موجب کاهش مقاومت آنتی بیوتیکی میگردد را در راستای تحقق شعار one health عنوان کرد و خواستار ارتباط بین بخشی بین سلامت انسان ، سلامت حیوان و سلامت محیط زیست شد.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران حضور یک دامپزشک را به عنوان مسئول فنی بهداشتی در واحدهای لبنی، مراکز جمع آوری شیر خام و دامداری ها الزامی عنوان کرد و گفت با حضور مسئول فنی بهداشتی بدون شک کیفیت شیر تولیدی مطلوب تر خواهد بود.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
تا زمانی که ضمانت اجرایی قانونی پشت این قضیه نباشداین مساله به لوث شدن حضور دامپزشکان منجر خواهد شد
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
توی خیلی از شهرها مسئول فنی دکتر دامپزشکی نیس حتی توی کشتارگاه هم دکتر ندارن.
حرف میزنید عمل کنید و ازهمه مهمتر نظارت
استان فارس
نظر شما
ادامه