کد خبر: ۶۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک محقق و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: تهیه کره به روش صنعتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

دکتر حمید رضا مهدوی عادلی اظهار کرد: بررسی ها نشان می‌دهد در تهیه کره و روغن به روش سنتی تغییرات مفیدی در درصد اسیدهای چرب ایجاد می‌شود که قابلیت هضم این روغنها را نسبت به روغنهای حاصل از کره به روش صنعتی افزایش می‌دهد.

وی افزود: در تهیه کره به روش صنعتی چربی شیر به طور مستقیم استخراج می شود و تغییری در شکل و ساختار آن رخ نمی‌دهد.

این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور بیان کرد: در صورتی که بتوان در مراحل ساخت کره به روش صنعتی مرحله تخمیر را اضافه کرد خطرات ناشی از این نوع تولید کره از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: اضافه کردن مرحله تخمیر به تولید صنعتی به وقت و هزینه بیشتری نیازمند است ولی در نهایت با این عمل ارزش غذایی افزایش یافته و احتمال خطر ابتلاء به بیماری های قلبی – عروقی و مسائل اقتصادی – اجتماعی حاصل از آنها کاهش می‌یابد.

مهدوی عادلی در پایان افزود: محصولات سنتی غالبا بدلیل عوامل موثر در عطر و طعم نظیر آب و هوا، نوع علوفه، نحوه عمل آوری و نگهداری دارای مزه و آرومای بهتری در مقایسه با محصولات کارخانه‌ای هستند ولی به لحاظ کاربردی و روشهای ابتدایی تولید و شرایط محیطی محل تولید از کیفیت مناسب بهداشتی بهره‌مند نیستند و این خود یکی از علل بازدارنده گسترش مصرف این نوع فرآورده‌هاست.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
saeideh seifhashemi
|
-
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
0
اقای دکتر عادلی.با تشکر.لطفا نوع اسیدهاد چربی که درصد انها افزایش یا کاهش میابد را ذکر فرموده و بفرمایید ایا تحقیقی در این زمینه انجام داده اید یا رفرانسی وجود دارد؟ضمن سالها کار و تحقیق وتجربه در انواع کره سنتی و صنعتی چنین موردی را مشاهده نکرده ام قبلا سپاسگذارم.
نظر شما
ادامه