کد خبر: ۶۸۷۷۶

حکیم مهر: مدتی است دام‌های مردم در شهر دیهوک بر اثر ابتلا به بیماری آبله در حال تلف شدن هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اهالی دیهوک طبس می‌گوید: همه‌ دام‌ها های ما در اثر ابتلا به بیماری آبله در حال تلف شدن هستند و هیچ نهادی به فکر ما نیست.

یکی دیگر از اهالی این منطقه می‌گوید: ویروسی که آمده خطرناک است و بسیاری از دام‌ها به خصوص دام‌های سبک سانن را مبتلا کرده و خرید فروش دام‌ها هم باعث جابه جایی بیشتر این ویروس می‌شود.

مردم نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود در برابر بیماری آبله اقدام کنند

«دکتر عندلیبی» سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به بروز بیماری آبله در دام‌های برخی از پرورش دهندگان بز سانن در منطقه طبس و پیرو اطلاع رسانی قبلی دامپزشکی به دامداران در خصوص واکسیناسیون بز‌های خود در برابر این بیماری، از کلیه دامداران می خواهیم نسبت به پیگیری و سفارش واکسن آبله کشته مخصوص بز‌های سانن از طریق بخش خصوصی اقدام کنند.

او گفت: آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است و این بیماری در بز‌های سانن که نژاد حساس تری هستند عوارض شدیدتری دارد.

عندلیبی گفت: کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و دیگر ضرر‌های تولیدی از جمله‌ آسیب‌های ناشی از این بیماری است وا ین بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شود.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هیچ درمان قطعی برای بیماری وجود ندارد، اما درمان حمایتی می‌تواند باعث کاهش نرخ مرگ و میر در گله شود.

 
نظر شما
ادامه