کد خبر: ۶۸۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: یک رأس بز کوهی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوسالان منتهی به شهر هورامان که در برف و سرما گرفتار شده و آسیب دیده بود با تلاش همیاران محیط زیست نجات یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «فریبا رضائی» تصریح کرد: منصور و نظیف مرادی دو برادر همیار محیط زیست پس از مشاهده بز کوهی گرفتار در برف در ارتفاعات شهر اورامان همت گماشته و برای نجات آن اقدام به پیمودن مسافتی طولانی در برف و سرما کردند.

وی افزود: پس از معاینه بز کوهی متوجه آسیب های وارده به آن شدند که با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد و مشورت با دامپزشک اقدام به تهیه دارو شد و به دلیل بارش شدید برف و مسدود شدن راه‌های ارتباطی، امکان حضور دامپزشک نبوده و همیاران مذکور با حدس احتمال شکستگی به منظور کاهش صدمات بعدی، از شکسته بند سنتی استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این حیوان تحت مداوا و مراقبت‌های بالینی است و پس از بهبودی کامل و بررسی دامپزشک و اطمینان از صحت و سلامت کامل جسمی، بز کوهی توسط مأموران یگان حفاظت در زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده کوسالان رها سازی خواهد شد.

رضائی بیان کرد: بە راستی عشق و دوستی به طبیعت در اینگونه موقعیت‌ها ثابت می‌شود و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان از این همیاران تلاشگر و تک تک کسانی که برای نجات حیات وحش استان همت گذاشته صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
احسن به شرافت وانسان دوستی مهربانی وعشق شما
نظر شما
ادامه