کد خبر: ۶۸۸۷۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» در آیین معارفه مشاورین خود افزود: یکی از برنامه‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور در کنار تلاش‌های دانشگاه، ایجاد مرکز تحقیقات و فناوری دامپزشکی کشور است ...

حکیم مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در راستای تحولات ساختاری در مدیریت این سازمان، مبادرت به انتصاب دو مشاور با مسئولیت‌های محوله جدید در سازمان دامپزشکی کشور کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس این سازمان امروز یکشنبه در آیین معارفه مشاوران معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در امور تحقیقات و فناوری و همچنین در امور مستندسازی فرآیندهای ساختار سازمانی در صدور مجوزها و صدور پروانه‌های فعالیت گفت: «یکی از برنامه‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور در کنار تلاش‌های دانشگاه، ایجاد مرکز تحقیقات و فناوری دامپزشکی کشور است که باید در حوزه تخصصی اقدامات مهم و بزرگی را جهت کمک به پیشگیری از شیوع بسیاری از بیماری‌های به ویژه انواع استراتژیک آن داشته باشد.»

وی با بیان اینکه باید محققان این مرکز برنامه مدون 10 ساله برای حوزه پیشگیری ارائه کنند اظهار کرد: در واقع اینکه 40 سال بودجه تخصیص یابد، اما اقدامی جهت ریشه کنی بیماریهای استراتژیک رخ ندهد، نام آن دیگر مبارزه است، نه پیشگیری.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه برای تک تک بیماری‌های دامپزشکی باید برنامه داشت اظهار کرد: تمام این اقدامات باید در چارچوب یک کار تیمی مسئولانه و جهادی انجام گیرد؛ کما اینکه در این راستا جایگاه یک کارشناس مسئول و فعال به اندازه همان معاون ریاست سازمان است، چرا که همه در صف در حال اجرای تصمیمات ستاد هستند.

آقامیری با بیان اینکه در چارت جدید سازمان دامپزشکی کشور شاهد اتفاقات مهم در حال وقوع خواهید بود اظهار امیدواری کرد تا همگان در قالب یک کار تیمی مانند یک تیم ورزشی با هدف پیروزی مشترک، از هرگونه تلاش و دانش ممکن جهت پیشبرد اهداف استفاده کنند.

وی در مورد افراد منصوب شده خود به دو مسئولیت «مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در امور تحقیقات و فناوری» و همچنین «مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در امور مستندسازی فرآیندهای ساختار سازمانی در صدور مجوزها و صدور پروانه‌های فعالیت» گفت: «دکتر سید هدایت حسینی» به عنوان یک استاد تمام و عضو فرهنگستان علوم و کارنامه موفق و با تجربه در حوزه علمی و اجرایی به عنوان مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در امور تحقیقات و فناوری، نقش موثری جهت ایجاد مرکز تحقیقات و فناوری دامپزشکی کشور ایفا خواهند کرد و در این رابطه مجموعه سازمان باید همکاری تمام قدی با دکتر حسینی داشته باشند.

وی در مورد «دکتر علی باغبان زاده» مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در امور مستندسازی فرآیندهای ساختار سازمانی در صدور مجوزها و صدور پروانه‌های فعالیت نیز اظهار کرد: از آنجا که مساله شفافیت و اصلاح صدور موافقتنامه‌ها و مجوزها نیز جزو وظایف خاص در ساختار جدید سازمان دامپزشکی کشور است که می‎‌تواند از هرگونه فساد یا رکود اقتصادی سرمایه‎‌گذاران بابت تعلل سهوی یا خدای ناکرده تعمدی در صدور مجوزها و صدور پروانه‌های فعالیت پیشگیری کند، لذا اهمیت این مسئولیت نیز خطیر است و جا دارد تا آقای دکتر باغبان زاده نیز در راستای عمل به مسئولیت محوله حتی از روند اجرای امور به صورت سرزده بازدید داشته باشند.

در بخش دیگری از این آیین معارفه، «حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه نیز از این دو تصمیم ریاست سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دو اقدام ارزشمند و ستودنی یاد کرد و گفت: سازمانی که ماهیتش حاکمیتی است به طور طبیعی باید تمام ماموریت آن علمی و متاثر از آخرین یافته‌های پژوهشی باشد و شفافیت و تسریع در خدمت رسانی به بهره برداران نیز از جمله اقدامات بسیار مهم و تحسین برانگیز است که قطعا موجب خشنودی و رضایت خاطر سرمایه‌گذاران و برنامه ریزی بهتر آنها خواهد شد.

لازم به ذکر است دکتر «علی  باغبان‌زاده» متخصص فیزیولوژی و دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، پیش از این به عنوان عضو  هیات  مدیره  و  قائم ‌مقام  مدیرعامل  در هلدینگ  کشاورزی  کوثر فعالیت داشته است و دکتر «سید هدایت حسینی» نیز به عنوان یک دامپزشک، متخصص بهداشت و کنترل مواد غذایی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سال 1383؛ استاد پایه 18 گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ تدریس در زمینه ایمنی مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی و سم شناسی مواد غذایی به مدت 15 سال؛ استاد راهنمای 35 پایان نامه، اجرای 25 طرح تحقیقاتی، چاپ 49 مقاله علمی به زبان فارسی، چاپ 51 مقاله علمی پژوهشی به زبان انگلیسی، ترجمه و تالیف 12 جلد کتاب؛ معاون مدیرکل آزمایشگاه‌های کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت (1386-1381 معاونت پژوهشی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ مدیرکلی نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت؛ عضویت در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران؛ مشاور ریاست سازمان غذا و دارو در امور غذا از سوابق علمی و اجرایی گسترده ای برخوردار است که نوید تحولات مهمی را در حوزه تحقیقات و فناوری برای دامپزشکی کشور می‌دهد.

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
فخرآبادي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
7
5
با سلام و عرض ادب و تبريك خدمت اساتيد فرهيخته به ويژه جناب دكتر سيد هدايت حسيني
امیدوارم با این انتخاب بجا سازمان دامپزشکی از توانمندی ها و ظرفیت های شما اساتيد گرانقدر نهایت استفاده رو ببرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
5
10
.......... برادر عزیز جناب آقای دکتر آقامیری،مدیران کل را عوض کنید ............
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
وقتي شما نام استان را حذف ميكنيد ديگه قراردادن اون پست چه ارزشي دارد؟!
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
2
9
درود
مقام مشاوره، مقام مسئولیت نیست. مشاور هرچند در روند تصمیم سازی دخیل است اما به لحاظ حقوقی مسئولیتی در قبال تصمیمات متخذه ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
3
20
واقعا این همه مشاور در سازمانی که در بسیاری از موارد قدرت تصمیم سازی و اجرا نداره و وابسته به تصمیمات وزارتی هست لازمه؟تجربه ثابت کرده هر جا اینقدر شلوغ کاری میشه و عوامل دست اندر کار زیاد میشن راندمان کاری پایین میاد و کار جهادی نمیشه انجام داد ..................
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
5
3
بنظر کار پسندیده ای ست . هرچند در بیشتر سازمانها مشاورین بی ربط فراوان دیده می شود . اما تعیین و انتخاب دوشخصیت علمی و دانشگاهی قطعا تصمیم هوشمندانه ای هست . افرادی خارج از سیستم اما آشنا به اموزدامپزشکی میتوانند نکات خوبی رو در فرآیندهاس سازمانی ستاره دارکنند . آرزوی موفقیت برای این دوعزیز دارم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
2
0
تشکر میکنم از دکتر آقامیری بزرگوار،
از استاد ارجمند جناب آقای دکتر حسینی که تا چندی پیش رییس دانشکده تغذیه شهید بهشتی بودند خواهشمندم رایزنی ‌کنند برای اجازه شرکت دوباره دکتری دامپزشکی در مقطع دکتری تغذیه‌.
سپاس فراوان
نظر شما
ادامه