کد خبر: ۶۸۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی از یک شرکت بسته بندی در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدباقر حاج کاظمی» روز دوشنبه افزود: در اجرای طرح پایش و تشدید نظارت بر واحدهای عرضه، فروش، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی و رستوران ها این میزان فرآورده های پروتئینی غیرقابل مصرف از یک شرکت بسته بندی مرغ در استان زنجان ضبط شد.

وی تاکید کرد: در بازدید از سردخانه یک شرکت بسته بندی مرغ ۹ هزارو ۵۷۵ کیلوگرم مرغ، بال و کتف، شنیسل، سینه مرغ، ران مرغ منجمد فاسد و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: فرآورده های پروتئینی ضبط شده به لحاظ بهداشتی و قابل مصرف بودن نمونه برداری و آزمایش شد که نتایج حاصله حاکی از فساد میکروبی بالا و غیرقابل مصرف بودن همه فرآورده های دامی کشف و توقیف شده بود که با هماهنگی مقامات قضایی از چرخه مصرف خارج شد.

حاج کاظمی ادامه داد: حفظ سلامت و برقراری ایمنی غذاهای با منشا دامی یکی از وظایف اصلی و اولویت های دامپزشکی است که در حوزه نظارت‌های مستمرکارشناسان این اداره کل قرار دارد.

وی اضافه کرد: اکیپ کارشناسان نظارت اداره دامپزشکی به صورت منظم و ادواری بر کشتارگاه ها، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی و رستوران‌ها نظارت دارند و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی طبق مقررات با عوامل عرضه غیرمجاز و غیربهداشتی برخورد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان گوشت مصرفی را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.

حاج کاظمی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی شهرستانهای تابعه تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
تشکر از دامپزشکان.
لطفا یه سری ب کشتارگاههای طیور بزنید اوضاع خرابترازایناست..
نظر شما
ادامه