کد خبر: ۶۸۸
این متخصص علوم دامی گفت : در بخش خصوصی بین دامپزشک و کارشناس علوم دامی ، هر یک بتواند در وادی عمل کار کند تولیدکننده از او استقبال می کند و به این علت اختلافی بین دامپزشک و کارشناس علوم دامی نیست و این مسئله در بخش دولتی مطرح است که منافع دامپزشک و کارشناس علوم دامی متناقض است...
klie

یک متخصص علوم دامی گفت: اگر دامپزشکان و دامپروران را در مقابل هم قرار دهیم، برآیند نیروی هر دوی آن‌ها به صفر کاهش پیدا می‌کند.

دکتر مجتبی زاغری  درباره چالش‌های موجود میان بخش دامپزشکی و دامپروری اظهار کرد: این مسائل بیشتر در بخش دولتی مطرح است و در بخش خصوصی چالشی در این زمینه وجود ندارد چراکه در بخش خصوصی در وادی عمل هر کس که بتواند کار کند، تولیدکننده از او استقبال می‌کند.

وی در عین حال تاکید کرد: دامپزشکی و دامپروری بازوهای مشترکی هستند که باعث پیشرفت این صنعت می‌شوند و در حالی که فعالیت‌های آن‌ها مجزا است، اما برآیند کارشان یکسان است و قطعا اگر این دو را در مقابل هم قرار دهیم، برآیند نیروی آن‌ها به صفر کاهش پیدا می‌کند.

زاغری تصریح کرد: در صنعت و در واحدهای بزرگ، کسانی که در این بازار آشفته خود را حفظ می‌کنند، هم از دامپزشکی در جایگاه خود استفاده می‌کنند و هم از علوم دامپروری برای حفظ‌ واحدهای تولیدی خودشان بهره می‌گیرند.

وی یادآور شد: در بخش دولتی وظایف دامپزشکان و دامپروران به خوبی تفکیک نشده و چون منافع آن‌ها با یکدیگر در تناقض است، با همدیگر اختلاف دارند اما در بخش خصوصی به خوبی این وظایف از سوی تولید‌کنندگان از هم تفکیک شده است.

این متخصص علوم دامی افزود: در بخش دولتی به دلیل عدم اشراف لازم و تفکیک وظیفه میان دامپزشک و دامپرور، منافع متناقضی هم برای آن‌ها تعریف شده و در نهایت سبب اختلاف و چالش می‌شود.

 

نظر شما
ادامه