کد خبر: ۶۸۵۳۸

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان از زنده‌گیری یک قلاده شغال در محدوده شهر زنجان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «پرویز رستمی» با اشاره به اینکه در فصل سرد سال برخی از حیوانات برای یافتن غذا وارد حریم شهرها می‌شوند، اظهار کرد: روز گذشته در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست و حیات‌ وحش مبنی بر مشاهده یک قلاده شغال زخمی در محل پارک جنگلی زنجان، نیروهای کارآزموده وارد عمل شده و پس زنده‌گیری، این شغال را برای رسیدگی و درمان به دامپزشکی انتقال دادند.

وی افزود: متاسفانه این حیوان بر اثر برخورد خودرو دچار صدمه شده و برای اینکه وضعیت کنترل شود، حیوان به سمت پارک هدایت شد. البته بعد از زنده‌گیری و بررسی صدمات شغال برای سیر مداوا به محل مناسب منتقل شد که پس از درمان قطعا در محیط طبیعی رهاسازی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با تاکید بر حمایت از حیات وحش در راستای حفاظت و مدیریت، خاطرنشان کرد: مردم و دوستداران محیط‌زیست در صورت مشاهده موارد مشابه می‌توانند موارد را از طریق شماره چهار رقمی ۱۵۴۰ و ۳۳۵۴۱۰۰۱ به‌صورت شبانه‌روزی، گزارش کنند.

 

نظر شما
ادامه