کد خبر: ۶۸۴۳۹
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: با توجه به درج تحلیلی در پایگاه خبری تحلیلی راوی جنوب، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، جوابیه ای به این رسانه ارسال کرد که روز گذشته در رسانه یادشده منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، متن آن به این شرح است:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری، تحلیلی راوی جنوب

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و احترام

پیرو درج خبر با عنوان «بازی با جان مردم به سبک دامپزشکی خوزستان» در مورخ 1400/11/18 در آن پایگاه خبری خواهشمند است جوابیه ذیل براساس قوانین و مقررات رسانه ای درج گردد .

موضوع کشتار و عرضه غیر مجاز دام همواره یکی از دغدغه های بهداشتی این اداره کل بوده و علیرغم تلاش ها و پیگیریهای مستمر این اداره کل و ادارات تابعه شهرستانی به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در برخی مناطق، نحوه همکاری های بین بخشی، بالا بودن تعرفه کشتار دام در بعضی از کشتارگاههای دام و ... در سطح استان، مقابله با این معضل را با دشواری و سختی همراه نموده است .

براساس شرح وظایف محوله قانونی به سازمان دامپزشکی در رابطه با این مقوله، اداره کل دامپزشکی خوزستان بعنوان یکی از دستگاههای ناظر به تنهایی متولی اجرا نبوده و سایر ارگانها از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، فرمانداریها دارای نقش محوری بوده و دامپزشکی بعنوان دستگاه نظارتی وظیفه شناسایی، هشدار و معرفی افراد به مراجع قضایی را عهده دار میباشد که در این راستا بطور مستمر و جدی ورود نموده است و در آخرین اقدامات صورت گرفته هماهنگی های لازم با دستگاههای مرتبط و همچنین مرجع محترم قضایی صورت گرفته است.

نظر به حساسیت و اهمیت موضوع و نقش آن در سلامت و بهداشت عمومی جامعه اقدامات بسیار گسترده ای توسط این اداره کل و ادارات دامپزشکی شهرستانهای درگیر از جمله طرح موضوع در شورای سلامت و امنیت غذایی  استان و شهرستانها و شورای تامین برخی شهرستانها، مکاتبات متعدد با ارگانهای ذیربط از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها، نیروی انتظامی و پلیس راهور جهت همکاری و هماهنگی بین بخشی، انجام بازدیدهای مستمر میدانی بصورت مشترک با ارگانهای ذیربط جهت شناسایی ناقضین بهداشتی عرضه و کشتار دام، انجام چندین طرح ویژه جمع آوری در جاده های مواصلاتی شوشتر و مسجدسلیمان و کلان شهر اهواز، ارجاع پرونده های متعدد متخلفان بهداشتی در رابطه با کشتار غیر مجاز دام به مقام محترم قضایی صورت گرفته است.

(مستندات تمام اقدامات موجود و قابل ارائه است) پر واضح است برای رسیدن به نقطه مطلوب همکاری تمام ارگانهای مسئول در زمینه های اطلاع رسانی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی را می طلبد.

در پایان تاکید می گردد که ارتقا شاخص های بهداشتی استان و بهره مندی از بهداشت عمومی مطلوب و تقویت زیر ساخت های آن از اهداف اداره کل دامپزشکی خوزستان می باشد و انتظار می رود معضلات و ناهنجاریهایی همچون کشتار غیر مجاز دام که دارای ابعاد و جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی هستند با هماهنگی و یکپارچگی بین بخشی به پایان برسد.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
1
6
اینکه سایر دستگاه ها همکاری نکنند دلیلی بر بی تفاوتی به وضع موجود نمیشه،در استانهای زیادی کشتار غیرمجاز به دلایلی که فرمودید میتونسته باشه پلی ایا به همین وخامت هست؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
1
5
سالهاست همین جواب داده میشه .هر ساله چنین نفر بر اثر تب کنگو می‌میرند ولیکن توجیه فراوان برای عمل نکردن .فروش مرغ زنده و کشتار آن بیداد میکنه ورودی شهرها به کشتارگاه تبدیل شده و مرغ های کشتاری با وانت سر باز حمل میشن آخه این هم به فرهنگ مربوط میشه یا کم کاری ما ؟!!!
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اتفاقا به فرهنگ مربوط میشه ،نه کم کاری دامپزشکی
وقتی فرهنگ استفاده از این نوع کشتار در یک منطقه هست و همکاری ارگانهای دیگه نباشه نمیشه موفق عمل کرد.شما تو استان اصفهان از این مدل کشتارگاه کنار خیابون بزن هیچ ارگانی هم باش کار نداشته باشه یک نفر نمیاد ازش بخره
دکتر همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
2
با سلام و احترام
موضوع کشتار غیر مجاز دام‌و‌طیور بحثی پیچیده و تخصصی هست نیازمند کارهای فرهنگی ، بهداشتی ،امنیتی برای برچیدن اساسی این معضل میباشد.اما غیر ممکن نیست در اکثر استانهای کشور انجام شده، مدیرانی که همت گذاشته اند در این امر موفق شده اند. موضوعی نیست با دستور و نامه نگاری حل بشود.قطعا اینکه زمانی فردی باز خواست بشود و او جواب دهد مستندات دارم و‌نامه نگاری کردم تاثیری ندارد زیرا نامه به تنهایی چیزی را حل نمیکند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
3
در خصوص شهرستانها تا حدودی درسته ولی ما شاهد این پدیده به وفور در شهر اهواز هستیم که بسیار باعث تاسفه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
3
اهواز که مرکز استانه عملا شده یک کشتارگاه سیار
مرغ زنده بیداد میکنه
گاو
گوسفند
به راحتی کشتار میشه
لاشه دام با وانت میچرخه توی شهر
خیلی جاها توی اهواز عملا چوبدار آغل و محل تغذیه هم درست کرده
خشایار
ملاشیه
زرگان
باعث تاسفه
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
3
وضعیت مرکز استان از این نظر فاجعه باره
بقیه استان بماند
دکتر حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
3
با سلام و عرض ادب
این چه تو‌جیهی است که در برخی استان ها باب شده ، اینکه من در خانه ام اتش میگیرد و صرفا نگاه کنم و بگویم من نامه زدم توجیح است.
باید همه ما یاد بگیریم به قانون عمل کنیم و پاینبند باشیم. اگر کسی پیگیر موضوعی باشد انقدر از طریق مراجع مختلف پیگیری میکند تا به نتیجه برسد.حقوق مدیری را قطع کنین ایا او نیز به همین بسنده میکند که نامه زدم سازمان؟
یا هرروز انقد نامه نگاری و پیگیری و اصرار میکند تا به نتیجه برسد؟
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
0
یکی شرکت های پخش خوزستانو بگیره که تمام ایرانو آباد کردن
اداره کل خوزستان ، دارو درمان نداره خداییش ؟!!
نظر شما
ادامه