کد خبر: ۶۸۴۱

حکیم مهر - پژوهشگران کشور طی اجرای پروژه ای موفق به عرضه دستگاهی برای شرطی سازی حیوانات شدند که این دستگاه مراحل تست آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته است.
مبین آقا پوربا بیان اینکه با اجرای این پروژه تحقیقاتی به دانش فنی دستگاه شاتل باکس دست یافتیم، گفت: در این تحقیقات موفق به طراحی و تولید دستگاه تمام دیجیتال شاتل باکس به همراه نرم افزارهای آن به صورت بومی شدیم.
وی با اشاره به جزئیات این دستگاه خاطر نشان کرد: دستگاه شاتل باکس برای تست های محیطی به ویژه تست شرطی سازی فعال یا غیر فعال موش آزمایشگاهی به کار می رود.

به گفته آقاپور با بیان اینکه این دستگاه قادر به انجام تست های یادگیری حافظه و شرطی سازی حیوانات است، اضافه کرد: نتایج به دست آمده از این دستگاه در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز رفتار شناسی کاربرد دارد.
مجری طرح با تاکید بر اینکه این دستگاه به صورت لمسی (Touch Screen) طراحی شده است، افزود: این دستگاه دارای منوی فارسی است و تنظیمات آن به وسیله نرم افزار صورت می گیرد.
آقاپور ادامه داد: این دستگاه همچنین دارای سنسور تشخیص محیط اتوماتیک و مجهز به سیستم تست صوت است.
این محقق یادآور شد: این دستگاه دارای دو قسمت باکس فرمان و باکس تست است که باکس تست آن در ابعاد 20 در 70 در 35 سانتی متر تولید شده است.
وی اظهار داشت: این دستگاه مراحل آزمایش را گذرانده و در حال حاضر در مرحله تولید انبوه قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه